Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2019-09-03, 10:23
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Äntligen Paros

Fint att du kunde njuta av resan trots det som kändes som negativt. Kan nog vara så att högsäsongen är jobbig och leendet har stelnat lite. Men kanske en lite mindre turistort skulle kännas bättre, även om du reser till en större turistö? Har för mig att Naoussa har blivit lite "lyxig" de senaste åren? Har inte själv varit där så vet inte.

Har aldrig rest ensam till Grekland heller, så är dålig på att ge förslag. Men tror nog att det finns många bra alternativ. Trots eventuell högsäsong. Men om man bara har en kort tid, typ en vecka, som man kan resa är det ju alltid lite krångligare med att ta sig till resmålet.

Hoppas du får intressanta förslag!

/ Anne
Svara med citat
  #22  
Gammal 2019-09-03, 13:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Äntligen Paros

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Men fick vandra omkring ett par timmar i Lefkes....mysig by....men fanns pilar och skyltar där man skulle gå...följde dom först men hamnade då bland en massa affärer och tavernor där alla satt....så beslöt mig för att avvika från den ruten och vandrade så långt bort jag kunde från den och där hamnade jag bland ortsbefolkningen....dom satt och fikade....jag hälsade dom hälsade tillbaka.....äntligen kännde jag.....älskade Lefkes efter det Folk till och med pratade med mig
Härligt att höra att du tog dig till Lefkes och du (också) gillade byn!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2019-09-03, 13:24
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Äntligen Paros

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Jag vill att min nästa resa till Grekland ska kännas som Grekerna är glada för att jag är där Ensam.....inte att jag BARA är där ensam ...om ni förstår vad jag menar.....Var ska jag åka då??????
Vanligtvis reser jag och Camilla tillsammans, men jag har även gjort ett 10-tal resor på egen hand de senaste 15 åren. Jag tycker det fungerar hur bra som helst, ända tills det är dags att gå ut och äta middag. Kvällarna gillar jag inte alls, då känner jag mig oftast ensam, och det spelar då ingen roll hur god maten är.

Därför försöker jag göra mina ensamresor till platser där jag känner folk. Då blir kvällarna riktigt trevliga och något jag ser fram emot. Exempel på sådana öar är Santorini, Naxos, Amorgos, Samos, Sifnos, Kreta och Tilos.

Att råda dig är tyvärr inte lätt. Amorgos är en ö som är lätt att vara ”själv” på (utan att känna någon), precis som Tilos är, men där har du redan varit. Jag vet folk som reser till öar enbart för boendet skull, pensionat där man känner sig hemma redan efter någon timme, pensionat där man är en i familjen. Då känner man sig inte ensam. Två bra exempel på det är Pension Sofi i Naxos stad och Honeymoon Beach Hotel (där det även finns en kanonbra taverna) på Santorini. Det kanske skulle vara något för dig?
Svara med citat
  #24  
Gammal 2019-09-08, 16:12
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Äntligen Paros

Funderar faktiskt på Santorini som min nästa resa.....och att bo på Honeymoone beach..1v som bas medan jag ser mig omkring på denna vackra Ö tror jag skulle passa mig utmärkt...Efter att varit 6 nätter på Paros fann jag lugnet när jag kom till Fira ....vilket kan kännas konstigt med all kommers....men det var en annorlunda kommers där som jag inte kan sätta fingret på...det passade mig. Jag trivdes direkt och tänkte här kan jag vara en längre tid. För det första ingen ifrågasatte att jag åt ute ensam.

Men funderar även på att ta mig till Amorgos....
Svara med citat
  #25  
Gammal 2019-09-08, 16:22
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Äntligen Paros

Tack Janne....du är en bra hjälp .....lyssnar alltid på dina kloka ord....och håller med dig...känner precis så som du beskriver...resan och promenaderna mm går utmärkt...men när det är dags att äta ute ensam....då är det inte så kul längre....men har lyckats även med detta fram tills i år på Paros.....vilket inte var så kul....men bättre lycka nästa år....

Om du bara visste vad dina råd och tips har gjort för mig genom åren....det är tack vare dej och alla här som jag reser ensam överhuvudtaget så tack alla....Jag har upplevt så mycket tack vare er

Senast redigerad av theresa den 2019-09-08 klockan 16:32.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2019-09-08, 17:20
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Äntligen Paros

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Om du bara visste vad dina råd och tips har gjort för mig genom åren....det är tack vare dej och alla här som jag reser ensam överhuvudtaget så tack alla....Jag har upplevt så mycket tack vare er
Tack själv, för att du rapporterar om dina resor

/Netwolf
Svara med citat
  #27  
Gammal 2019-09-09, 13:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Äntligen Paros

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Efter att varit 6 nätter på Paros fann jag lugnet när jag kom till Fira ....vilket kan kännas konstigt med all kommers....men det var en annorlunda kommers där som jag inte kan sätta fingret på...det passade mig.
Och om du bor på Honeymoon så kommer det inte känna dig ensam en enda sekund. Det är lätt att få kontakt med andra som bor där, och med de sällsynt trevliga ägarna.

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
.Om du bara visste vad dina råd och tips har gjort för mig genom åren....det är tack vare dej och alla här som jag reser ensam överhuvudtaget så tack alla....Jag har upplevt så mycket tack vare er
Tack själv!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT