Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-04-27, 16:28
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Ikaria

Vi ska till Ikaria i juni och enligt öns hemsida, bekanta och Kalimera så har vi förståt att man ska vandra när man är där. Några vana vandrare är vi inte så vi tänkte börja med något lätt - utgångspunkt Armenistis.
Någon som har tips på fina vandringsleder eller bra kartor kanske?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-04-27, 17:36
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: Ikaria

Hej Siri och alla Ikariakunniga!
Vi ska också till Ikaria, i juni, och har precis funderat och pratat kring detta. Vi kanske ses bland vandringslederna!

Jag hoppas få några tips från e-guiden som Janne har lovat ska bli klar innan avresa... Vi har två barn med oss, så alla tips mottages tacksamt. (Duktiga och energiska barn ska tilläggas, har gått med ryggsäckar i 40-gradigt Athen i drygt två timmar...).

Bea
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-04-27, 17:38
Lopez Lopez är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 183
Standard Sv: Ikaria

"The Round of Raches" är en vandring som går runt den lilla byn Christos Raches en liten bit från Armenetsis. Detta är kanske den av grekiska övärldens vackraste vandring alla kategorier. Om jag minns rätt är den ca. 25 km. och är ganska behaglig även om man är otränad. Om man tar en dag på sig hinner man ta det lugnt och göra ett antal trevliga stopp där man bara kan sitta ner och njuta av den helt fantastiska naturen.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-04-28, 15:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Ikaria

Citat:
Ursprungligen postat av Lopez Visa inlägg
Detta är kanske den av grekiska övärldens vackraste vandring alla kategorier.
Absolut en av de vackraste. Man behöver inte gå hela vandringen, den går att dela upp. En bra vandringskarta med samma namn som vandringen finns att köpa i Armenistis.



Vandringen är väl skyltad, bland annat med sådana här.

Senast redigerad av Kalimera den 2009-04-28 klockan 15:08. Anledning: La till bild
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-05-10, 15:53
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Ikaria

Tack för svaren! Hur lång tid tar vandringen? Har den något "start och slut" eller börjar man var man vill?

Bea, ni ska väl till Fourni också? Om vi inte ses bland vandringslederna på Ikaria så springer vi kanske på varandra där. Jag tror vi åker före er.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-05-10, 15:58
Beas avatar
Bea Bea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 560
Standard Sv: Ikaria

Hej Siri! Ja, vi anlände Ikaria 17 juni och åker så småningom hem från Samos 1 juli. Fourni är inplanerat också, men nu blev jag så sugen på Agathonissi efter Jannes nya e-guide, så vi får väl se vad som händer...

Jag hoppas vi ses!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-05-10, 16:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Ikaria

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Tack för svaren! Hur lång tid tar vandringen? Har den något "start och slut" eller börjar man var man vill?
Man kan börja och sluta var man vill, en naturlig början - och slut - är dock Livadia beach. Jag tror att det tog oss sju timmar att gå hela vandringen, inklusive lunch och många stopp.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT