Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-07, 22:06
ioslinajrs avatar
ioslinajr ioslinajr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: västerås
Inlägg: 134
Standard Bra böcker till resan

Nu ska jag köpa lite pocketböcker till Rhodos och jag är en riktig bokslukare, så det blir nog två-tre stycken lästa på den veckan, mamma brukar gnälla på mig ibland att jag är så trist när jag ligger och läser på alla resor vi gör
Och då undrar jag självklart om ni har några bra tips? brukar gilla
feelgood-romaner, typ Lisa Jewells böcker och Marian Keyes m.m.
har valt två stycken redan (kan bli fler än tre) Lauren Wiesberg - Alla var där, Candace Bushnell - Läppstiftsdjungel..
Någon som har läst dom böckerna och har kommentarer, eller bara tips på nån annan bra bok i stil med dom jag redan valt?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-07, 22:20
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Bra böcker till resan

(Ge henne inget svar!! Hon blir så himlans osällskaplig när hon bara slukar böcker! Nä, skoja bara! Får väl ta med en bra bok själv...Annars är det ju jättebra att hon älskar att läsa! Det har hon alltid gjort!) Bara en parentes! Boktips mottages varmt av dottern!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-08, 07:41
nillisens avatar
nillisen nillisen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 46
Standard Sv: Bra böcker till resan

Citat:
Ursprungligen postat av ioslinajr Visa inlägg
Nu ska jag köpa lite pocketböcker till Rhodos och jag är en riktig bokslukare, så det blir nog två-tre stycken lästa på den veckan, mamma brukar gnälla på mig ibland att jag är så trist när jag ligger och läser på alla resor vi gör
Och då undrar jag självklart om ni har några bra tips? brukar gilla
feelgood-romaner, typ Lisa Jewells böcker och Marian Keyes m.m.
har valt två stycken redan (kan bli fler än tre) Lauren Wiesberg - Alla var där, Candace Bushnell - Läppstiftsdjungel..
Någon som har läst dom böckerna och har kommentarer, eller bara tips på nån annan bra bok i stil med dom jag redan valt?
Här hemma är det tvärtom. Mina döttrar tycker jag är skittråkig som bara läser o läser.
Jag har inför vår resa beställt en hög med böcker från www.bokus.com
Bl a nåt som kanske är något för dig: "Två systrar". Det finns lite under pocketnyheter, kika där. Snabba leveranser har de o billig frakt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-08, 10:04
Deus Exs avatar
Deus Ex Deus Ex är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Mellan Oslo och Stockholm
Inlägg: 49
Standard Sv: Bra böcker till resan

Jag brukar alltid ha med Vagabonds reseguider när jag är ute på båtluff och charter, "Greklands öar och Athen" har blivit som en bibel för mig.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-08, 11:47
Antouans avatar
Antouan Antouan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2007
Ort: Mellanskåne
Inlägg: 114
Standard Sv: Bra böcker till resan

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
(Ge henne inget svar!! Hon blir så himlans osällskaplig när hon bara slukar böcker! Nä, skoja bara! Får väl ta med en bra bok själv...Annars är det ju jättebra att hon älskar att läsa! Det har hon alltid gjort!) Bara en parentes! Boktips mottages varmt av dottern!
Ha ha, känner igen det där med bokslukande döttrar. Det kan vara problem att få ut dem på kvällarna om böckerna är allt för spännande... -Vänta lite, jag måste bara läsa lite till...

Men eftersom vi båda tycker om att döttrarna våra läser mycket så kommer här ett boktips

Ps Jag älskar dig! med Cecelia Ahern, den finns som pocket och är riktigt charmig. Detta underförutsättning att du inte sett filmen redan...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-09, 11:33
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Bra böcker till resan

Och du, lamna dem sen till nan annan turist eller nan bofast svensk , sa att fler far gladje av dem och du far lite mer plats i ditt bagage for sant du koper har....
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-09, 19:18
Njeh Njeh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Moss
Inlägg: 29
Standard Sv: Bra böcker till resan

Jeg er også veldig glad i bla.a. Marian Keyes, og foreslår Jill Mansells bøker (Hun har skrevet MANGE, så der burde det være en hel del å velge i) og Jane Green. Det er også feel good bøker som er lett å synke inn under parasollen på stranda
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-09, 21:39
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Bra böcker till resan

Drageløperen er en ok feriebok. Snø av Pamuk. Og Naipaults A half lifetime, den leses langsomt.Og velger du den siste - stay out of intervjuer som synes å indikere at forfatteren er en superegoist i det egentlige livet. Da er opplevelsen som leser av A half lifetime spolert.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-11, 19:48
agnesilund agnesilund är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 3
Standard Sv: Bra böcker till resan

Romaner är pricken över i som reselitteratur tycker jag. Både före, under och efter resan. Shantaram ska tydligen vara jättebra om man ska till Indien t.ex. Illusionisten om man ska till Grekland. En halv gul sol ger bra info + härlig läsupplevelse om man ska till Afrika, speciellt Nigeria. Nätbokhandeln agnes i Lund är uppbyggd kring resmål och där hittar man olika typer av böcker samlade kring resmålet. På Bokresa.se kan man också få bra tips.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT