Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-10-05, 23:58
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Är det bara jag?

Tog en paus i trattkantarellrensningen.
Har funderat under tiden..
Det verkar som många på forumet inte är förtjusta i chaniakusten. Jag stortrivs där!! Och då menar jag inte huvudgatan med all dess utbud av tingel o jingel.
Gatan har ju massa "ådror" uppåt..hela vägen från Platania till Chania. Där finns små mysiga familjerestauranger och privathus.
När vi bodde på Apladas i Agia Marina var det bara att gå över gatan så möttes man av en av de bästa stränderna på denna kustremsa.
Hårt packad sand, inte en sten (jo kanske ett par stycken), lagom med solsängar..som var gratis! Finfin utsikt mot "getön"..ja precis sånt man (jag) önskar sig.
Är det bara jag som tycker att det skrivs för lite om såna här semestrar? Det kan ju inte bara vara jag och några få till på forumet, som inte har åker till små genuina öar och platser? Såna som knappt har någon turism. Bokar eget boende, åker färjor och reguljära flyg etc. för att komma till Grekland. Visst skulle jag kunna göra det åxå men än så länge blir det nog mer åt det "vanliga" resandet för oss.
Är jag ute o seglar eller..?
Ja då blev det lite mer hösttankar från stugan med nu -5,2 grader innan läggdax⛄
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2019-10-06 klockan 00:08.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-10-06, 07:37
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Är det bara jag?

Jag har åkt 4 charterresor, 1 gång till Turkiet och 3 ggr till Grekland, bl.a till Rethymnon vilket var 18 år sedan, upptäckte att charter var inte min grej riktigt. Även om jag tror att det är ett utmärkt sätt att resa.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-10-06, 09:55
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Är det bara jag?

Nei, du er ikke alene. Mesteparten av våre reiser har vært charter. Når vi har ordnet reisen selv, har det vært fordi vi vil til bosteder som ikke fins hos reiseselskapene. Eks. Arocaria i Nea Chora, Sea Breeze i Kalamaki.
Chaniakysten har vi vært på omtrent hvert år - vår og/eller høst. Men vi har holdt oss innen området Nea Chora til Kalamaki. Det er vår prioritering, framfor Agia Marina og Platanias. Det er sikker helt OK å bo der også, men vi føler ikke noe behov for å bo akkurat der.
Vi reiser heller ikke til de små øyene, for vi liker litt liv og røre. Vi leier solsenger, og vi har til og med bodd på AI hotell med barnebarna. Og ikke spiser vi bare gresk mat heller.
Våre favorittøyer er Kreta, Karpathos og Samos, samt Parga på fastlandet.
Vi er ikke helt unge lenger, så vi kommer nok til å prioritere disse i årene som kommer.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-10-06, 10:20
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Är det bara jag?

Kalamaki och Agii Apostoli är åxå favoritställen för oss, Pelagia. Kikar på vårresor dit
/ Kajja
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-10-06, 14:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Är det bara jag?

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Är jag ute o seglar eller..?
Turistorterna väster om Chania är mycket populära, så det är inte bara du som gillar den delen av Kreta. Jag skulle till och med kunna säga att den är den populäraste delen av Kreta. Vi bor alltid i Chania, som vi tycker mer om än alla andra städer i Grekland.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2020-03-28, 15:07
annjos avatar
annjo annjo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: göteborg
Inlägg: 32
Standard Sv: Är det bara jag?

Nu är det några år sedan.... kanske 5....men just där du pratar om är min älsklingsplats och jag bodde även på det hotellet 😎🤪👌
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT