Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Andros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-01-07, 20:15
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Andros- ett efterlängtat återseende!

Den 6 september bär det av till Batsi och Andros igen!
Har längtat att få återse denna ö. Vi var ju till Tinos 2015 och då gick ju färjan i hamn i Gavrio både dit och hem. Då ryckte det i benen att få kliva av minsann! Hur mycket vi än gillade maten och byarna på Tinos, så var det inget i jämförelse med Andros.

Jag längtar starkt till lilla lagom Kolona beach, min mamma efter en rätt med musslor och ouzo på Oti Kalo och vi båda till de lugna och gemytliga kvällarna med de vackra solnedgången. Den där rakimelon som Anthony Hopkins "bror" serverade, längtar vi också till.
Även alla trevliga och glada människor, den lokala osten på grekiska salladen med kapris på, balkonghänget med den fina utsikten, kyrkspelet på söndagarna, bilturer med snigelfart, den grekiska musiken och dofterna!
Ja det ska bli helt fantastiskt att få återse Andros igen!

Vi flyger så pass bra att vi varken behöver boka hotell i Rafina, varken på väg ner eller hem. Bra är väl det med tanke på att Avra inte är igång. Jag för min del tror mer på att de har fått klappat igen för de inte har gjort rätt för sig, än att de renoverar stället. Är det någon som hört något mer?

Jenny
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-01-08, 10:57
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!

Låter verkligen som om ni skulle trivas på Andros, härligt att återvända till en favorit. Önskar er en njutbar resa!

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-01-08, 11:02
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!

Tack Anne! Ja ser verkligen fram mot det!
Jenny
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-01-08, 12:08
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!

Jenny, ska ni bo på samma hotell Elpida? Eller har ni bokat något annat?
Längtar dit jag med nu!
Men i Aug/sep blir det två veckor på Samos!

Katitzi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-01-09, 07:16
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Jenny, ska ni bo på samma hotell Elpida? Eller har ni bokat något annat?
Längtar dit jag med nu!
Men i Aug/sep blir det två veckor på Samos!

Katitzi
Hej!
Ja vi kunde inte låta bli att ta Elpida igen! Vi trivdes så bra där ute. Samos i två veckor är inte dumt! En av mina favoriter! Speciellt gillar jag västkusten med Kokkari, Lemonakia beach, byarna Vuorlites och Manolates! Vilken härlig tid vi har framför oss!
Ha det gott!
Jenny
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-01-08, 19:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!

Citat:
Ursprungligen postat av parga Visa inlägg
Den 6 september bär det av till Batsi och Andros igen!
Har längtat att få återse denna ö. Vi var ju till Tinos 2015 och då gick ju färjan i hamn i Gavrio både dit och hem. Då ryckte det i benen att få kliva av minsann! Hur mycket vi än gillade maten och byarna på Tinos, så var det inget i jämförelse med Andros.

Jag längtar starkt till lilla lagom Kolona beach, min mamma efter en rätt med musslor och ouzo på Oti Kalo och vi båda till de lugna och gemytliga kvällarna med de vackra solnedgången. Den där rakimelon som Anthony Hopkins "bror" serverade, längtar vi också till.
Även alla trevliga och glada människor, den lokala osten på grekiska salladen med kapris på, balkonghänget med den fina utsikten, kyrkspelet på söndagarna, bilturer med snigelfart, den grekiska musiken och dofterna!
Ja det ska bli helt fantastiskt att få återse Andros igen!
Så himla fint beskrivet! Jag förstår att du gillar Andros, och det gör jag också!

Vem är Anthony Hopkins "bror"? Jag har bara träffat Rickard Geers "bror".
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-01-09, 07:31
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Så himla fint beskrivet! Jag förstår att du gillar Andros, och det gör jag också!

Vem är Anthony Hopkins "bror"? Jag har bara träffat Rickard Geers "bror".
Hej Janne!

Ja Andros har hakat sig fast. Tack för det du skrev om min beskrivning! Egentligen finns det inget som gör Andros rättvisa i ord riktigt, måste upplevas ju!

Anthonys bror jobbar på en taverna i Batsi. Så lik honom! Först får man en När lammen tystnar-känsla, när man möter honom men sen märker man han är mer lik pappan i Möt Joe Black! Rakimelon han serverar är farligt god! Kommer inte ihåg vad tavernan heter men det är en fisktaverna precis innan man är framme vid supermarket, från Gavrio-hållet sett.
Bor Richard Geres "bror" i Batsi? Kommer ihåg att jag har läst om honom men inte på vilken ö.
Jenny
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-01-10, 19:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!

Citat:
Ursprungligen postat av parga Visa inlägg
Egentligen finns det inget som gör Andros rättvisa i ord riktigt, måste upplevas ju!
Jag håller med.

Citat:
Bor Richard Geres "bror" i Batsi? Kommer ihåg att jag har läst om honom men inte på vilken ö.
Anthonys bror tror jag inte att jag har träffat, men däremot Richard Geres "bror" i Batsi, där han har en taverna.




Richard Gere och Camilla i Batsi.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT