Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-01, 17:32
nillisens avatar
nillisen nillisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 46
Standard Vad gör ni med era reseminnen?

Jag har suttit o scannat in mitt album jag gjort från vår resa till Kefalonia.

http://www.nillisen.blogspot.com

Nu är ju scrapbooking ett stort intresse jag har (i vissas ögon, bortkastad kvinnokraft ) Visst är det lite pill, men väldigt kul att pyssla med.

Hur gör ni andra med era resminnen?? Sorterar ni på något speciellt sätt, skriver ni dagbok på resorna?? Jag är nyfiken.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-01, 20:46
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 325
Standard Sv: Vad gör ni med era reseminnen?

En del resor har jag scrappat. Och en del har jag gjort fotoböcker av. Och innan jag började med riktig scrapping gjorde jag ändå nån form av scrap utan att veta om det. För jag har alltid sparat biljetter, etiketter, kartor och sånt skoj och satt ihop mina album med.

Våra resor är väl dokumenterade och väl sammansatta och sparade.

Fina sidor du gjort. Du är duktig på scrapping
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-01, 21:35
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 161
Standard Sv: Vad gör ni med era reseminnen?

Hej!
Jag skriver dagbok. Biljetter och annat brukar jag sätta in i en pärm. Men när jag såg dina fina bilder i scrapbooken, tänkte jag försöka göra slag i saken och själv börja "scrappa".

nicka
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-01, 23:10
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Vad gör ni med era reseminnen?

Skriver dagbok, ibland publicerade som reseberättelser här på Kalimera. Tar även stora mängder foton som får komplettera dagboken (och vice versa). Men att minnas hur mycket som helst trots alla "ansträngingar" är en omöjlighet, viljan att kunna minnas i efterhand kan ibland ta bort möjligheten att bara vara, uppleva, vara nyfiken på sitt resmål när man är där.

Och att bara vara är ju en mycket stor del för oss 2 personer när vi är i Grekland. En känsla jag tror majoriteten av alla här på Kalimera bär med sig, precis som vi.



Hasse
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-02, 09:14
nillisens avatar
nillisen nillisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 46
Standard Sv: Vad gör ni med era reseminnen?

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Skriver dagbok, ibland publicerade som reseberättelser här på Kalimera. Tar även stora mängder foton som får komplettera dagboken (och vice versa). Men att minnas hur mycket som helst trots alla "ansträngingar" är en omöjlighet, viljan att kunna minnas i efterhand kan ibland ta bort möjligheten att bara vara, uppleva, vara nyfiken på sitt resmål när man är där.

Och att bara vara är ju en mycket stor del för oss 2 personer när vi är i Grekland. En känsla jag tror majoriteten av alla här på Kalimera bär med sig, precis som vi.



Hasse

Det här med reseberättelser här på Kalimera tycker jag är så jättekul att läsa om.
Jag tror heller inte att man kan minnas allt in i detalj. Kanske inte ens hälften. (och det är inte därför jag scrappar album) Det räcker gott med att titta på ett foto, så på nåt sätt så återupplever man känslan hur det var just då. Även om det inte går att sätta ord på.

Att bara vara är det viktigaste även för mig.
När jag kollar i mitt album så är jag tillbaka till lugnet jag kände. Och nästan fysiskt känner jag solens strålar, dofterna, hör de tutande bilarna och det andra som hör Grekland till.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-02, 16:58
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sv: Vad gör ni med era reseminnen?

Har gjort sedan 82 ett fotoalbum från varje resa. Sedan har det även blivit en del bildspel och på senare åren även en del bilder på hemsidan.
//Chras
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-02, 17:38
nillisens avatar
nillisen nillisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 46
Standard Sv: Vad gör ni med era reseminnen?

Citat:
Ursprungligen postat av Chras Visa inlägg
Har gjort sedan 82 ett fotoalbum från varje resa. Sedan har det även blivit en del bildspel och på senare åren även en del bilder på hemsidan.
//Chras
Smiter in på din hemsida o kikar!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT