Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2015-01-04, 15:54
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Tråkigt man inte får det man beställer Ännu värre med personal som inte är serviceminded. Kanske tvågångstillfäller? Finns det någon annan restaurang inne i byn att rekommendera? Någon med levande musik?
Svara med citat
  #22  
Gammal 2015-01-04, 23:32
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Är Gamla Stan ett måste för restaurangbesöket?
Annars kan jag rekommendera To Elliniko som ligger i den lite "nyare" delen av chora närmare Court Square (personligen gillar jag denna del av Naxos Stad bättre än Old Market och hamnpromenaden).
To Elliniko har livemusik vissa kvällar och en genuint god grekisk mat.
Jag gillade även Meltemi som ligger på gatan ned mot Agios Georgos stranden från ovan nämnda torg.På samma gata ännu lite längre ned mot stranden ligger Oasis som är en klassisk grekisk taverna med god mat och mysig utomhusmiljö. Scirocco har väldigt god mat men lämpar sig kanske bättre ifall ni vill ha lite mer partystämning. Alla nämnda ställen har hur som helst toppenfin service, humana priser, trevlig personal och supergod mat.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2015-01-07, 17:57
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Så bra! Tack! Nej, inga speciella önskemål om var vi äter. Men vi är väl lite kräsna båda två Jag foredrar romantiska ställen med utsikt, eller lite livemusikstämning. Spännande med många alternativer! Har bara varit på Naxos en gång för kanske 7 år sen och kommer inte ihåg en restaurang...
Svara med citat
  #24  
Gammal 2015-01-07, 18:42
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Jag var på. NAXOS nu i oktober under 2 veckor och det finns såååå många mysiga tavernor, längs hamnpromenaden om Ni vill ha lite havsutsikt, jag gillade Meze2 väldigt mycket (vilken ligger just vid hamnpromenaden), rikliga portioner och alltid mycket folk.. vilket är ett tecken på god mat och stämning.

De som Thira rekommenderar har jag hört mycket positivt om, men inte själv besökt(får bli nu i vår när jag ska dit igen).

OM Ni inte ska fira födelsedag direkt vid ankomst... så hinner ni ju gå runt och kika lite i gamla stan och se om ni spontant hittar något som passar ..där är ju så mysigt och romantiskt!

Ha, en fin resa sen!!..
Svara med citat
  #25  
Gammal 2015-01-07, 20:53
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Aha nja, romantisk utsikt ( om man tänker klassiskt romantiskt med solnedgång över havet och hela köret) kan dessvärre inget av ställena jag tipsade om ovan stoltsera med.iDäremot är To Elliniko lite gaturomantiskt på kvällen tycker jag allt och på Meltemi blir man extra snygg för de har ett vackert sken haha
Nej för romantik så det förslår rekommenderar jag i så fall taverna Paradiso som ligger utmot Agia Anna med stolar och bord under ett stort träd med belysning i, direkt på stranden i månskenet. Ibland med livemusik. Jättegod mat dessutom.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2015-01-11, 16:21
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Tack Thira och Sunny12 för bra tips! Födelsedagen skall firas 3 dagar efter ankomst, så får lite tid att se själva. Hade dock tänkt att överraska med något på själva restaurangen. Men bra ljus låter ju bra på Meltemi, så man blir snyggare! Ser säkert yngre ut också då Vi skall bo på Ag Prokopios, så Ag Anna blir ju inte långt därifrån. Tror vi åt lunch på den tavernan sist vi var där. Mysigt ställe! Har noterat ner alla tips, så skall jag se vidare. Kul att planera är det i alla fall
Svara med citat
  #27  
Gammal 2015-02-28, 15:58
Ingrid Gunillas avatar
Ingrid Gunilla Ingrid Gunilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Oslo
Inlägg: 51
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Den suveränt bästa restauranten i Chora är italienska "Su & Giu" mitt på strandpromenaden. I tillägg till världens bästa pizza och urgoda pastarätter har de en masse spännande sallader och kötträtter. Och goda italienska viner. Dessutom mycket moderata priser. Har du tur får du plats på den lilla balkongen och kan se ut över hamnen i solnedgången. De du!

Lycka till!
Svara med citat
  #28  
Gammal 2015-03-09, 07:08
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid Gunilla Visa inlägg
Den suveränt bästa restauranten i Chora är italienska "Su & Giu" mitt på strandpromenaden. I tillägg till världens bästa pizza och urgoda pastarätter har de en masse spännande sallader och kötträtter. Och goda italienska viner. Dessutom mycket moderata priser. Har du tur får du plats på den lilla balkongen och kan se ut över hamnen i solnedgången. De du!

Lycka till!
A det var den jag tänkte på i mitt tidigare inlägg, synd att vi inte vågade chansa på den alltså, måste vi testa nästa gång
Svara med citat
  #29  
Gammal 2015-03-10, 16:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid Gunilla Visa inlägg
Den suveränt bästa restauranten i Chora är italienska "Su & Giu" mitt på strandpromenaden.
Visst är det där du har fått en sallad uppkallad efter dig.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2015-03-11, 10:14
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid Gunilla Visa inlägg
Den suveränt bästa restauranten i Chora är italienska "Su & Giu" mitt på strandpromenaden. I tillägg till världens bästa pizza och urgoda pastarätter har de en masse spännande sallader och kötträtter. Och goda italienska viner. Dessutom mycket moderata priser. Har du tur får du plats på den lilla balkongen och kan se ut över hamnen i solnedgången. De du!

Lycka till!
Den tror jag att jag missade när jag var på Naxos, får bli ett besök där nästa gång jag är på ön!..
Svara med citat
  #31  
Gammal 2015-03-12, 14:02
Ingrid Gunillas avatar
Ingrid Gunilla Ingrid Gunilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Oslo
Inlägg: 51
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Det stämmer det, Janne. Sallad Gunilla det är jag det. Och Chicken Lena är uppkallad efter min syster! Härligt att få sätta sina spår här i världen!
Svara med citat
  #32  
Gammal 2015-03-12, 14:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid Gunilla Visa inlägg
Det stämmer det, Janne. Sallad Gunilla det är jag det. Och Chicken Lena är uppkallad efter min syster! Härligt att få sätta sina spår här i världen!
Ja, det är verkligen jättekul!

Jag hann tyvärr inte äta där i somras, men jag tog en bild på menyn.




Sallad Gunilla.
Svara med citat
  #33  
Gammal 2015-03-12, 18:52
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Wow! Tänk att få en matbit uppkallad efter sig! Inte illa Får testa den i sommar då, en Gunilla på balkongen
Svara med citat
  #34  
Gammal 2015-03-14, 18:36
Ingrid Gunillas avatar
Ingrid Gunilla Ingrid Gunilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Oslo
Inlägg: 51
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Det tycker jag absolut att du skall göra! Hälsa till Susanna från mig samtidigt!
Svara med citat
  #35  
Gammal 2015-03-14, 23:35
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Är Susanna ägaren?
Svara med citat
  #36  
Gammal 2015-03-15, 16:03
Ingrid Gunillas avatar
Ingrid Gunilla Ingrid Gunilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Oslo
Inlägg: 51
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Ja, Susanna Rizzi kommer från Trieste i Italien och är ägaren av Su & Giu. Hon har bott närmare 15 år på Naxos och haft flera restauranger tidigare. Jag tycker nog att Su & Giu´s concept är det mest spännande.
Svara med citat
  #37  
Gammal 2015-03-15, 18:42
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Bästa tavernan i Chora

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid Gunilla Visa inlägg
Ja, Susanna Rizzi kommer från Trieste i Italien och är ägaren av Su & Giu.
Aha, då går vi dit och sitter på balkongen och äter en Gunilla och hälsar ifrån dig!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT