Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-15, 20:48
JanB JanB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 7
Standard Från Ikaria till Dodekanesserna

Vill starta semestern på Ikaria men resa vidare mot Patmos, Leros. Hittar bara båtar till Samos. Opraktiskt eftersom dom landar i Karlovassi. Vet nån om det finns båtar direkt från Ikaria mot Patmos, Leros...
Jan
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-15, 22:40
RUJOs avatar
RUJO RUJO är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Ort: Alingsås
Inlägg: 379
Standard Sv: Från Ikaria till Dodekanesserna

Har ett flertal gånger åkt från Ikaria (Agios Kirikos) till Fourni och Patmos.
Både med bilfärja och Dolphin. Det beror lite på när du är där. Turlistorna
brukar ju bli fylligare i juli/aug/sept.
En liten varning : ha skapligt med tid på dig tillbaka till "hemreseön". I juni och juli har jag råkat ut för hårda vindar. Och då går det ingen Dolphin.
Blev sittande en halv dag och en hel natt i hamnen på Fourni 2006.
Till sist startade man "utflyktbåten" och forslade gästerna till Pythagorio på Samos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-16, 07:09
ChrBras avatar
ChrBra ChrBra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Solna / Stockholm
Inlägg: 116
Standard Sv: Från Ikaria till Dodekanesserna

Citat:
Ursprungligen postat av JanB Visa inlägg
Vill starta semestern på Ikaria men resa vidare mot Patmos, Leros. Hittar bara båtar till Samos. Opraktiskt eftersom dom landar i Karlovassi. Vet nån om det finns båtar direkt från Ikaria mot Patmos, Leros...
Jan
Det är nog så att dessa turlistor hittar man hos biljettförsälningen och bara där.

Jag ska åka samma tur, tar flyget från Athen till Ikaria för att besöka typ Patmos Fourni och Chios för att flyga tillbaka från Lesbos. Konstigt att jag inte insett fördelen med att flyga första och sista "benet" semestern blir ju två dagar längre
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-16, 09:21
Lopez Lopez är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Inlägg: 183
Standard Sv: Från Ikaria till Dodekanesserna

Citat:
Ursprungligen postat av JanB Visa inlägg
Vill starta semestern på Ikaria men resa vidare mot Patmos, Leros. Hittar bara båtar till Samos. Opraktiskt eftersom dom landar i Karlovassi. Vet nån om det finns båtar direkt från Ikaria mot Patmos, Leros...
Jan
De flesta båtar från Ikaria som lägger till i Karlovassi fortsätter sedan till Samos huvudstad Vahti. Brukar landa i Vahti någon gång runt 9-tiden på morgonen, så då tar ni enkelt en billig taxi till Pythagorion (ca. 20 min),
äter en lång och trevlig frukost i den vackra hamnen, och hoppar sedan på Nisos Kalymnos som enkelt tar er vidare till Patmos el. Leros. Ni är framme sen eftermiddag samma dag.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT