Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2007-07-09, 20:13
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Marianne34 Visa inlägg
...
En grekisk man på jobbet har skrämt upp mig lite och sagt att man ALDRIG sätter sig ensam som kvinna och äter middag på kvällen. Att det anses som om att man är "lite" konstig. Jag får hoppas att det är HAN som är konstig!
;-)
Det håper jeg også, ellers må man jo kanskje betrakte ferien i Grekland som et sted å gå ned i vekt og å være sosialt isolert? Selv om man treffer en rekke mennesker, er det jo ikke nødvendigvis alle man vil gjøre en avtale med. Jeg går ut om kvelden for å spise middag alene, om det passer sånn, har aldri tenkt at det er 'konstigt'. Bortsett fra om 'naboene' kommenterer,det har faktisk hendt og det har vært andre turister (tror folk at man er døv når man er alene?). Og selv da spiser jeg med glede.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2007-07-09, 20:28
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne34 Visa inlägg

En grekisk man på jobbet har skrämt upp mig lite och sagt att man ALDRIG sätter sig ensam som kvinna och äter middag på kvällen. Att det anses som om att man är "lite" konstig. Jag får hoppas att det är HAN som är konstig!
;-)
Han är defintivt konstig eller helt förlegad. Ska en ensam kvinna på semester svälta ihjäl eller vänta på att någon ska förbarma sig över henne. Otroligt dumt. Inte behöver du sätta dig på en tom taverna heller. Ensamma kvinnor är alltid välkomna och det är ingen som regerar på det eller finner det märkligt. Även ensamma män kan äta ute.

Eva
Svara med citat
  #43  
Gammal 2007-07-09, 20:29
Marianne34s avatar
Marianne34 Marianne34 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 35
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

Malou: Du har nog en poäng där... det är nog mest andra turister som tycker det är konstigt. Och vad oartigt att kommentera det så att man hör vad de säger :-/

Då ska jag spise glatt.. för nu är resan både bokad och betald sen ett par timmar tillbaka

Eva: Nu ska jag äta kosta vad det kosta vill i eventuellt anseende.. jag vägrar åka till Grekland och INTE njuta av varenda matsekund där...

Bennyboy.. Hoppas ferien blir trevlig for dig

//Marianne

Senast redigerad av Marianne34 den 2007-07-09 klockan 20:32.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2007-07-09, 20:43
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne34 Visa inlägg
En grekisk man på jobbet har skrämt upp mig lite och sagt att man ALDRIG sätter sig ensam som kvinna och äter middag på kvällen.
Hälsa honom från en arg bläckfisk och säg att det ska han skita i

Som tur är resonerar inte alla hans landsmän som han. Jag äter ofta ensam på kvällarna och blir ofta synnerligen väl bemött - just för att jag är ensam. Så hälsa honom att den grek som inte är trevlig mot en ensam kvinna - HAN är bra konstig
Svara med citat
  #45  
Gammal 2007-07-09, 21:26
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

[QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Hälsa honom från en arg bläckfisk och säg att det ska han skita i

Som tur är resonerar inte alla hans landsmän som han. Jag äter ofta ensam på kvällarna och blir ofta synnerligen väl bemött - just för att jag är ensam. Så hälsa honom att den grek som inte är trevlig mot en ensam kvinna - HAN är bra konstig
Svara med citat
  #46  
Gammal 2007-07-09, 21:41
Marianne34s avatar
Marianne34 Marianne34 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 35
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

Jag ska hälsa honom det!!!!!!

Tack för alla svaren.. jag kommer nog få det väldigt bra... så långt kvar bara.. 6 veckor.. *lääängtar*
Svara med citat
  #47  
Gammal 2007-07-09, 21:49
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

Alltså, för greker är det rätt främmande att en människa nånsin ska vilja vara ensam - man ELLER kvinna.

Men det där har man stor nytta av som ensamresenär, de tar väl hand om "den stackars ensamma turisten" och man får en massa sociala kontakter på det viset
Svara med citat
  #48  
Gammal 2007-07-10, 16:26
naxosss avatar
naxoss naxoss är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 337
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

Jag har just varit ute och rest själv i fyra veckor. Det var helt fantsastiskt. Jag träffade så många trevliga människor som var så vänliga och som gjorde mig så glad. Att sitta själv på en taverna och äta middag var inga som helst problem. Bara trevligt att prata med ägaren ibland, några gäster ibland eller inte alls. Inga som helst problem.
Det är nog min nya grej, att resa själv. Oförglömligt!!!

Lena
Svara med citat
  #49  
Gammal 2007-07-10, 22:28
Marianne34s avatar
Marianne34 Marianne34 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 35
Standard Sv: Hur är det att resa ensam?

*hehe*.. lilla ensamna jag.. DET hoppas jag ska fungera.. efter alla glada tillrop här och råd och tips.. kommer jag inte få en lugn stund
;-)

Pratade med den grekiske mannen på jobbet, han menade det ni sa.. Inte att det var konstigt att äta ensam. Han tolkade mig som att jag VILLE äta ensam. Då tyckte han att jag var konstig. Sicken tur!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT