Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-11-22, 22:55
Pepsi Pepsi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 13
Standard All inclusive

Vi är en familj på två vuxna och två barn (10 och 15 år) som tänkte åka till Kefalonia i två veckor augusti 2008 med Fritidsresor. Vi funderar på att bo på Kefalonia Garden Village med All inclusive. Hotellet ligger 7 km utanför Lixuori. Är det någon som har erfarenhet av detta hotell? Bor man på "fel sida" av ön eller är det lätt att ta sig runt? Går det bussar till Lixuori? Hur lång tid tar det att åka till Argostoli. Tacksam för svar på dessa frågor samt all annan information som jag kan få!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-11-23, 07:25
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: All inclusive

Apollo har också resor till Kefalonia Garden Village och enligt deras hemsida går det inga lokalbussar från hotellet, utan de rekommenderar hyrbil eller taxi.

Smultron
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-11-23, 10:32
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: All inclusive

Tror att man då bor lite offside. Det är nog tänkt att man ska sköta sig själva i "all ínklusive-samhället" på hotellområdet.
I Lixouri finns annars en hel del mysiga restauranger. Därifrån går även färjan mycket ofta (vart 30:e minut) över till huvudorten Argostoli på andra sidan sundet. Strax söder om Argostoli ligger öns största turistområde: Lassi.
Kefalonia är annars en mycket vacker ö, med många fina bad.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-11-23, 11:26
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: All inclusive

Pepsi i forumet finns många gamla inlägg om All Inclusive men jag minns inte om just det här hotellet varit upp till diskussion.

Eva
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-11-26, 23:54
PelleB PelleB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Östersund
Inlägg: 36
Standard Sv: All inclusive

Hej,

Har varit på Kef 3 ggr och måste tyvärr säga att Lixouri-halvön är det enda på den ön som inte är underbart. Nu tar det iofs bara 30 min med färja över till Argostoli men det blir mkt åkande om man ska se andra delar av ön. Det mesta av värde att se (enligt mig i alla fall) är öst och norr om Argostoli (vägen över till Sami (med toppstranden Antisamos), sedan norrut till Agia Efimia - Assos - Myrthos - Fiskardo)...

Har själv bott i Lassi alla ggr och det tycker jag är toppen. En hel del restauranger/affärer (men ändå lugnt jmfrt med många andra turistorter), många fina sandstränder (långgrunda sandstränder - barnvänligt), nära till Argostoli m.m.

Skulle föreslå att ni letar vidare efter boende "närmare" Lassi/Argostoli.

mvh Pelle
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-11-29, 19:43
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: All inclusive

Hej! Skall man resa till Kefalonia så bör All inclusive inte vara det boende som väljs med alla resturanger att välja mellan så bör dessa provas på. Därimot har jag inte några nekativa upplevelser av Lixorihalvön utan vi trivs bra även på den delen av Kefalonia. Är det första resan till ön så välj Lassi eller staden Argostoli som boende.

Hälsningar PANAKAKIS (15ggr på Kefalonia)
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-11-30, 11:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: All inclusive

Jag får ingen uppfattning om var hotellet ligger när jag kollar på Fritidsresor. Sju km utanför Lixuori, men åt vilket håll? Det ser väldigt fint ut på bilderna i alla fall.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-11-30, 13:29
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: All inclusive

Den som vill diskutera företeelsen all inclusive får gör det här: Länk till delad tråd.

Den här tråden handlar om det specifika hotell som trådskaparen frågar om och om Lixouri.

inkfish/moderator
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-28, 20:58
råbybettan råbybettan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: All inclusive

PÅ INTE PÅ GARDEN VILLAGE OM DU VILL SE GREKLAND
DET HOTELLET PÅ BERGET KUNDE VARA VARSOMHELST
ETT STORT "FÄNGELSEOMRÅDE " SEN FINNS INGET ANNAT
VI KOM DIT 20 MAJ BYTTE HOTELL EFTER 3 TIMMAR!!
BODDE SEN PÅ HOTELL LASSI -TOPPEN STRÄNDER RESTAURANGER
VACKERT MM
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-29, 10:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: All inclusive

Inlägg som inte har med ämnet att göra har raderats. Den här tråden handlar om det specifika hotell som trådskaparen frågar om och om Lixouri. Den som vill diskutera företeelsen all inclusive får gör det här: Länk till delad tråd.

Senast redigerad av Kalimera den 2008-05-29 klockan 12:12. Anledning: Tog bort inlägg
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-08-02, 18:00
Familjen T Familjen T är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 1
Standard Sv: All inclusive

Hej vi i familjen T åker den 12 aug till just detta hotell - Kefalonia Garden Village. Undrar om det finns bankomat på hotellet, behöver man betala för att nyttja SPA och gym? Det fick vi göra i Agadir. Vi har tonåringar och de vill köra scooter så det tänkte vi hyra. Skriv gärna lite tips!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-08-02, 18:34
Pepsi Pepsi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 13
Standard Sv: All inclusive

Hej familjen T!

Vi åker den 5 augusti och stannar i 2 veckor. Vet tyvärr inte svaret på dina frågor. Hoppas att ni/vi får en skön semester. Kanske stöter vi på varandra vid buffén
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-08-02, 19:29
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: All inclusive

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag får ingen uppfattning om var hotellet ligger när jag kollar på Fritidsresor. Sju km utanför Lixuori, men åt vilket håll? Det ser väldigt fint ut på bilderna i alla fall.
Man kan säga att det ligger söder om Lixuori, vi såg det från Hill Side, där vi bodde i Lassi, och även från Kalamia beach. Vi försökte köra dit från Lixuori med bil, men hittade inte vägen. Det såg så fint ut, att vi blev nyfikna.

Abi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-08-06, 23:07
xfarsanxs avatar
xfarsanx xfarsanx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 7
Standard Sv: All inclusive

Halloj! Kom hem från just detta hotell för ca 2 veckor sedan..
Det går buss väldigt ofta från hotellet.
Det ligger också nära Lixuori där det då som sagt går färja över till Argostoli.

Du lär aldrig gå varken hungrig eller törstig på hotellet.

Längtar tillbaka.......
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-08-06, 23:28
Verran Verran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 1
Standard Sv: All inclusive

Jag och min familj (man och 3 söner 10, 14 och 16 år gamla) kom hem från Kefalonia Garden Village igår. Hotellet är fint men ligger väldigt isolerat. Vi hyrde bil större delen av resan för att kunna ta oss runt och se hela ön och vissa dagar bara för att kunna ta oss till en strand utanför hotellet. Vår favoritstrand blev Petani som ligger på nordvästra delen av Palikihalvön. Den påminner mycket om den berömda Myrtosstranden men är mindre. Där råder absolut ingen trängsel men man måste ha bil för att komma dit.

Pelle skrev tidigare i denna tråd att Lixouri-halvön (Paliki) inte var underbar. Jag håller inte med. Landskapet har en annan karaktär med mer jordbruk men det finns flera bra stränder och Lixouri, öns näst största stad, tyckte jag var ok. Xi och Megas Lakos är långgrunda sandstränder (bra för mindre barn), Petani som jag nämnde tidigare är en stenstrand (jättehärliga små stenar).

På hotellet finns ingen bankomat, det finns närmast i Lixouri. Gymmet var gratis. När vi var där var det otroligt mycket små barn på hotellet så det var ganska stojjigt med hög ljudnivå. Perfekt om man har små barn, annars så där.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT