Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2019-10-01, 22:40
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Hösttankar!

En sån här härlig tisdag är jag lycklig över att ha lyxen att vara ledig. Åker ut till stugan som fortfarande tror att det är sommar. Grillen vill grilla, hängmattan vill hänga och båten vill ut och ta några abborrar.
Vi får ta tag i detta och duka fram hösten snarast.
Jag sätter på radion, laddar kaffebryggaren och hoppar i skogsdojjorna. För att inte visa grannarna vad jag ska göra stoppar jag en plastkasse i jackfickan.
En korg, och man är avslöjad! Då är det kört för all framtid
För 50 meter från stugorna har jag ett hemligt ställe!
Jag svär för mig själv när de brungula löven lurar mig och att jag har glömt glasögona i stugan. Men spänner blicken och då ser jag en..tre..tjugo..ja massor av trattkantareller
Fyller kassen som blir tung på 20 minuter.
Skyndar mig att plocka..ja ösa..så de inte försvinner ner i mossan igen. Flåsar av dålig kondition efter grekförkylningen.
Går uppför kullen till trädgårdsmöblerna.
Kaffe och strålande sol som förlänger greklandsbrännan. Luften är krispig och hög.
Hög är även antalet trattisar som ska rensas..phuu!
Allt ska min vänninna få. Jag plockar för plockandets nöje. Ska ställa korgen på hennes trappa imorgon.
Går in och tänder höstens första brasa. Gör två rejäla kantarellmackor och häller upp lite rött i glasen.
Känner jag min gubbe rätt så blir han salig när han kommer från jobbet. Livet leka, för att citera en vis(s) Kalimeraman. Tacksam för allt...å det lilla med..
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2019-10-01 klockan 22:46.
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT