Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Folegandros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-06-15, 22:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Folegandros idag

Fick sms från bekanta som anlänt till ön idag. De fick de tre sista rummen avsides på ön. Allt var fullbokat med greker som tillbringar helgen där. Imorgon skulle det finnas rum tillgängliga enligt turistinformationen även i Chora. Även förra året när jag var där i juni kom det många greker som tillbringade helgen på ön. Verkar som ön blir allt populärare som helgresmål för både greker och italienare men de senare stannar oftast lite längre.

Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-06-15, 23:09
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Folegandros idag

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Fick sms från bekanta som anlänt till ön idag. De fick de tre sista rummen avsides på ön. Allt var fullbokat med greker som tillbringar helgen där. Imorgon skulle det finnas rum tillgängliga enligt turistinformationen även i Chora. Även förra året när jag var där i juni kom det många greker som tillbringade helgen på ön. Verkar som ön blir allt populärare som helgresmål för både greker och italienare men de senare stannar oftast lite längre.Eva
Er det ikke gresk pinse denne helgen? - i så fall forklarer jo det at det er fullt av grekere! Kari
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-06-16, 08:19
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Folegandros idag

Ja det är det. Just idag är det Annandag pingst.

(Härlig helg, jag saknar den dagen som ju inte finns kvar här i Sverige.)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-06-16, 08:40
Masourakis avatar
Masouraki Masouraki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Inlägg: 380
Standard Sv: Folegandros idag

Jag är dålig på grekiskahelger.Vad gör de för något denna helg i Grekland?Och framför allt vad äter de för mat?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-06-16, 08:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Folegandros idag

Javisst är det grekisk pingsthelg. Min uppfattning är att många då åker ut till olika öar umgås och äter gott under friare former än påskfirandet som är mer tradtionsbundet.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-06-16, 09:23
Mosters avatar
Moster Moster är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Nv Skåne
Inlägg: 400
Standard Sv: Folegandros idag

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Ja det är det. Just idag är det Annandag pingst.

(Härlig helg, jag saknar den dagen som ju inte finns kvar här i Sverige.)
Jag håller med dig!

Moster
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-06-16, 09:26
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Folegandros idag

Eva, eller någon annan tror ni det kan vara problem att hitta boende 27 juni?

Vi kommer på fredag morgon men stannar bara helgen ut, endast 2-3 nätter, eftersom vi kommer tidigt på förmiddagen. Har hört att många uthyrare vill ha längre uthyrt än så.

Vad kan priset ligga på för 3 pers/natt?? Vi siktar på cirkus 45 euro. Går det att få rum för det priset tror ni??
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-06-16, 11:06
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Folegandros idag

Svårt att säga men jag gissar att det bör finnas rum den tiden. Du kan väl ringa till turistinformationen och fråga om bokningsläget nu eller när ni kommer till Grekland. Tror nog att ni bör räkna med minst 45 vid den tidpunkten för ett bra boende i Chora. Jag betalade 25 på Aegeon men det var ju första halvan av juni och jag stannade i 9 dygn. Andra som var 2-3 personer och stannade kortare betalade 40-45 redan då på det stället.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-06-16, 12:07
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Folegandros idag

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Svårt att säga men jag gissar att det bör finnas rum den tiden. Du kan väl ringa till turistinformationen och fråga om bokningsläget nu eller när ni kommer till Grekland.
Tack för tipset. Jag tror vi ringer turistinformationen någon gång under veckan. Har du möjligtvis telefonnummer??

Citat:
Tror nog att ni bör räkna med minst 45 vid den tidpunkten för ett bra boende i Chora. Jag betalade 25 på Aegeon men det var ju första halvan av juni och jag stannade i 9 dygn. Andra som var 2-3 personer och stannade kortare betalade 40-45 redan då på det stället.
Okej. Vi får kanske räkna med lite högre priser. Vi har kompisar som var på Folegandros förra året ungefär samma tid som vi kommer att vara där och dom betalade 100 € för en apartment. De var sex personer 3 vuxna och 3 barn, och bodde på ett lite finare hotell, utanför Chora, Belvedere. Tänkte att vi kanske skulle kunna få något för runt hälften.

Har kollat runt lite på nätet och de billigaste jag hittade kostade 48 €/natt för ett trippelrum, vid förbokning, såklart. Det var för några månader sedan och självklart har jag glömt vad stället hette...

Någon som vågar gissa om vi kanske kan klara oss med 45 € ifall vi ställer in en extrasäng i ett dubbelrum??
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT