Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-30, 10:00
Fredrik_72 Fredrik_72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Standard "Step by step" i Agia Anna

Hej!

Vi sitter & planerar vår första resa till Naxos (2 vuxna + 2 barn) via Aten & båt från Pireus och tänkte oss två veckor i en lugn & behaglig miljö (ut 30/6 och hem 14/7). Det känns som en väldigt behaglig övning när det börjar närma sig 1 meter snö utomhus

Har kollat runt lite och fastnat för Agia Anna. Step by step studios verkade ha lediga rum och ett pris på 45€ per natt kändes hyfsat bra tycker jag. Någon som har bott där eller känner till det? Tacksam för all info.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-01-30, 21:20
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 590
Standard Sv: "Step by step" i Agia Anna

Hej!

Jag har inte bott på Step by step men jag funderar på att ni vill tillbringa er tid på ett "lugnt och behagligt ställe". Behagligt kan jag hålla med om, men lugnt skulle jag inte säga att Agia Anna är i juli. Det är mycket folk och ganska så trångt på stranden. Men det är med mina mått mätt som gillar lugna ställen.

Ni kommer säkert att få en underbar tid på Naxos, men jag ville bara att ni ska veta att det är rätt så mycket folk i Prokopios och Anna i juli och augusti.

/Ofelia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-01-31, 14:32
Fredrik_72 Fredrik_72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Standard Sv: "Step by step" i Agia Anna

Tack så mycket för svaret Ofelia. Jo lugnt är ett sådant där svårt ord som definieras olika beroende på vem man pratar med. Att det finns gott om andra turister på de mer populära grekiska öarna den tiden vet jag sen tidigare. Vad jag menar med lugnt är en avslappnad till största delen sol & badsemester och möjlighet om man vill att åka iväg och hitta egna ställen lite längre söderut på Naxos. Funderar t.ex. på att hyra bil några dagar, och även försöka ta någon dagstur över till någon annan ö.

Tänkte också försöka formulera om min första fråga.. finns så otroligt många till synes fina boenden, och de flesta är säkert det också. Tar gärna emot rekommendationer på ställen att bo på (Agia Anna eller kanske lite längre söderut, ner mot Plaka) - inte alldeles för långt från Naxos stad, och nära till fin badstrand
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-02-01, 12:10
ozogotts avatar
ozogott ozogott är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 428
Standard Sv: "Step by step" i Agia Anna

Hej

Vi har bott på Step by step och trivdes alldeles utmärkt vilket vi i å andra sidan brukar göra nästan jämnt.
På plussidan: Rent och fräscht. AC. Nära strand, buss, affär och mat. Rymlig balkong med havsutsikt, i alla fall från vår. Vänliga ägare.
Vi upplevde inget dåligt men kan tänka mig att någon skulle kunna sätta minustecken för vägen som går mellan boendet och stranden.
Vi skulle gärna bo där igen vid tillfälle.

/Ozogott
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-02-01, 17:27
Fredrik_72 Fredrik_72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Standard Sv: "Step by step" i Agia Anna

Citat:
Ursprungligen postat av ozogott Visa inlägg
Hej

Vi har bott på Step by step och trivdes alldeles utmärkt vilket vi i å andra sidan brukar göra nästan jämnt.
På plussidan: Rent och fräscht. AC. Nära strand, buss, affär och mat. Rymlig balkong med havsutsikt, i alla fall från vår. Vänliga ägare.
Vi upplevde inget dåligt men kan tänka mig att någon skulle kunna sätta minustecken för vägen som går mellan boendet och stranden.
Vi skulle gärna bo där igen vid tillfälle.

/Ozogott
Jättebra info - tack så mycket!!
Har också funderat på vägen och hur mycket trafik det är egentligen? Verkar inte vara någon autobahn direkt om man tittar på Google earth, men antar att det kan vara störande ändå.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-02-01, 18:22
Fredrik_72 Fredrik_72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Standard Sv: "Step by step" i Agia Anna

Efter att ha läst lite mer börjar jag fundera på om det är värt att bara förhandsboka 2-3 nätter till att börja med (vill ha något fixat att åka till när vi kommer då vi anländer sent på kvällen för barnens skull) och under den tiden i lugn och ro knalla runt och välja "nytt boende" direkt på plats.

Är det fortfarande så att det är lätt att få tag på rum även i slutet på juni/första halvan på juli? Känns lite dumt att binda upp sig för två veckor om det inte är nödvändigt.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-02-01, 18:51
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: "Step by step" i Agia Anna

2009 var det löjligt överskott på rum i Agia Anna i slutet på juni. Bodde för 18 €/natten
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-02-01, 20:37
LG LG är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 89
Standard Sv: "Step by step" i Agia Anna

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_72 Visa inlägg
Hej!

Vi sitter & planerar vår första resa till Naxos (2 vuxna + 2 barn) via Aten & båt från Pireus och tänkte oss två veckor i en lugn & behaglig miljö (ut 30/6 och hem 14/7). Det känns som en väldigt behaglig övning när det börjar närma sig 1 meter snö utomhus
Red Lake Hotel, Agios Prokopios. Lugnt och skönt!

http://www.infall.se/grekland-07-1/b...rekl07-183.jpg

/LG
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-02-02, 06:33
Fredrik_72 Fredrik_72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Standard Sv: "Step by step" i Agia Anna

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
2009 var det löjligt överskott på rum i Agia Anna i slutet på juni. Bodde för 18 €/natten
Det låter ju lovande. Om den riktiga högsäsongen är i augusti, borde det logiskt sett finnas överkapacitet på rum första halvan av juli.

Lutar starkt åt att vi bara bokar tre nätter för att landa i lugn och ro, och letar på plats sen

Citat:
Ursprungligen postat av LG
Red Lake Hotel, Agios Prokopios. Lugnt och skönt!

http://www.infall.se/grekland-07-1/b...rekl07-183.jpg

/LG
Tack så mycket för tipset. Har dock fastnat för Agia Anna (inte för att det är speciellt långt imellan).
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-02-06, 21:57
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: "Step by step" i Agia Anna

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_72 Visa inlägg
Tack så mycket för tipset. Har dock fastnat för Agia Anna (inte för att det är speciellt långt imellan).
Som redan tidigare nämnts så finns det gott om lediga rum på Naxos vid denna tid. Vad man ska tänka på om man kommer obokad är att vara tydlig med sina krav då man står bland alla roomsare nere vid hamnen. De kan kännas overkligt många som vill hyra ut rum till dej men om du först tydligt säger att du vill bo i Agia Anna så minskar det ganska rejält, om du sedan säger t.ex. att du vill ha studio så är det inte så många kvar att välja bland och du står som köpare i ett mycket enklare läge.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-02-07, 19:25
Fredrik_72 Fredrik_72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Standard Sv: "Step by step" i Agia Anna

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Som redan tidigare nämnts så finns det gott om lediga rum på Naxos vid denna tid. Vad man ska tänka på om man kommer obokad är att vara tydlig med sina krav då man står bland alla roomsare nere vid hamnen. De kan kännas overkligt många som vill hyra ut rum till dej men om du först tydligt säger att du vill bo i Agia Anna så minskar det ganska rejält, om du sedan säger t.ex. att du vill ha studio så är det inte så många kvar att välja bland och du står som köpare i ett mycket enklare läge.

Mvh Janérik
Skönt att höra från ytterligare ett håll att det inte verkar vara några problem att få tag på rum. Tack så mycket för tipsen
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT