Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-12, 10:39
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Hur ska jag kunna åka till Grekland nu?

Om 40 dagar äntrar vi planet till Rhodos och Lothiarika. Men nu är inte längtan så stor, hur ska jag kunna lämna dessa gossar i 14 dagar??



De kom till oss i torsdags förra veckan (den 8 maj). Vår förra älskade lilla katt blev påkörd fast han avskydde bilar och asfalt. Jag hade redan innan han dog, bestämt mig för att nästa katt skulle bli en Main Coon och inte bara en utan två. Jag hade mailkontakt redan i februari med en uppfödare på orten. Vår Julle var ju lite sjuklig av sig (kronisk kattsnuva) och jag räknade inte med att han skulle bli några 15-20 år i alla fall. Fast jag hade ju inte räknat med att han skulle gå bort bara två månader senare.

Den 20 april blev han ihjälkörd (nej det gick inte att göra honom till innekatt även om jag hade velat. Han var sex år när han kom till oss och hade hela sitt tidigare liv gått in o ut som han kände för. Han fick sjuklig depression när han bara fick vara inne, slutade äta, gick inte på lådan, var hängig. Bättre han fick vara ute än behöva äta tabletter varje dag).

Nåväl, han dog som sagt den 20 april och den 21 hade vi tingat dessa två herrar. Uppfödaren tog emot oss, gråtande familjen, en måndag förmiddag. Vi bestämde oss på studs för den stora katten, Nalleman. Han är 6 mån den 25 maj. När vi sedan skulle gå så slog vi till på den lilla fjanten också. Han heter Valentin och är 14 veckor nu. De är halvbröder och busar våldsamt med varandra om dagarna. Idag är första dagen vi lämnar dem ensamma längre stund. Så vi får se om huset är helt när vi kommer hem. Dessa herrar är naturligtvis innekatter till 100 %. Ut i sele får de gå och sedan kommer de att få en kattgård att rasa runt i.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-12, 10:46
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Hur ska jag kunna åka till Grekland nu?

Oj,vilka gullegrisar!!Vet hur det känns,vi har en fantastiskt bra kattvakt men saknar vår Bamse så in i norden när vi är borta...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-12, 18:10
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Hur ska jag kunna åka till Grekland nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
...hur ska jag kunna lämna dessa gossar i 14 dagar??
Jag förstår ditt problem till 100%. Titta på min Avatar... Också två gossar, fast de är 4.5 resp 5 nu. Ett väsen och ett oväsen... Sydsveriges mest bortkämda!

Som tur är har jag hittat ett kanonbra pensionat där jag kan lämna dem. Fast det kostar. Både pengar och känslor. Och jag åker heller inte längre än två veckor numera för jag vill inte att de ska behöva vara där längre än så. Samtidigt kan inte djuren få styra hela ens liv. Man måste kunna få åka iväg ibland... Kattbetjänt är man i alla fall resten av året!

Mina två kommer från www.kks.nu De behöver ALL hjälp de kan få! Om någon här har hjärta att öppna sitt hem för en katt eller två? Eller kan hjälpa till på annat sätt.

Det är en fin bild. Jag gillar Mainar. De har ett härligt temperament. Tänk på att kastrera dem så fort det är möjligt så får de inte behovet av att springa ut. (För du tänker väl inte ha två okastrerade hankatter inne? Det går inte! )

När jag åker en Lördag lämnar jag dem på Panget redan på Torsdagen. SUCK. Men då får jag packningsdagen fri och slipper risken att få med en katt till Grekland i bagaget... När jag lämnat dem stänger jag av "kattdelen" i skallen. Den slås på först dagen före hemresan igen. Och när jag är i Grekland mutar jag samvetet genom att mata varenda katt jag träffar... Dessutom har jag massor med bilder i telefonen om behovet att titta på dem skulle bli för stort.

Men kl 10 dagen efter hemkomsten står jag utanför dörren till Panget och sliter i dörren... Och när vi kommit hem så får Ossiemonstret och Vinniebus både Räkor och Tonfisk...

Peter
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-13, 10:02
Mysans avatar
Mysan Mysan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Växjö
Inlägg: 322
Standard Sv: Hur ska jag kunna åka till Grekland nu?

Ja du Peter, pensionat har jag också hittat ett som är toppen, tack o lov. Fast grannarna slåss om att få vara kattvakter så jag vet inte hur det blir. Än.

Det är ju lite synd att lämna bort dem när de precis hunnit känna sig som hemma, men vad göra man.....
De får ju bara stanna en vecka på panget, dotter o son åker bara en vecka med oss o åker hem sedan.

Kastrering är redan bokad för den stora pojken. Det bokade jag innan jag ens hade fått hem honom. Han känner sig väldigt manlig där hemma och lillkissen tycker inte alltid att det är så roligt att agera tjej....

Kattägd för livet, det är vad man är! Med glädje!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-13, 19:04
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Hur ska jag kunna åka till Grekland nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Mysan Visa inlägg
Fast grannarna slåss om att få vara kattvakter så jag vet inte hur det blir. Än.
Om du har möjlighet att låta katterna vistas i sin hemmiljö skulle jag förorda det. Speciellt eftersom de precis kommit till er. Bara de får god tillsyn med låda och mat och får sällskap minst 3 timmar om dagen. Då slipper de omställningen till ett Pang så tätt inpå en flytt. Det skulle kunna göra dem osäkra och oroliga. Jag hade försökt undvika det om jag haft möjlighet.

Citat:
...tycker inte alltid att det är så roligt att agera tjej....
Uppenbarligen dags... Inget killar gillar att prata om... Men det är nödvändigt... Det kommer också troligtvis att innebära att den lille fjanten blir den dominerande mellan dem. I o m att han kastreras sist.

Han är väldigt söt på bilden och jag är väldigt svag för röd-vita Pischar... Min lille röd-vite är troligtvis överkörd för han är halvt sönderbruten. Svansen är bruten på tre ställen och han kan inte sitta ordentligt... Men han dominerar en två (!) Kg större kompis utan problem Trots att han är både yngre och mindre.

Han är inte elak, han är sadist! Han klipper till, eller biter (han har bara en styggtand kvar!), när Vincent minst anar det... I Husses anda... Samtidigt är de världens bästa kompisar och ligger ofta tillsammans eller springer och jagar varandra eller busar på annat sätt. Och de träffades först när de var drygt två år, så de har inga band sedan tidigare.

Mina förra katter var bröder. Och de slåss på allvar nästan varje dag. Så släktskap behöver inte betyda harmoni... Bara så du vet.

Citat:
Kattägd för livet, det är vad man är! Med glädje!
Jepp. Visst är det ett underbart helvete! (Måste de håra så förbannat..?) En god katt förlänger livet. Två gör att man lever för evigt... Jag har tänkt att jag ska kalla mig "Kattbetjänt" i Telefonkatalogen... För man äger inte en katt. Man är bara där för att tillfredställa deras behov.... Betjänt... Typ...

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT