Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-06-09, 16:31
BirgittaNJ BirgittaNJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2008
Ort: Nyköping
Inlägg: 3
Standard 50-år i Parga

Tänk att jag ska fylla 50 år och ska få fira det i Parga. Kan det bli bättre. Är det någon som kan ge oss förslag på restaurang som vi kan gå till den stora dagen. Det behöver inte vara lyxigt, hellre riktigt grekiskt. Tack på förhand. Birgitta.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-06-09, 18:04
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: 50-år i Parga

Grattis på din stora dag och att få fira den i Grekland måste ju vara det allra bästa av presenter bara det. Vi var i Parga för 5 år sedan och hittade då en liten resturang mitt i stan som hette Roofgarden, vet inte om den finns kvar men den var i vårt tycke mycket bra och rikligt med god mat fick vi varje gång,mysigt ställe i flera etage med några bord på varje.

Själv firade jag min 50-årsdag lite i efterskott på Naxos förra sommaren med hela famlijen i sällskap och det var den bästa resan jag/vi har gjort.Vi firade också min bästa väns 50-årsdag då, lite i förskott eftersom hon fyllde dagen innan jul och då blev det fest igen

GRATTIS än en gång och ha en bra resa till Parga.

Hipp Hipp Hurra.

bopia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-06-09, 18:05
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 319
Standard Sv: 50-år i Parga

Vad trevligt att fira sin 50-årsdag i Parga!
Vi var i Parga för två år sedan och vårt absolut bästa matminne därifrån, är när vi en kväll åkte upp till den lilla bergsbyn Agia.Jag tror att tipset kom ifrån e-guiden men är inte helt säker. Där var det så mysigt! Där hamnar man i den grekiska vardagen. Det finns en taverna där, med en terass där man har har en fantastisk utsikt över dalen ner mot Parga och ut över havet,så passa i så fall på,så att ni hinner vara där åtminstone en stund, innan mörkret faller. Vi åt någon kötträtt där och maten verkligen smälte i munnen. Där hade jag gärna firat min 50-årsdag!

Annars var våra favoriter som så många andras, Sakis goda mat, Stefanos härliga utsikt och Ostria som ligger mysigt längst ut vid hamnpromenaden. Ostria har otroligt goda pizzor (även för en sån som mig som inte är så mycket för pizza annars) . Pizza är ju inte vad man tänker sig när man ska fira "50", men här finns mycket annat gott att välja på. Jag tycker att vilken som helst av dessa kan duga fint att fira på, men det är ju så olika hur man är.

Kaféet uppe vid Kastrot är alltid en fin avslutning, på vilken kväll som helst,tycker jag.

Ha en härlig födelsedag!

Senast redigerad av Vilma den 2009-06-09 klockan 18:27. Anledning: Pizza på en femtioårsdag
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-06-09, 18:07
puttelinos avatar
puttelino puttelino är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 100
Standard Sv: 50-år i Parga

Hej

Vi var i Parga i augusti och bodde på Maistrali pension,på den lilla huvudgatan innan hamnen.
Högst upp på den gatan bredvid en bar med biljard mm ligger en "riktig" grekisk familjerestaurang.
Vi letade länge i Parga för att hitta ett grekiskt matställe, istället för all skräpmat och detta ställe blev våran favorit. Vi åt där flera dagar i rad innan vi åkte och man kunde kika i grytorna mm och det var verkligen hemlagat.
Helt underbar mat ,så rekommenderar verkligen detta ställe.

Så om ni utgår från Maistrali och har hamnen bakom er,gå framåt och det ligger några matställen på rad på höger sida då,längst upp bredvid biljardstället ligger det....

Lycka till o grattis i förskott...

kattis



Citat:
Ursprungligen postat av BirgittaNJ Visa inlägg
Tänk att jag ska fylla 50 år och ska få fira det i Parga. Kan det bli bättre. Är det någon som kan ge oss förslag på restaurang som vi kan gå till den stora dagen. Det behöver inte vara lyxigt, hellre riktigt grekiskt. Tack på förhand. Birgitta.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-06-09, 18:16
Irene53s avatar
Irene53 Irene53 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Inlägg: 180
Standard Sv: 50-år i Parga

Grattis i förskott.Parga är ett bra val för att njuta sol o god mat.Vi var i Parga juli 08.Stormtrivdes. Lite aber var alla trappor.Vi åt vid flera tillfällen på en resturang som låg i backen uppfrån Valthos stranden mot centrum på vä sida(mitt imot TavernaStefanos) Jätte god mat sköna stolar bra service underbar utsikt över Valthos stranden.Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet.(Inte så bra) men vi fastnade för stället .Kanske någon på forumet vet vad resturangen heter.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-06-10, 09:44
Novis Novis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Kyrkslätt, Finland
Inlägg: 15
Standard Sv: 50-år i Parga

Citat:
Ursprungligen postat av puttelino Visa inlägg
Helt underbar mat ,så rekommenderar verkligen detta ställe.

Så om ni utgår från Maistrali och har hamnen bakom er,gå framåt och det ligger några matställen på rad på höger sida då,längst upp bredvid biljardstället ligger det....

kattis
Varit i Parga ett antal gånger, men kan inte förnimma ett biljardställe. Skall med förväntnng leta mig fram till denna krog, men vilken gata avser du? Gatan som går från "taxi stationen" upp till vänster? Skall man gå vidare förbi Green Bakery eller ligger stället för det?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-06-10, 13:04
Novis Novis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Kyrkslätt, Finland
Inlägg: 15
Standard Sv: 50-år i Parga

De facto har jag inte koll på var Maistrali ligger heller, så kanske tänker jag mig "startpunkten" (=taxistationen) helt på fel ställe.
Ligger alltså krogen "i byn", eller på någon av vägarna in/ut?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-06-12, 18:05
Nallehallon Nallehallon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Inlägg: 5
Standard Sv: 50-år i Parga

DUBBELT GRATTIS! Till de 50 och till valet av resmål...

Parga är ljuvligt, varmt och mysigt. Längst uppe på "toppen", inte så långt från den lilla vägsnutten upp till borgen ligger en fin restaurang som heter Romantica (hetter så i juli 2008 i alla fall). Strålande utsikt över Valtosstranden, god mat och mycket trevlig personal. Tyvärr upptäckte vi det för sent, samma dag som vi skulle åka hem...
Uppe i samma område, en liten bit till längs "övre" vägen bort mot Valtoshållet ligger Sakis som några nämnt. Mysigt, man sitter mitt i gatan nästan. Lite obekvämt och trångt men riktigt genuint grekiskt! Och mycket billigt! Var ute i god tid eller reservera bord, det var ofta kö där. De säljer också sin egen Ouzo, den är riktigt god. Vi önskar vi köpte fler med oss hem.

Trevlig resa!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT