Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2009-07-15, 20:41
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Tunga väskor

Javisst, det trodde jag oxå men om du läser igenom vad du själv skriver så kanske du förstår att folk reagerar.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2009-07-15, 21:52
Fenalena Fenalena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 69
Standard Sv: Tunga väskor

Ha ha ha, holy shit vilket kackel...??!!! Lite kul o läsa i alla fall, men jag tror tråden börjar tvinnas och förtvina och gå sin egen väg eller bli nåt den ej alls var ämnad till !...

Nåväl, jag tror att i alla fall ( om nån nu bryr sig om vad jag nu tycker/tror, ha ha)att man har en maxvikt för bagage för att bla beräkna bränslet och att folk inte ska ta för mkt utrymme för då blir det svårjobbat. Det borde ju rimligen gå åt mer bränsle samt bli trängre och ta längre tid för av/på last med mer bagage/tyngre vikt ?!Lite också för att jämna ut vikten över hela planet?. Passagerare och handbagage resp lastrumsdelen.

Jag tror ändå inte det skulle spela ett skit roll om samtliga på planet tog ca 3-10 kg extra i sina väskor, fasktiskt inte. OM det skulle göra det, OM det skulle äventyra säkerheten på något vis, så skulle det alltid vara en hård koll betr vikten ! Ibland är det ju så ibland inte alls. Ryan Air är mkt hårda betr vikt och sorlek på handbagage. Där finns en bur man kan kolla att kabinväskan el dyl passar in samt allt måste vara 1 kolli/person. Detta har de ju uppfunnit för att tjäna pengar! Detta med buren är dock bra tycker jag för då vet man att väskan passar in i utrymmet ovan sätena.Bagaget passar då in med råge kan jag säga eftersom utrymmet där ovan är större än man tror !Det är ju dock en klar säkerhetsfråga plus utrymmesfråga/trängselfråga. Vid olycka så är det inte lämpligt med massa "skit runt benen" som många sitter med trots att man inte ska...hm, inkl jag själv ibland, ha ha. Strikt under sätet skall det vara alt i luckan ovan. Luckan är stängd och skall inte öppna sig hur som helst för i så fall är den trasig= flygbolagets fel/ansvar. Ingen skall behöva få en typ rullväska i skallen hux flux, har jag aldrig hört om ? Om sånt brukar hända skulle handbagage aldrig fått placeras ovan sätena - fattar ni väl ?? ;-)

Jag brukar ha en rätt tung resväska, men inom gränsen samt mitt handbagage brukar väga typ 3 ggr så mkt mot vad det får enl instr ! Pga flaskor med prit o vin och keramik mm mm saker jag köpt som är ömtåliga och helst ej bör kastas omkring som en resväska. I o för sig har jag hittills aldrig haft oturen att komma hem med trasiga saker i resväskan och ibland har jag haft flaskor o annat ömtåligt gods där också !
En gång var en arbetare på Arlanda helt galen!!! han kastade med flit samtliga väskor - så planet nästan fick slagsida för passagerarna var tvugna att kolla honom ?? Den mannen måste verkligen hata resväskor sa då en äldre man med sorgsen röst o blick...nästan komiskt, men jag blev fett rädd att min ouzo gått åt h...e ? Den klarade sig dock fast väskan stank av alkohol ? Troligen av flygbränsle, hm...min gissning ! Dumpas sådant ibland kanske ?Jo, det gör de ju för att komma fram fortare eller vad ? Kanske pga för lite bagage eller för smala resenärer !? Ha ha ! Riktiga tjockisar får väl inte plats i en normal flygstol ? Jag tycker det är supermeckigt fastän jag är ganska normalviktig. Som ung o vacker var jag jättesmal men upplevde flyget som meckigt o trångt. Herregud att vara kliniskt överviktig och flyga ! ? Hur fungerar det ? En del människor är ju verkligen otroligt feta ! Jag menar nu inte heller något illa - men skit samma ! Om man sa något om smala, spinkiga, underviktiga istället, så skulle inte många bry sig ? Jag skiter väl i om folk är feta, normala eller smala - det var dock en lite skoj vinkling bara som tråden tog när någon här tog tag i ämnet "feta som flyger" eller hur det nu var ! Jag själv borde lätt gå ner typ 10 kg, så jag ser mig alltså själv som rätt fet trots allt... så kom inte o skrik på mig nu, grrrrr ha ha.

Men allvarligt - om alla passagerare hade ett BMI på typ 35 - om nu inte det påverkrar säkerheten? -Ingen måste ju väga in sig ellerhur ! så förstår ni ju alla att lite bagageövervikt inte är någon fara ! Vissa reser ju dessutom enbart med "tandborste o badbrallor" - så det lär jämna ut sig va ! ellerhur !
Hm...Min man skulle säkert gärna resa mycket "lättare" men jag packar som en ivrig bäver åt honom, ha ha ! Aja, nu ska jag inte sväva iväg ännu mera.

Väntar med spänning på en rak höger från någon som vill läxa upp mig om "trollisar-rullisar-kabinisar" eller tjockisar eller flygbränsledumpning eller kanske om flygets anledningar till bagagerestriktioner !

Trevlig Kväll ! :-))

Senast redigerad av Fenalena den 2009-07-15 klockan 22:00.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2009-07-15, 22:45
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: Tunga väskor

Självklart det spelar roll om samtliga passagerare har med sig 3-10 kilo extra! Ett charterplan kan ju ta med sig över 400 passagerare. Piloten bestämmer innan avgång hur mycket han skall tanka, beroende på vikten. Är planet tungt, använder det mer bränsle. Dvs mer pengar.
Svara med citat
  #44  
Gammal 2009-07-16, 06:24
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Tunga väskor

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg
Lycka till o ta med tre flaskor ouzo i handbagaget för dom får du kasta i säkertskontrollen för dom får du inte ta med dig igenom den...
Hej! Då säkerhetskontrollen är före taxfributiken så är det helt OK att ta med flaskor i handbagaget dessotom registreras dessa av kassan så vikten blir medräknat i planets start vikt.
PANAKAKIS
Svara med citat
  #45  
Gammal 2009-07-16, 07:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tunga väskor

Det går dessutom att få flaskorna och påsen plomberad så att det går att ta med även för oss som byter plan och flyger vidare med inrikesflyget i Sverige.

Någon skrev att några kg övervikt inte spelar någon roll. Självklart kan det ha betydelse uttrycket många bäckar små gör en stor å det passar verkligen in här.

Eva
Svara med citat
  #46  
Gammal 2009-07-16, 08:29
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Tunga väskor

Nu är det inte bara ordbajseri här längre. Det börjar mer likna pajkastning. Nu i blåbärstider kanske det passar med blåbärspaj..

Ironi i all ära.. men det börjar gå lite för långt nu tycker jag.. ingen nämnd ingen glömd.

Ha en bra dag alla glada människor..

//Monica S
Svara med citat
  #47  
Gammal 2009-07-16, 08:47
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Tunga väskor

Citat:
Ursprungligen postat av MonkanS Visa inlägg
Nu är det inte bara ordbajseri här längre. Det börjar mer likna pajkastning. Nu i blåbärstider kanske det passar med blåbärspaj..

Ironi i all ära.. men det börjar gå lite för långt nu tycker jag.. ingen nämnd ingen glömd.

Ha en bra dag alla glada människor..

//Monica S
Ja inte vet jag vad ditt inlägg tillförde annat än att blåbären är mogna där du bor. Mitt tillförde i vajefall den kunskapen att det går att få påsen plomberad så att den går att ta med på inrikesflyget vilket alla inte verkar känna till.
Det har jag som flyger vidare stor nytta av.

Eva
Svara med citat
  #48  
Gammal 2009-07-16, 09:03
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Norrköping
Inlägg: 650
Standard Sv: Tunga väskor

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Ja inte vet jag vad ditt inlägg tillförde annat än att blåbären är mogna där du bor. Mitt tillförde i vajefall den kunskapen att det går att få påsen plomberad så att den går att ta med på inrikesflyget vilket alla inte verkar känna till.
Det har jag som flyger vidare stor nytta av.

Eva
Jag menade inte alls ditt inlägg om det Eva. Men jag tycker att det är för mycket av dålig stämning i denna tråden helt enkelt. Det är DET som jag reagerar på.
Svara med citat
  #49  
Gammal 2009-07-16, 09:15
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Tunga väskor

Jösses...vuxna människor!
Ut i solen med er alla nu.
//Outi
Svara med citat
  #50  
Gammal 2009-07-16, 10:06
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Tunga väskor

Som jag skrev förrut, kan vi inte bara tappa den här tråden för det är inte trevligt längre. Den här sidan som Janne o Camilla har gjort för att vi ska kunna hjälpa varandra istället för att kritisera och stjälpa.
Det här är en jättebra hemsida så snälla, låt oss behålla den som den är.

Jag tänker inte fortsätta att skriva om den här tråden, jag ger upp. Ville bara tala om att det kanske är lite känsligt ämne men det kvittar tydligen vad jag skriver så vänds det till något annat. Jag har heller inte för avsikt att såra någon och jag vill inte att andra ska bli det heller även om det inte alltid gäller mig själv. PUNKT O SLUT FÖR MIG!!
Japp, nu ska jag ut i solen, mycket bra förslag!!
Ha dé gott allihop!
Svara med citat
  #51  
Gammal 2009-07-16, 10:25
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 997
Standard Sv: Tunga väskor

Trådar som tenderar att till slut handla om pajkastning och dylikt är trådar jag tar med en nypa salt. Jag orkar helt enkelt inte läsa dem ingående, skummar igenom för att få en helhetsbild. Som så ofta är denna tråd om saker som handlar om känsliga ting som t.ex sprit. Och jag tillhör dem som handlar med mig sprit hem men jag har som mål att naturligtvis inte orsaka övervikt, varken i stora väskan eller i handbagaget. Så det handlar alltså inte om för eller emot, svart eller vit från min sida.

Vad som däremot är intressant i mina ögon är följande:

Ett fenomen som är ganska slående är att en del personer har en förmåga att bli "någon annan" under semestern. Bland annat nonchaleras tydligen helt de regler för just vikt som tråden ursprungligen handlade om. Naturligtvis syftar jag till att det rör sig om ett fåtal personer men det är uppenbart att "vissa" känner sig trampade på tårna här. Eller att en del "tar parti" och tror att andra känner sig trampade.

Om det handlar om att sätta prislappar på överviktiga personer, att de somm anses ha för hög kroppsvikt ska betala för sig, ja det får ju flygbolagen stå för och ta sin kritik i så fall. Vänd er till dem, ni som tycker att det känns fel. I ex.vis en Boeing 737-800 som vi flög med för en tid sedan, så var det närmare 190 passagerare ombord. Jämna ut antalet överviktiga med de passagerare som t.ex är barn eller ungdomar, eller de som oavsett ålder är "underviktiga" så är ändå planet fyllt med en tämligen "normal totalvikt" om man ser till de som sitter ned. Ska de "underviktiga" betala mindre för sin resa ???

Mängden flaskor med alkohol ombord? Visst, på min stol stod det 4 "helrör", de är medräknade i planets totalvikt eftersom de är förbeställda. Vad som handlas i Grekland och läggs i respektive persons resväska (incheckad) är ingen uppgift som behövs separeras då de incheckade väskornas totala vikt är den som rapporteras till kaptenen vid varje separat incheckningstillfälle. Om det som handlas på tax-free efter säkerhetskontrollen är uppgifter som också levereras digitalt till flygplanets kapten är något jag inte kände till men om det är fakta så är det väl i och för sig bra för hela beräkningen av flygningen. (Kan någon med insikt verkligen bekräfta att det är så?)

Åter till att jag tror att vissa blir "en annan" är naturligtvis inget som har några vetenskapliga belägg från min sida i alla fall. Men nog syns det på många sätt att en resa kan ta fram oanade sidor hos en del personer. Det har under charterns framfart i Sverige från mitten av förra seklet varit väldigt intressant just med spritens dragningskraft och vårt behov av att handla den utomlands. Det är dock väldigt mycket annat än sprit (eller alkohol rent allmänt) som har fyllt våra väskor under decennier. Specifikt att både detta behov och vad tråden handlar om är ju vikten kontra den säkerhet flygplanen måste ha. Om vissa personer uppenbarligen struntar totalt i viktreglerna så skulle de i och för sig kunna kallas "säkerhetsrisker" men jag tror att vi som tar upp flygplanens platser faktsikt inte känner till så särskilt mycket om vad ett plan klarar av. Att vissa personer har beteenden som visar sig under själva vistelsen (i ex.vis Grekland) är väl också rätt intressant. Vi har en liknande tråd där det handlar om hur man klär sig på tavernor och dylikt och även där finns inslag av bl.a beskrivningar hur man inte klär sig för att möta ett annat lands kultur, respekt mot andra osv. Jag startade för länge sedan en tråd om just klädsel på tavernor, den jag tar upp nu är en utveckling av min tråd (2008 tror jag den var igång).

Så min slutsats är som sagt att detta med vikter och allt runt omkring, handlar mycket om beteenden. Vi har ibland stora krav på vår semester, kanske inte bara ibland utan alltid. Självklart är det så, vi vet själva hur vi vill ha det då det i mångt och mycket handlar om den bästa tiden på året. Mycket av den övriga tiden på året är det berömda ekorrhjulet där vi sliter för brödfödan. Uppenbart är dock att en del personer inte klarar balansen mellan kraven, önskemålen, förväntningarna utan flippar ut och beter sig som svin. Jag har inte sagt att någon specifik person har gjort det men med en dåres envishet så menar jag att själva flygresan uppenbarligen är en plats där vad som helst kan komma fram ur vem som helst.

Med gott samvete kan jag säga att jag personligen någon haft en väska som vägt 21-22 kilo men den har aldrig blivit krävd på att bli öppnad eller fått någon kommentar från någon incheckningspersonal. Handbagaget mitt har nog vägt 6-7 kilo och det var på den tiden det var tillåtet med vätskor i detsamma så glöm den biten. Och har jag flippat ut någon gång och gått i clinch med mina beteenden så vill jag minnas att det har varit 2, möjligen 3 gånger och det var under vistelsen i Grekland och då var det befogad kritik på boende eller dylikt. Fast någon "perfekt" resenär lär jag nog aldrig bli.

Trampade jag på någon ? Gör dig hörd i så fall

Till den eller de som tycker att det får vara nog med pajkastning i denna tråd så vill jag bara säga att det på sätt och vis är "nyttigt" att det hettar till lite så länge det är kontrollerbart. Enbart "snälla", trevliga, glada, "välkammade" trådar i forumet skulle bli rätt tjatigt, eller hur ?

PS: Kan även tillägga att kaptenen på planet mycket riktigt gör sina beräkningar om startvikt med en stor mängd viktuppgifter och tankar bränsle därefter. Det finns dock flygplatser där det inte går att tanka eftersom banan är för kort att starta med fulltankat. Till exempel Samos där vi åkte hem den 4/7 så uträkningen får liksom en annan dimension där (Skiathos är en annan flygplats med dito "problem")


Hasse
Svara med citat
  #52  
Gammal 2009-07-16, 10:39
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 200
Standard Sv: Tunga väskor

Nåväl, har inte hunnit ut ännu men jag vill bara säga
till Hasse, att ditt inlägg var det bästa hittills. Klart o tydligt och kunde nog inte sägas bättre. //Sanna
Svara med citat
  #53  
Gammal 2009-07-16, 10:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tunga väskor

Är det verkligen så att hemforslande av spriten är ett så stort "bekymmer" för turister nu för tiden?
Jag trodde i min enfald att nu med vår höga levnadsstandard och med de för oss i Sverige nu så relativt billiga priserna på systemet jämfört med EU så var det ett MINDRE problem nu....
Vi tar med nån flaska ouzo hem som vi köper på flygplatsen och ibland nån vinflaska eller halvlitersretsina eller metaxa mest på skoj om vi ska checka in bagage..annars med handbagage inget alls förutom en ev ouzo. Här på tråden låter det nästan, något överdrivet, som det är en viktig del av resan att få med billig sprit hem

I övrigt så kan jag ju säga att jag har svårt ibland att hålla mig till tråden och skäms för det, . Jag tror dock att jag skärpt mig lite.. men om vi ALLA tänkte på att i första hand svara på URSPRUNGSFRÅGAN, och sen i övrigt om vi vill utveckla vidare gå över till Kafé Kalimera så skulle det kanske bli lättare för nya att våga fråga. Vi gamlingar känner ju igen detta med långa urspårade trådar sen åratals tillbaks och vi lider inte så mycket av det.

Lissi - från ett strålande sommarvarmt Lund. Varmast i Sverige igår med drygt 28 grader!
Svara med citat
  #54  
Gammal 2009-07-16, 12:28
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Tunga väskor

Citat:
Ursprungligen postat av Panakakis Visa inlägg
Hej! Då säkerhetskontrollen är före taxfributiken så är det helt OK att ta med flaskor i handbagaget dessotom registreras dessa av kassan så vikten blir medräknat i planets start vikt.
PANAKAKIS
Aaa! Nu gick det upp ett ljus!
Nu förstår jag "det meningslösa" med att alltid bli krävd på boardingcard vid varje taxfreeköp. Det är ju givetvis för viktberäkningen. Det visste jag inte.
Svara med citat
  #55  
Gammal 2009-07-16, 13:15
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: Tunga väskor

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Aaa! Nu gick det upp ett ljus!
Nu förstår jag "det meningslösa" med att alltid bli krävd på boardingcard vid varje taxfreeköp. Det är ju givetvis för viktberäkningen. Det visste jag inte.
Hold Your Horses!

Tro INTE på det som står här ovan! Det är fel fel fel fel!

Men nu kommer lite mer förstahandsfakta:

Har precist konsulterat Sas Ground Service Vikt & Balansavdelning på Arlanda. (de sitter 15 meter från min arbetsplats)

Olika flygbolag har olika standardvikter för Passagerare och bagage. De diffrensierar lite mellan bolagen men här är siffrorna för SAS som gäller inom Europa:

Psgr-vikt vuxen 87kg (man & kvinna) barn 35kg infant 0kg alla vikter inklusive handbagage.
Bagage väger 13kg / kolli

SAS-charter är standardvikterna liknande men man delar upp vuxna i män (83kg) samt kvinnor (69kg).

Till dessa psgr och bagagesiffror lägger så piloterna till den bränslevikt som är tankad och man får då en startvikt. Utifrån denna startvikt beräknar de sedan den kapacitet (=hastighet) som behövs för att lyfta skiten upp i luften.
Banlängd, lufttryck, torr/blöt bana, cateringsiffror (inkl pre-pack) är då en del av övriga parametrar som tas med i beräkningarna.

Boardingkorten i de s.k Taxfreebutikerna visar man endast för butikernas egen statistik, som de använder för sina egna inköp och ibland delar med sig utav till myndigheter och andra intressentar av dylik statistik!.

Tunga flygplan finns det gott om men marginalerna vid V2 (den tidpunkt på startbanan då noshjulet lyfter) är alltid väl tilltagen. Ingen pilot vill sitta i ett flygplan som riskerar att bli kvar på marken!

Senast redigerad av SteffTee den 2009-07-16 klockan 13:25.
Svara med citat
  #56  
Gammal 2009-07-16, 13:57
Rob Rocs avatar
Rob Roc Rob Roc är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 161
Standard Sv: Tunga väskor

Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee Visa inlägg
Boardingkorten i de s.k Taxfreebutikerna visar man endast för butikernas egen statistik, som de använder för sina egna inköp och ibland delar med sig utav till myndigheter och andra intressentar av dylik statistik!
Eller så är det för att se om man reser inom eu eller ej för att avgöra vilken moms man skall betala...
Svara med citat
  #57  
Gammal 2009-07-17, 21:51
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Tunga väskor

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg
Lycka till o ta med tre flaskor ouzo i handbagaget för dom får du kasta i säkertskontrollen för dom får du inte ta med dig igenom den...
Lagg av med dina idiotforklaringar nu!
Jag VET vad som galler. Jag var har senast forra aret!!!! Fore det var det 2003 och innan det 2001. Jag har rest till Grekland pa otaliga resor sedan 1985. Utover detta runt i varlden regelbundet pa manga flygresor i mitt arbete.
Det ar svart att beskriva ironi osv pa internat.
MIN ursprungsfraga avsag huruvida man var noga med vikt mellan ARLANDA och KAFALONIA !!!!! HALLA !!!!
(Vad som galler med 70-tals-Rhodos och vikter mm vet jag inte da jag undviker dylika resmal.....)

Ha det bra Panakakis och alla ovriga
Halsar C@nny fran Kefalonia!
Svara med citat
  #58  
Gammal 2009-07-17, 22:03
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Tunga väskor

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Roc Visa inlägg
Eller så är det för att se om man reser inom eu eller ej för att avgöra vilken moms man skall betala...

Aaa! Nu gick det upp ett ljus!
Nu förstår jag "det meningslösa" med att alltid bli krävd på boardingcard vid varje taxfreeköp. Det är ju givetvis för momsberäkningen. Det visste jag inte.
Svara med citat
  #59  
Gammal 2009-07-18, 01:25
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Tunga väskor

[
Citat:
quote=Hasse;174085]Trådar som tenderar att till slut handla om pajkastning och dylikt är trådar jag tar med en nypa salt. Jag orkar helt enkelt inte läsa dem ingående, skummar igenom för att få en helhetsbild. Som så ofta är denna tråd om saker som handlar om känsliga ting som t.ex sprit.
Pajkastning; kan det være synonymt med det norske 'skittkasting,mon tro? Det som har tendens til å dukke opp også i diskusjoner om solsenger, kledsel på tavernaer m.m.? Som jeg for min del etter hver har prøvd unngå. Det blir gjerne mye tøv. Lite å krige om, temaer der mange vil overbevise andre at deres syn på saken er det som gjelder.

Synes du har et vettugt innlegg her, Hasse.

Citat:
Till den eller de som tycker att det får vara nog med pajkastning i denna tråd så vill jag bara säga att det på sätt och vis är "nyttigt" att det hettar till lite så länge det är kontrollerbart. Enbart "snälla", trevliga, glada, "välkammade" trådar i forumet skulle bli rätt tjatigt, eller hur ?
Så sant...Men giftige og ufine kommentarer kan ta helt av noen ganger.
Svara med citat
  #60  
Gammal 2009-07-18, 07:26
Soleil Soleil är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 334
Standard Sv: Tunga väskor

Hyllan är för kappor , inte för väskor. Väskorna sklla ställas på golvet under bänkarna.Det är väldigt otäckt om någon ställer sin skitiga väska på andras kläder.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT