Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-07-18, 12:45
mikkeline mikkeline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 19
Standard Ingen utleiebiler på Ikaria i august?

Hei
Vi (to voksne og to barn) reiser til Ikaria 28. juli, og gleder oss veldig etter alt det positive vi har lest i forumet

Vi vil gjerne leie bil mens vi er der, derfor har vi sendt mail til noen av utleiefirmaene (blant annet Aventura og Dolihi) for å reservere bil. Til svar har vi fått at det ikke finnes ledige biler Er klar over at det er høysesong, men har de virkelig ingen biler?? Kan det være at de ikke vil la oss bestille på forhånd og at de derfor sier at det ikke fins biler? Det blir veldig kjedelig med to uker på Ikaria uten bil når det er så masse flott å se
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-07-18, 13:11
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Ingen utleiebiler på Ikaria i august?

Har aldrig varit på Ikaria men där är säkert som på andra öar: det finns alltid mindre biluthyrare som du inte hittar på Internet och som därför heller inte har kunnat lova bort alla sina bilar i förväg. Det är nog bara de största och mest kända uthyrarna som folk förhandsbokar hos.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-07-18, 13:24
mikkeline mikkeline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 19
Standard Sv: Ingen utleiebiler på Ikaria i august?

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Har aldrig varit på Ikaria men där är säkert som på andra öar: det finns alltid mindre biluthyrare som du inte hittar på Internet och som därför heller inte har kunnat lova bort alla sina bilar i förväg. Det är nog bara de största och mest kända uthyrarna som folk förhandsbokar hos.
Det er sant, tenkte ikke på det Da satser vi på at det løser seg når vi kommer dit.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-07-18, 15:52
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Ingen utleiebiler på Ikaria i august?

Det är mycket folk på Ikaria i slutet av juli och ett par veckor framåt. Det märktes till och med stor skillnad de sista dagarna vi var där. Eftersom de allmänna kommunikationerna är nästintill obefintliga innebär det naturligtvis att många hyr bil för att ta sig runt (och för att citera vår hyresvärdinna "greker går inte till och från stranden - de kör bil!"). Jag skulle ändå tro att detta ska gå att ordna på plats. I annat fall går det bra att ta sig runt på moped också, men man kör kanske inte riktigt lika långt.

Det finns en ny uthyrare i Armenistis i år, men jag kan inte riktigt komma på vad den heter. Sökte lite på nätet men får inte upp den. Jag tror den är ny i alla fall, för deras kontor fanns inte där förra sommaren.

Celbe
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-07-18, 19:33
mikkeline mikkeline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 19
Standard Sv: Ingen utleiebiler på Ikaria i august?

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Det är mycket folk på Ikaria i slutet av juli och ett par veckor framåt. Det märktes till och med stor skillnad de sista dagarna vi var där. Eftersom de allmänna kommunikationerna är nästintill obefintliga innebär det naturligtvis att många hyr bil för att ta sig runt (och för att citera vår hyresvärdinna "greker går inte till och från stranden - de kör bil!"). Jag skulle ändå tro att detta ska gå att ordna på plats. I annat fall går det bra att ta sig runt på moped också, men man kör kanske inte riktigt lika långt.

Det finns en ny uthyrare i Armenistis i år, men jag kan inte riktigt komma på vad den heter. Sökte lite på nätet men får inte upp den. Jag tror den är ny i alla fall, för deras kontor fanns inte där förra sommaren.

Celbe
Nei, grekere går vel ingen steder Takk for tips - skal sjekke ut når vi kommer dit. Vi har også sendt en mail til hotellet (Cavos Bay) i håp om at de kanskje kan hjelpe oss å finne alternativer. Moped er nok ikke et alternativ - jeg vil ikke kjøre moped med barna ...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-08-20, 17:28
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 655
Standard Sv: Ingen utleiebiler på Ikaria i august?

Hej, hur gick det med hyrbilen? Fick ni tag i någon, eller var allt bokat? Jag var där i juni och då var det inga problem. Hittade två uthyrare i Armenistis.

/Netwolf
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-09-08, 18:28
mikkeline mikkeline är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2007
Ort: Oslo
Inlägg: 19
Standard Sv: Ingen utleiebiler på Ikaria i august?

Vi fikk bil til slutt etter litt research Det ble nesten tre deilige uker på Ikaria. En fantastisk flott øy! Men utrolig mye folk da det begynte å nærme seg den 15. august (Mariadagen). Det var totalt kaos på kveldene - bilene sto gjennom hele byen uten å komme av flekken Herlig stemning!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT