Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-08-04, 11:20
aleasi aleasi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 22
Standard Boende på naxos

Hej! Ska åka till Naxos den 13 augusti och kommer fram på natten ca kl 12. Tycker ni man ska boka en natt sen innan eller står det folk vid båtarna och väntar? Har för mig att hotellägarna brukar vilja ragga åt sig turisterna. Men eftersom det är så sent så kanske de inte gör det? Några tips?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-08-04, 11:39
cyrene cyrene är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Dyrön
Inlägg: 112
Standard Sv: Boende på naxos

Dom brukar stå i hamnen, vi rekommenderar gärna Hotell Adriana, ägaren hämtar o lämnar och har ett fantastiskt boende vid stranden Prokopios. Rummen har hög standard allt är rent och snyggt, pool finns och det tar 10 min att gå till den underbar stranden. Frukost kan man få om man önskar. Ett familjärt boende där man verkligen känner sig välkommen.

Naxos är fantastiskt !

Cyrene
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-04, 12:17
aleasi aleasi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 22
Standard Sv: Boende på naxos

Tack så mycket ska kolla upp det. Någon annan som har tips på boende? Vill gärna bo så enkelt och billigt som möjligt. Runt 30-40 euro natten. Någon som vet hur priserna ligger till och hur dyrt/billigt det är? Vart är bäst att bo? Inne i Chora eller utanför?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-08-04, 13:45
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Boende på naxos

Vi bor alltid i Prokopios, nära de finaste stränderna - Prokopios, Agia Anna och Plaka. Vi har bott på Adriana men tycker att det är för långt upp från byn, det finns många ställen nere i byn. Tror att du kan hitta något vid båten, det brukar alltid stå rumsuthyrare där. Priset blir bättre än att boka i förväg. Väljer du ett ställe utan pool (havet är ju så nära) blir priset bättre. Vid förbokning ligger nog priserna nu på 40 Euro och uppåt, det är ju högsäsong. Lycka till med resan!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-08-04, 17:32
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Boende på naxos

Rumsraggarna härdar ut till sista stund. Räkna alltid med att det finns raggare vid piren närhelst du anländer.

Arne
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-08-04, 18:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Boende på naxos

Vi kom till Naxos sent på kvällen den 10 augusti för några år sedan. Jag skrev så här på vår blogg:

När vi kom till Naxos hade två andra färjor precis lämnat hamnen. Vi såg från håll att det var mycket folk i hamnen, och ännu fler blev det när vår färja nästan tömdes på folk. Skulle det stå några rumsuthyrare i hamnen undrade vi? Under låg- och mellansäsong är det krig om kunderna på Naxos, rumsuthyrarna anfaller i flock, pruta behövs inte, det gör rumsuthyrarna åt en. Nu var det inte tal om att pruta, det stod endast en rumsuthyrare och väntade. Och vi var många som klev av. Det är inte kul att komma fram så här sent utan att ha förbokat rum. Inte under högsäsong. De flesta stressirrade in mot centrum. Vi stannade kvar, runt hörnet såg vi en av våra grekvänner vänta vid sin buss. Han hade inga rum lediga, det visste vi (hade ringt tidigare), i stället erbjöds vi att sova i deras egna hus någon kilometer utanför ”stan”. Tack!

Jag skulle boka i förväg.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-08-05, 20:50
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Boende på naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Vi kom till Naxos sent på kvällen den 10 augusti för några år sedan. Jag skrev så här på vår blogg:

När vi kom till Naxos hade två andra färjor precis lämnat hamnen. Vi såg från håll att det var mycket folk i hamnen, och ännu fler blev det när vår färja nästan tömdes på folk. Skulle det stå några rumsuthyrare i hamnen undrade vi? Under låg- och mellansäsong är det krig om kunderna på Naxos, rumsuthyrarna anfaller i flock, pruta behövs inte, det gör rumsuthyrarna åt en. Nu var det inte tal om att pruta, det stod endast en rumsuthyrare och väntade. Och vi var många som klev av. Det är inte kul att komma fram så här sent utan att ha förbokat rum. Inte under högsäsong. De flesta stressirrade in mot centrum. Vi stannade kvar, runt hörnet såg vi en av våra grekvänner vänta vid sin buss. Han hade inga rum lediga, det visste vi (hade ringt tidigare), i stället erbjöds vi att sova i deras egna hus någon kilometer utanför ”stan”. Tack!

Jag skulle boka i förväg.
Håller helt med Dig. Mitt i natten i augusti har det alltid varit kaos när färjorna kommer. Få rumsuthyrare och massor av resenären som inte har bokat något första natten. Har varit på Naxos många gånger och varje resa har jag upplevt paniken bland färjeresenärer ( i synnerhet de med små barn) som desperat söker efter rumsuthyrare. Boka en natt (OK lite dyrare), är det bra, så förläng om det inte är uthyrt.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-08-07, 11:46
aleasi aleasi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 22
Standard Sv: Boende på naxos

Citat:
Ursprungligen postat av RUJO Visa inlägg
Håller helt med Dig. Mitt i natten i augusti har det alltid varit kaos när färjorna kommer. Få rumsuthyrare och massor av resenären som inte har bokat något första natten. Har varit på Naxos många gånger och varje resa har jag upplevt paniken bland färjeresenärer ( i synnerhet de med små barn) som desperat söker efter rumsuthyrare. Boka en natt (OK lite dyrare), är det bra, så förläng om det inte är uthyrt.
Tack för svaren. Har försökt leta boende nu. Men nästan allting verkar vara fullt på booking.com eller hotels.com. Väldigt dyra priser som dyker upp och som tyvärr inte passar två studenter. Vad gör man nu? Chansar att man hittar på plats? Eller finns det några andra öar i närheten som man kanske har mer tur på? Lite panik.. Åker på tisdag..
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-08-07, 11:54
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Boende på naxos

Citat:
Ursprungligen postat av aleasi Visa inlägg
Men nästan allting verkar vara fullt på booking.com eller hotels.com. Väldigt dyra priser som dyker upp och som tyvärr inte passar två studenter.
Hittar ni något som verkar lämpligt men för dyrt, ring hotellet direkt! Att boka via en bokningssajt blir alltid dyrare eftersom de tar ut provision. Att förhandla direkt brukar få ner priserna.

Karin
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-08-07, 12:41
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Boende på naxos

Citat:
Ursprungligen postat av aleasi Visa inlägg
Eller finns det några andra öar i närheten som man kanske har mer tur på? Lite panik.. Åker på tisdag..
Kollade just på Tinos på Booking.com. Där finns det flera lediga rum och till helt ok priser. Ifall ni kan tänka er den ön istället?

Senast redigerad av Thira den 2013-08-07 klockan 12:46.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-08-07, 13:34
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Boende på naxos

Hej Aleasi!

Vi brukar bo på Hotel Agia Anna i just Agia Anna.Ligger VID stranden,nära till allt. Bussen går några meter fr.hotellet - går varje halvtimme.
Gå in på nätet och sök deras hemsida.Skriv Hotel Agia Anna,så kommer du dit.

Ägarinnan heter Katerina.Tel: 0030 228 504 25 76.
Hon bukar alltid ge oss BRA priser.Augusti är ju dyrare,men PRUTA.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-08-07, 14:24
aleasi aleasi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 22
Standard Sv: Boende på naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Hej Aleasi!

Vi brukar bo på Hotel Agia Anna i just Agia Anna.Ligger VID stranden,nära till allt. Bussen går några meter fr.hotellet - går varje halvtimme.
Gå in på nätet och sök deras hemsida.Skriv Hotel Agia Anna,så kommer du dit.

Ägarinnan heter Katerina.Tel: 0030 228 504 25 76.
Hon bukar alltid ge oss BRA priser.Augusti är ju dyrare,men PRUTA.
Tack så mycket! Har ringt några andra men verkar fullt. Ska prova detta med.
Är 50-65 euro mkt? Över vår budget men kanske ok? Ingen pool eller nåt då.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-08-07, 14:33
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Boende på naxos

50-60 euro är mycket för OSS,eftersom vi för det mesta reser i september och då brukar betala 25-30 euro.Men,som sagt prata vänligt och pruta,så ska du se att du kommer ner i pris!

Pool????? Nej! havet ligger 20-30 meter rakt framför hotellet!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-08-08, 07:23
ingegerd46s avatar
ingegerd46 ingegerd46 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 150
Standard Sv: Boende på naxos

Pröva med två alternativ i stan Golden Beach Studios, mejl goldenbeachstudios@hotmail.com eller Vachos, som har både hotell och lägenheter, har tyvärr inte mail dit men googla.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2013-08-08, 08:49
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Boende på naxos

http://www.studiospanos.com/ Här bode jag för ett par år sedan, bra o billigt, tyvärr är det nog lite sent att göra bokningskap nu, då man efter mina erfarenheter behöver va tidig för o få bra pris, alt så chansa på plats.

Det skumma är med typ booking.com så har jag ibland fått sämmre priser när jag pratat med hotellen direkt jämfört med booking.com, när jag bokat tidigt

Tyvärr är det ju även så att det är högre priser i Augusti, rum för 30E vet jag inte om det är så realistiskt,
Svara med citat
  #16  
Gammal 2013-08-08, 09:07
aleasi aleasi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 22
Standard Sv: Boende på naxos

Tack så mycket för alla tips. Vi hittade till slut ett boende som verkar helt okej "Windmill Naxos" hette det. Vi har ju inte så höga krav så får hoppas att det duger. 50 euro natten. Lite över budget men hellre att man har någonstans att sova. Åker vidare till Paros därefter runt den 19 och hoppas att vi hittar boende på plats.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2013-08-08, 09:10
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Boende på naxos

Vad bra att det ordnade sig. Ha en fin resa!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2013-08-08, 09:15
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Boende på naxos

Citat:
Ursprungligen postat av aleasi Visa inlägg
Tack så mycket för alla tips. Vi hittade till slut ett boende som verkar helt okej "Windmill Naxos" hette det. Vi har ju inte så höga krav så får hoppas att det duger. 50 euro natten. Lite över budget men hellre att man har någonstans att sova. Åker vidare till Paros därefter runt den 19 och hoppas att vi hittar boende på plats.
Runt den 19:e går det säkert bra att hitta boende på plats. Utbudet är stort och de som besökt ön för att fira Maria Himmelsfärdsdag i de hundra dörrarnas kyrka har nog åkt hem. Jag har varit på Paros den 15 aug och det är en riktig folkfest.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT