Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-26, 11:54
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Roligaste sketchen någonsin?

Snubblade över denna klassiker på youtube. Troligen den roligaste svenska sketchen, någonsin. Håller ni inte med? Jag skrattar så jag gråter...

http://www.youtube.com/watch?v=hcxwT...eature=related
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-26, 12:04
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Helt klart! Lika bra varje gång!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-26, 12:31
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Jomenvisst är det BRA Flickan är så otroligt naturlig!
Saknar Nöjesmassakern mycket! Just nu hittar jag inga svenska sk. humorprogram i TV som får mig att skratta. Väntar på nya avsnitt av "Mia och Klara", där det finns åtminstone några karaktärer att le åt.

Ivi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-26, 13:56
rebase rebase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 209
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Ja sketchen är verkligen rolig. Jag gillar också Mia o Klara. Ivi vet Du om det kommer nya avsnitt med dom??
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-26, 15:04
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 161
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Hej!
Läste nyss att de håller på att göra nya avsnitt med Mia och Klara.

nicka
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-26, 16:45
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Det fanns en intervju med tjejerna i Aftonbladet förra veckan. Det kommer nya avsnitt i oktober stod det.

Ivi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-26, 23:20
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Klassiker! Som även börjat utnyttjas i reklamsyfte i den fria radion i Sydsverige... För kakel och klinker... Slöseri....

Personligen anser jag att Sven Melander är en av de bästa komiker vi haft i Svenskt TV. Nöjesmaskinen, Nöjesmassakern....

Ballongdansen är kanske ändå snäppet bättre...? Och Jakobs stege gick inte av för hackor den heller....

Vi har haft några andra goa galningar här nere också. Stellan Sundal och Frippe Friberg tex. Som av en händelse råkade jag lära känna dessa båda galningar en gång för länge, länge sedan... Stellan är ju inte med oss längre tyvärr, och Frippe avslutade nog aldrig sina juridikstudier trots att han låg i Lund i många år. Med betoning på låg...

Sorry Frippe om du är med här. Jag kunde inte låta bli...

JAG ANSER! Att Svensk humor (på TV) har gjort en katastrofal djupdykning. Det finns inget Svenskt humorprogram på TV som lockar mig! 100 Höjdare? Infantil underlivshumor med programledare som verkar mer förvirrade än de personer de ska intervjua!. Inget som tilltalar mig... Tacka vet jag Lars Ekborg, Gunver Bergkvist m fl i spelsketchen.... Hasse och Tage i Kålsoppa... med många andra...

Men det finns några till som är bra. Robert Gustavsson tex. Men även han balanserar på gränsen till det smakfulla ibland. Anna-Lena Brundin gillar jag. (Hon gillar katter dessutom så hon har lite försprång... ) Hon bodde en gång i sin tidiga ungdom ihop med en gammal kompis till mig, Ingemar. Hon brukade väcka honom på morgonen genom att steppa inne i sovrummet... Det var inte så populärt, så det höll inte! Märkligt... Outgrundliga äro förhållandes öden...

Och Povel är borta. Stor sorg och saknad.... Tage... Hasse gör ju inte för mycket väsen av sig numera. Med all rätt. Dags att njuta sitt otium...

Gösta Ekman... Hedersknyffel! Många skratt...

Ett par andra som balanserar på anständighetens kant är ju Claes Malmberg och Lennie Norman. Jag har sett dem ihop, och var för sig, några gånger. Helt underbara. Lennie är förrestan den tredje person, nu när Charlie är borta, jag vet kan sjunga hela visan "Kärringen skulle gälla sin katt..." En Norrländsk snappsvisa...

Och Magnus och Brasse förståss. Såg Brasses föreställning på Lisseberg i Gbg för några år sedan om Grottmannen. Mycket bra.

Så vi har ju många bra komiker egentligen. Och så envisas TV med att dra fram dessa synnerligen mediokra substitut och försök till komiker. Jag bara blir så trött...

Eller kan det vara så att jag börjar bli gammal och har fastnat i "det var bättre förr..."?

Peter
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-04-26, 23:40
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Visst är Sven Melander bra, men det finns även nya bra humorprogram.
Hipp, hipp och Kvarteret Skatan för att nämna några.
Björn Gustavsson kan jag inte få för mycket av, tyckte i början att han var lite too much, men han har ju verkligen bevisat att ingenting är så allvarligt att man inte kan skämta om det, jag tycker han ofta har oväntade vändningar i sina skämt.
// Helén
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-04-26, 23:44
Ivis avatar
Ivi Ivi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 1 036
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg

Eller kan det vara så att jag börjar bli gammal och har fastnat i "det var bättre förr..."?

Peter
Du är inte ensam!

Ivi
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-04-26, 23:46
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Klassiker...jag säger bara Herr Gunnar Papphammar

Kan hålla med Hellen, Björn Gustavsson får man inte för mycket av

Malin
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-04-27, 00:53
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Klassiker...jag säger bara Herr Gunnar Papphammar.
Precis! Gösta Ekman i sitt esse... När jag hör, eller läser om Papphammar, ser jag framför mig scenen när han går genom ett sädesfält iförd vit skjorta, slips och kavaj. Jag har för mig att han hade portfölj också... Och så när han kommer upp på vägen så visar det sig att han inte har vare sig byxor eller kallingar.... En sådan "twist"! Eller när han åker rullskridskor i lägenheten...

Citat:
Kan hålla med Hellen, Björn Gustavsson får man inte för mycket av
Jag har läst om honom i tidningarna. Ung spoling som tydligen ska vara bra!? Men jag har inte lyckats se honom än...!

Ja, ja... Han dyker väl upp så småningom...

Peter
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-04-27, 21:32
Zappas avatar
Zappa Zappa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Helsingborg
Inlägg: 494
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Precis! Gösta Ekman i sitt esse... När jag hör, eller läser om Papphammar, ser jag framför mig scenen när han går genom ett sädesfält iförd vit skjorta, slips och kavaj. Jag har för mig att han hade portfölj också... Och så när han kommer upp på vägen så visar det sig att han inte har vare sig byxor eller kallingar.... En sådan "twist"!

Peter
Precis! Min absoluta favorit!!!
Inte ett ord sägs, skulle funka i vilket land som helst (som har samma humor dvs, men det är ju en HELT annan sak). Men jag menar att den är universell eftersom det bara är kroppspråk!

Du hittar den här!

Mycket glädje!

Sven
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-04-27, 23:40
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Har ett, nej flera band med Mr Bean och Pang i bygget, kan se hur många ggr som helst och skrattar lika mycket varje gång,Engelsk humor smäller nog högst!/Kerstin/
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-04-28, 19:31
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Sthlm/järfälla
Inlägg: 1 795
Standard Sv: Roligaste sketchen någonsin?

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Precis! Gösta Ekman i sitt esse... När jag hör, eller läser om Papphammar, ser jag framför mig scenen när han går genom ett sädesfält iförd vit skjorta, slips och kavaj. Jag har för mig att han hade portfölj också... Och så när han kommer upp på vägen så visar det sig att han inte har vare sig byxor eller kallingar.... En sådan "twist"! Eller när han åker rullskridskor i lägenheten...



Jag har läst om honom i tidningarna. Ung spoling som tydligen ska vara bra!? Men jag har inte lyckats se honom än...!

Ja, ja... Han dyker väl upp så småningom...

Peter
Sök på youtube på parlamentet. Hans debut som brat är suverän! Kolla även de andra klippen från parlamentet, riktigt galet bra. Framförallt suverän timing och otroliga små nyansskillnader i ansiktsuttryck!Skickligt!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT