Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2006-07-14, 02:06
erika erika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Inlägg: 8
Standard Sv: Bor på Kefalonia

Tassetroll
Vi åker tyvärr hem den 19e! åker dit den 12... synd, annars hade man fått lite extra resepolare

MalinL vbmenu_register("postmenu_50901", true);



Åh! Skulle inte du kunna berätta lite om hotell Sissy (vi ska bo där i augusti) och Lassi? Är det bra? Något särskilt som rekommenderas?
Svara med citat
  #22  
Gammal 2006-11-15, 15:05
Hildegard Hildegard är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Mölndal
Inlägg: 38
Standard Sv: Bor på Kefalonia

Hej, Jag och min familj gjorde en "miniluff" för 7 år sedan och var då på Kefalonia över en vecka. Vi fastnade för den lilla byn Skala, inte så långt från Poros. Bra strand, lugnt och skönt och många bra restauranger. Det är ju några år sedan nu så jag vet inte hur det är idag. Då var det mest engelska turister där, vi kände oss som dom enda svenskarna. Åker gärna tillbaka någongång men det är så många andra öar jag vill besöka först.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2006-12-19, 15:40
Lena J Lena J är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 11
Standard Sv: Bor på Kefalonia

Hej!
Vi ska åka till Skala i sep 07 vad vet du om det stället , stränder, maten. Vi har aldrig varit i Kefalonia, ge oss lite tips.
Är det ok med vespa vägar??
En längtansfull Lena J med man
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-06-28, 15:45
evy evy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard Sv: Bor på Kefalonia

Hej :-)

Var på Kefalonia I maj på charter men ska nu tillbaka den 27/7 men åker på egen hand denna gång. Landar i Athen och tänkte ta mig över till kefalonia. Vet du om det är enklast att ta båten från Patras eller om det finns enklare sätt? och om man måste boka i förväg?


Mvh
EVy

Senast redigerad av inkfish den 2007-06-28 klockan 16:27. Anledning: långt citat
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-06-28, 16:09
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Bor på Kefalonia

Kolla på Olympic Airlines..eller Aegean Airlines, det går flyg från Aten till Kefalonia...Bekvämt om inte annat om tiderna passar..Vissa turer är riktigt billiga!

Lissi
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-06-29, 16:42
evy evy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 6
Standard Sv: Bor på Kefalonia

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Kolla på Olympic Airlines..eller Aegean Airlines, det går flyg från Aten till Kefalonia...Bekvämt om inte annat om tiderna passar..Vissa turer är riktigt billiga!

Lissi
Tack för ditt svar :-)
Mvh
Evy
Svara med citat
  #27  
Gammal 2007-07-01, 12:07
boobilee boobilee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2007
Inlägg: 4
Standard Sv: Bor på Kefalonia

Hej,

min man och jag ska till Kefalonia i augusti oc ska bo på Skala. Behöver lite information eftersom vi inte vet någonting alls. Vi ser fram emot att göra utflykter på egen hand och att besöka andra öar, men vill inte göra det över fritidsresor eller apollo eftersom de är för dyra. Kan någon hjälpa oss.

Tack

boobilee
Svara med citat
  #28  
Gammal 2007-07-02, 09:04
PelleB PelleB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Östersund
Inlägg: 36
Standard Sv: Bor på Kefalonia

Hejsan,

NI har gjort ett bra val! För att finna information tycker jag att man kommer ganska långt genom att läsa inläggen på denna sida. Jag tycker det har varit svårt att finna några bra böcker om Kefalonia.

mvh Pelle

Senast redigerad av inkfish den 2007-07-02 klockan 14:11. Anledning: långt citat
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT