Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-07-16, 18:30
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Vi har valt att inte förboka då vi bara är 2 så vi letar boende på plats och chansar på att hitta något prisvärt Vi kanske syns i vimlet!

Lissi
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-07-16, 19:47
Aim Aim är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 12
Standard Studio Oniro

Åker ner den 1 september och lusläser allt ni skriver om Naxos. Nu ser jag att flera skriver att det inte är nödvändigt att förboka boende och att det blir billigare att boka på plats. Jag och min vänninna har fått en studio på Oniro till e 25. Tycker inte det är något överpris, men vad tycker ni vana greklands resenärer?
Vill gärna höra vad andra har tyckt om Oniro.
Mia
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-07-16, 20:11
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Studio Oniro

Förbokning via nätet brukar sällan ge så lågt pris som 25 €, Oneiro ser dessutom påkostat ut...

De menar väl per RUM som brukligt är och inte per person?
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-07-16, 20:30
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Studio Oniro

Jag anar begreppsförvirring: Aim skriver Oniro och inte Oneiro. Det finns To Oneiro, Studios Oniro, Oniro Rooms, Oniro Pension och Hotel Oniro, så vitt jag kan hitta. De verkar vara olika ställen. Kanske finns det fler med samma namn?

Om det är Studios Oniro så tycker jag det ser helt ok ut för 25€ i september. Det är inte omöjligt att ni skulle få ner det något på plats. Det är bara att ta ställning till om förbokning är värt de extra slantarna för er eller inte.

Den enda gång jag har förbokat i Grekland (via vanligt mejl) fick jag priset 25€. De ställen som anlitar bokningssajter har nog ofta ett högre pris som inkfish säger.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-07-16, 20:35
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Studio Oniro

Oneiro är den grekiska stavningen (betyder dröm)

Jag utgick från att det var det Oneiro som annonserar på K och som EvaL skriver om här i tråden, men det kanske var fel.
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-07-16, 20:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Studio Oniro

Fel av mig: det är i den här tråden EvaL pratar om Oneiro: Länk till tråd
Svara med citat
  #27  
Gammal 2007-07-16, 20:48
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
men då hittade vi Oniro som har samma eller högre standard...
Eva
Även i denna tråd skriver Eva om Oniro, frågan kvarstår fortfarande för mig, är Oniro och Onerio samma ställe?
// Helén
Svara med citat
  #28  
Gammal 2007-07-16, 20:56
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Ja inte vet jag hur många ställen det finns. Tror att paret vi hyrde av hade två ställen. Det låg ca 150-300 m från stranden hade ganska välutrustade rum med både diskbänk, spisfläkt och bra frysfack i kylskåpet. Stor balkong där vi kunde se ut över bukten. Modernt fint badrum. 25 euro per rum låter orimligt billigt vid förbokning. Vi bodde där i aug runt den 20:e tror jag att vi kom och den som tog över rummet hade förbokat och betalade 40 euro då för några år sedan. Lite högre standard än pension Sofi.

Eva

Senast redigerad av Eva L den 2007-07-16 klockan 20:58.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2007-07-16, 20:56
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Eva menar nog det som skrivs Oniro. To Oneiro verkar ligga vid Agios Prokopios, inte i stan, och är alltså ett helt annat ställe.

Om ett ställe som Oniro tar 25 € via nätet den 1 september skulle jag hugga som en kobra. Jag skulle dock försäkra mig om att det rum jag får innehåller allt det jag vill ha. 25 låter jättebilligt för ett ställe som ser så fräscht ut.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2007-07-16, 21:06
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Jag tror att kvinnan hette Georgia och jag har hittat en hemsida där ägaren heter så. Ser bekant ut. Står att det är 150 m till stranden och 150 m till stan det kan stämma.

Eva
Svara med citat
  #31  
Gammal 2007-07-16, 22:04
Aim Aim är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 12
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Det är Studio Oniro i Naxos stad vi ska bo på, det som drivs av Georgia och Petros. Vi kontaktade dom direkt, utan mellanhänder. Priset sjönk avsevärt mellan sista veckan i augusti (e 65-70) och första i september, så vi valde att flytta våran semester. Och, jo priset är för hela rummet, ej per person.
Utifrån det som skrivs så låter som att vi har gjort en bra deal.

Senast redigerad av Aim den 2007-07-16 klockan 22:08.
Svara med citat
  #32  
Gammal 2007-07-17, 07:19
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Aim Visa inlägg
Utifrån det som skrivs så låter som att vi har gjort en bra deal.
Absolut ett mycket bra alternativ. Om det inte finns någon annan typ av rum än det vi hade. Blir knappast billigare på plats. Vad menar du med att ni kontaktade stället direkt utan mellanhänder? Så gör jag alltid om jag kontaktar någon innan jag reser.

Eva
Svara med citat
  #33  
Gammal 2007-07-18, 18:49
Aim Aim är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 12
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Vad menar du med att ni kontaktade stället direkt utan mellanhänder?
Eva
Jag brukar oxå alltid boka utan mellanhänder, men det blev tidigare i tråden skrivet att det är dyrare att boka via bokningssidor på nätet, ville därför förklara att vi bokat via mail direkt till Georgia.
Det är en studio vi har bokat, dom har ett ställe till med rum som är mindre och inte har samma fina balkonger, allt enligt det Georgia skriver i mail.

Senast redigerad av Aim den 2007-07-18 klockan 18:52.
Svara med citat
  #34  
Gammal 2007-07-19, 00:14
mkh mkh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 209
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Nash Visa inlägg
Vi kunde fått rum med "nedsänkt terrass" för 50€ men det valde vi bort. /Hans
Det har jag aldrig förstått varför folk väljer bort (bra för mig som får de rummen billigare). Det är nämligen SVALT i sådana rum, bara två, tre trappsteg ner gör att marken kyler ner rummet till behaglig temperatur

Annars vill jag tipsa om Pension Irene i Naxos stad. Läget är jättebra. Om man forsätter gatan som går "innåt" där hamnen tar slut (förbi den omtalade ost och kryddaffären) passerar en skola och går in bland de vanliga bostadsgränderna så ligger Pension Irene I där. Varför jag trivdes så bra är just att det låg mitt i vardagslivet. Ett kvarter bort fanns bageri och supermarket, till för Greker inte turister. Viss begreppsfövirring råder här också, det finns även ett Irene II, samma ägare.
En varning bara - om ni ska bo där en söndag morgon: kl 7 OCH 8 OCH 8:45 ringer kyrkklockan och den är nästan så nära att om man öppnar fönstret och lyfter armen över huvudet där man ligger i sängen så kan man känna den nåja Det är en smal gränd emellan, men man upplever det inte så...

Priset då: Vi är sådana mesar och förbokar, vi bodde där 30 juni - 4 juli (4 nätter) 5 pers i en liten tvårumslägenhet för 60 € natten. Det går säkert att få billigare på plats.

/Marianne
Svara med citat
  #35  
Gammal 2007-07-19, 10:06
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Vi var inom Naxos förra veckan (trots att vi hade dyrt och heligt lovat oss att vi INTE skulle dit i år... så mycket var det löftet värt) och fastän det har byggts så många nya pensionat verkar det fortfarande inte vara överetablerat. I år har dessutom har ön haft mer besökare än vanligt och det sedan i början av juni. Det känns därför som priserna har trissats upp väldigt tidigt och att det är svårt att hitta boende under 30 euro även i lågsäsong. Vi bodde för 35 euro ute i Prokopios men det var rum (studio) åt baksidan och ingen utsikt över huvudtaget (men tyst, lugnt och svalt). Vi ratade ett par pensionatsägare som ville ha 40 euro för att vi tyckte att ställena låg helt fel, d v s långt till stranden, supermarketen och bussen (för oss är Prokopios området från Pensionat Anna bort till Taverna Anesis och inget annat).

Celbe
Svara med citat
  #36  
Gammal 2007-07-19, 10:50
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av mkh Visa inlägg
Det har jag aldrig förstått varför folk väljer bort (bra för mig som får de rummen billigare).
För att man vill ha utsikt förstås

Jag har bott i såna rum två gånger. En gång för att inget annat fanns, det var dessutom så fruktansvärt varmt att det var okej för de få nätter det handlar om. Mina reskompisar hade en stor lägenhet högre upp i huset så jag kunde balkongsitta hos dem.

Den andra gången var det just på naxos, bunkerbalkong där jag satt och studerade fotknölarna på de förbipasserande över min retsina. Inte min uppfattning om ett balkongsitt
Svara med citat
  #37  
Gammal 2007-07-19, 13:15
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
För att man vill ha utsikt förstås
Instämmer precis hur kul är det att se fotknölarna på folk. Tycker att det verkar som nästan alla ställen numera har luftkonditionering även de av lite enklare slag.

Eva
Svara med citat
  #38  
Gammal 2007-07-19, 14:58
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: 70 euro/natt på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Instämmer precis hur kul är det att se fotknölarna på folk.
Det gick väl an innan crocs, men...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT