Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-04-27, 17:50
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Fel ute?

Vi står och velar mellan olika alternativ. Vi har aldrig båtluffat i Cykladerna förut, bara Dodokaneserna.
Nu har vi för första gången bokat flygstol till Aten och har som favoritresemål Sifnos och Serifos då vi gillar lugna öar. (favoriter hittills är Fourni, Lipsi, Telendos, Kalymnos och Tilos)
Eftersom alla skrivit så gott om Faros på Sifnos har vi försökt få tag på boende där.
Det verkar jättesvårt att få tag på ett bra boende till ett hyfsat pris.
Är det dyrt på Sifnos?
Är Cykladerna dyrare över lag än Dodekaneserna? Ja vi vet att det beror på vilken ö osv. Men vi har aldrig förut betalat mer än 30 Euro/natt någonstans i Dodekaneserna och det har varit med kök, AC, terass med havsutsikt osv.

Vi åker alltid i juni.
Lasse och Åse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-04-27, 17:56
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Fel ute?

Citat:
Ursprungligen postat av Aase Visa inlägg
Är det dyrt på Sifnos?
Är Cykladerna dyrare över lag än Dodekaneserna? Ja vi vet att det beror på vilken ö osv. Men vi har aldrig förut betalat mer än 30 Euro/natt
Hur prisläget är på Sifnos vet jag inte men för 30€ /natt finner ni boende även i Kykladerna i juni, men inte i juli. Jag utgår från att ni är två stycken för det pris du skrivit? Om inte, så är det för lågt räknat för Kykladerna.
// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-04-27, 18:25
andalv andalv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Fel ute?

Faros er et meget vakkert men lite sted. Sifnos er ikke spesiellt dyrere enn andre øyer i Kykladene, iallfall opplvede ikke vi det slik. Men skikkelig rom til 30€ er uansett noe man må lete etter. Vi betalte 35 i Kamares i september.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-04-27, 18:45
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Fel ute?

Mitt intrykk etter å ha feriert både i Dodekanesene og Kykladene er at det er dyrere å bo i kykladene. Matprisene har jeg aldri tenkt på...

Ia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-04-27, 18:52
andalv andalv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 32
Standard Sv: Fel ute?

Sikkert fordi maten er så god
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-04-27, 18:54
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Fel ute?

Jag återvände i höstas till Kykladerna efter många år varav de sista på andra öar och jag tyckte absolut att det var dyrare i Kykladerna, både mat och boende.

Om Sifnos (Faros) hörde jag förra året från ett par att det var dyrare än samma standard på Santorini.

MEN eftersom Kykladerna är mer utpräglade båtluffartrakter än andra öar, så tror jag det kan vara så när det gäller boendet att det blir större skillnad på priset där, än på andra öar, om man bokar i förväg eller förhandlar på plats.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-04-27, 21:24
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Fel ute?

Jag tror att västra Kykladerna är dyrare än östra. Det hade jag både hört talas om innan vi åkte dit och upplevde sedan att så var fallet. Rumspriserna var väl ungefär desamma, eller något över, ca 35 euro (2005). På Sifnos tyckte vi att mat och dryck var dyrare än på andra öar, och även moppehyran låg en bra bit över vad vi hade förväntat oss.
Carina
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT