Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-11-23, 16:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Norweigan

Ja nog finns det många olika avgifter. På vår bokning till Athen i dec som vi bokade via Travelpartner så kom det upp när vi betalade både bokningsavgift på 190 kr samt en SÄKERHETSAVGIFT på 79 kr.....Säkerhet för vad då kan man ju undra??.....Kanske att piloten ska få kaffe på resan så han håller sig vaken
Fast straxt under 3.500 för två t o r med "snacks" inkluderat känns ändå helt ok.

Lissi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-11-23, 16:56
bocina bocina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna / Plakias
Inlägg: 212
Standard Sv: Norweigan

Jag brukar aldrig fundera över eventuella olika tilläggsavgifter som inte går att välja bort (tecknar aldrig försäkringar på denna typ av bokningar). Om resans totala pris för mig är OK så betalar jag och ser fram mot resan. Blir det för dyrt så bokar jag inte.
Om flygbolaget inte tar ut de 50 kronorna för kortbetalning så lär väl biljetten bli 50 kronor dyrare. De behöver ju få in pengarna på något sätt.

Bo
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-11-23, 17:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Norweigan

Citat:
Ursprungligen postat av bocina Visa inlägg
Om resans totala pris för mig är OK så betalar jag och ser fram mot resan. Blir det för dyrt så bokar jag inte.
Bo
Precis, det är ju så man gör, men man måste ju ändå undra lite över vissa avgifter

Lissi
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-11-23, 17:59
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Norweigan

Citat:
Ursprungligen postat av bocina Visa inlägg
Jag brukar aldrig fundera över eventuella olika tilläggsavgifter som inte går att välja bort (tecknar aldrig försäkringar på denna typ av bokningar). Om resans totala pris för mig är OK så betalar jag och ser fram mot resan. Blir det för dyrt så bokar jag inte.
Om flygbolaget inte tar ut de 50 kronorna för kortbetalning så lär väl biljetten bli 50 kronor dyrare. De behöver ju få in pengarna på något sätt.

Bo
Hade i förväg utsett billiga Vueling mellan Bilbao-Sevilla, enkel resa, i somras för Väntade dock någon dag. Hade alternativ med både Spanair och Air Europa. När jag bokade någon dag senare blev Vuelings 37€ plötsligt över 70€ innan jag klickat färdigt. När jag istället skulle välja bland alternativen var deras billiga resor slut.
Så visst är det vilseledande när man i prisjämförelsesajter uppger ett pris som betyder en sak hos t ex Iberia men en helt annan sak hos Vueling.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-11-23, 19:24
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Norweigan

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
Som boende i Sverige känns det onödigt att skaffa ett norskt betalkort eller kreditkort. Man blir tvungen att betala betalavgiften.
-----
Det är förbjudet att ta ut betalavgifter när man betalar med kort i EU.
Norwegian menar att dom kan ta avgifterna bara för att dom är ett norskt bolag.
www.norwegian.se är en sida på svenska i Sverige som riktar sig till svenska kunder.
Egentligen borde svenska resenärer bojkotta bolaget tills dom följer lagstiftningen.
Man behöver inte skaffa något norskt kort. Använder du ett vanligt bankkort med VISA, MasterCard eller Eurocard, dvs. där beloppet dras direkt från kontot, så utgår ingen avgift. Det är bara om man betalar med kreditkort, som det tillkommer en avgift.

Saxat från Konsumentverkets hemsida ang. kortavgifter:
"Särskilda regler gäller dock vid köp av resor från flygbolags webbplatser. Det kan vara tillåtet för flygbolag att ta ut en kortavgift när en konsument väljer att betala med kort. Det beror på om bolaget har gjort något lagval i sina transportvillkor. Om flygbolaget har gjort ett lagval betyder det att det är det valda landets lag som gäller." http://www.konsumentverket.se/sv/Lag.../Kortavgifter/
Svara med citat
  #26  
Gammal 2011-11-23, 20:47
Birger Birger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 206
Standard Sv: Norweigan

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Lägg till detta att merparten av Norwegians plan har ett benutrymme som närmast lämpar sig för passagerare i längd 160 cm...

Arne
Du har nog inte åkt med Norwegian de senaste åren. Benutrymmet är helt ok.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2011-11-23, 20:49
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 730
Standard Sv: Norweigan

Jeg har reist med Norwegian til/fra Kreta nå i august samt ned til Kreta i september, og det er trangt for mine ben i allefall samt at (skinn) setene er harde!
Svara med citat
  #28  
Gammal 2011-11-26, 23:40
Stephan Stephan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Inlägg: 138
Standard Sv: Norweigan

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
Jag utgick ifrån det att jag köpte biljetter på www.norwegian.se


Sen ville dom ha ytteligare betalt om man ville sitta också. Tror det var 90 kr per person.
Du overdriver nok en smule. Så vidt jeg vet har Norwegian ikke ståplasser. Sitteplass inngår naturligvis i prisen; men om du ikke synes at den plassen du blir tildelt passer, så kan du bestille en annen, og det koster ekstra.

Stephan
Svara med citat
  #29  
Gammal 2011-11-27, 15:48
carjoh carjoh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sjöbo
Inlägg: 125
Standard Sv: Norweigan

Vi reste med dom från Gran Canaria. Väldigt nöjda! Hyfsat med plats tyckte till och med maken som är 192 cm...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT