Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-08-12, 14:08
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Vilken arrangör?

Sitter & tittar lite på eventuell Greklandsresa till hösten, men usch vad dålig jag är på det här med internetbokningar osv...lite tips välkomnas, hur gör ni? Bokar ni själva? Ringer ni till en resebyrå? Vilken researrangör tycker ni är bäst? Många frågor men skulle va intressant att höra lite hur ni brukar boka. Först & främst tänker jag på gamla hederliga charter, alltså flyg & boende-paketet...smidigt & bra om man bara vill komma iväg
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-08-12, 14:23
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Vilken arrangör?

Ja det kan lätt bli en djungel innan resan väl är bokad. Jag bokar allt på internet själv. Väljer jag charter (paketresa) så blir det de vanliga arrangörerna. Jag har rest med alla utom Airtours. Kan varken säga att den ena är bättre eller sämre än någon annan. Jag har aldrig fått ett dåligt boende. Kanske beror det på mina milda krav. Rent och rena sängkläder!

Reseledare har varit både bra och dåliga. Jag sköter mig för det mesta helt själv och har så lite med arrangören att göra. Det jag tyckte var superbra med Ving sist, var att man kan ha SMS-kontakt med reseledarna på plats. Om man undrar något, tex busstider. Enklare att slänga väg ett SMS än att traska till kontoret eller passa en tid när de har hotellservice. Nu den 30 augusti åker jag med Apollo, mycket på grund av att jag vill bo på ett speciellt hotell som de har i sin katalog.

Hoppas du har fått lite hum!

Jenny
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-08-12, 14:27
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Vilken arrangör?

Eftersom jag vet vart jag vill åka, när jag kan åka och var jag vill bo, letar jag runt efter det bolag som har det jag vill ha till ett pris jag är villig att betala. Alla resebolag är ungefär likvärdiga, i alla fall de jag har rest med hittills. Vi har rest charter när det har passat, bara flygstol eller reguljärt när det har passat bättre. Jag bokar alltid via internet, och det har alltid fungerat utmärkt.

Letar du charter kan du börja på destination.se och knappa in varifrån du vill resa och när du kan åka, och se vilket utbud som finns hos de olika resebolagen.

Karin
som alltid längtar ner
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-08-12, 14:39
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Vilken arrangör?

Låter ju toppen Tack så jättemkt för tipsen!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-08-12, 18:18
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Blekinge o Skåne
Inlägg: 334
Standard Sv: Vilken arrangör?

Vi bokar alltid via internet. Ibland bokar vi biljetter med t.ex Apollo, Spies el någon annan där vi hittar något billigt och sedan hotell genom Ving. Ving har många bra hotell på olika platser i Grekland och det blir faktiskt billigare att boka genom Ving än att boka direkt av hotellet, det har vi upplevt flera gånger. Det finns också många olika sidor på internet att boka såväl biljetter som hotell och det går bra att kontakta dessa hotell via telefon eller mail. Du kan skriva t.ex "hotel i grekland" på sökmotorn så får du mycket att välja på. Kalimera tipsar också på bra hotell.


Hoppas att du hittar ett sätt som passar dig och att du får en trevlig resa.


Systrarna Siw o Lena
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-08-12, 18:47
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Vilken arrangör?

Hej!!

De senaste åren har vi rest med Airtours och är jättenöjda. De har helt klart de bästa priserna, ialla fall för en familj med tre barn! Förra året hade vi lite strul med en bar som låg bredvid vårt hotell så Airtours hade inga skyldigheter att betala tillbaka några pengar men vi fick några tusenlappar ändå!
Om tre veckor reser vi återigen med Airtours, denna gång till Skiathos!!
Jag bokar oxå allt själv via nätet men börjar i god tid att surfa runt och jämföra boende och priser mella arrangörer. Och som sagt, på sistone har det slutat med Airtours! Men alla är ju bra bara man kommer till Grekland Lycka till, Anna
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-08-12, 19:18
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 319
Standard Sv: Vilken arrangör?

Det svåra är att bestämma resmål. Jag brukar börja med att bestämma mig för vart ..sen googlar jag på resmålet och upp kommer olika alternativ.

Det som är viktigaste för mig är ort,läge, hotell, avreseort, avresedag, pris osv. Långt ner kommer vilken resebyrå, för jag tror de flesta mer kända är bra. Vi har alltid varit nöjda i alla fall. Apollo och Fritidsresor har vi åkt mest med.

Man kan boka sedan har man några dagar på sig att fundera innan man betalar en bokningsavgift och inte förrän då är du bunden till den resan. Om du inte betalar så går bokningen bort.

När man är på ett resmål första gången är detväldigt smidigt att ha allt ordnat och bara gå på en buss och sen hamna på rätt hotell. Sen klarar vi oss själva. Nästa gång när man känner till orten kanske det passar bättre att bara boka allt var för sig. Lycka till!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-08-13, 11:02
Stomatol Stomatol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Mora
Inlägg: 101
Standard Sv: Vilken arrangör?

Citat:
Ursprungligen postat av Sevasti & Eleni Visa inlägg
Ibland bokar vi biljetter med t.ex Apollo, Spies el någon annan där vi hittar något billigt och sedan hotell genom Ving. Ving har många bra hotell på olika platser i Grekland och det blir faktiskt billigare att boka genom Ving än att boka direkt av hotellet, det har vi upplevt flera gånger.

Systrarna Siw o Lena
Fiffigt! Det har jag totalt förbisett, det ska jag kolla upp nästa gång det är dags att boka! Tack för tipset
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-08-21, 21:52
Melindas avatar
Melinda Melinda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 33
Standard Sv: Vilken arrangör?

Gjorde min premiärresa utomlands i år tsm med mina barn 11 o 14 år.
Surfade länge o kollade olika resmål innan jag valde Kreta med Nazar. All-inclusive. Vi var alla tre kanonnöjda från start till mål. Inget krångel på vägen, kanonfint hotell, underbar mat och ett fantastiskt bemötande av alla.

Men som sagt, jag har inget att jämföra med men redan nu är jag ute och spanar på resa till nästa sommar.

Lycka till !!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-08-22, 02:57
Vendela Vendela är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 35
Standard Sv: Vilken arrangör?

Vi har bokat på "sistaminuten" där tyckte vi att vi hittade de bästa priserna. Förra året bokade på ett danskt resebolag, kommer ej ihåg vilket. men det bästa är att ta sig lite tid att hitta rätt, "surfa runt lite"- Förra året bokade vi hotell via hotels.com men insåg efter bokningen att vi på hotellets egen hemsida hade sparat ganska mycket pengar, men vi blev nöjda ändå. Man kan inte alltid leta efter varje krona att spara utan det viktigaste är att man själv känner sig nöjd.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-08-22, 23:02
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Mitt i småland
Inlägg: 111
Standard Sv: Vilken arrangör?

Har rest med apollo innan.
Men bokade allt själv denna gång.. Åkte 1 vuxen 2 barn till Santorini " Kamari" i augusti för 8200kr flyg+transfer och hotell med pool och frukost.. För oss alla tre..
Åkte i Juni 2 veckor till Santorini med Apollo till deras billigaste hotell Captain Yannis. Ingen pool ingenting hotellet var väl bra men åker aldrig charter mera.. Hade jag bokat helt själv i juni hade det blivit ca 2000kr billigare än vad det blev.. Åker med norwegian och dom var mycket bra.. Visst nu har dom bara nattflyg till Santorini men det gick jättebra även med barnen som då sov hela vägen...
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT