Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-06-20, 17:28
cajsa cajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 80
Standard Sv: Venia studio i Lassi

Visst är har Argostoli en slags hamnpromenad, men den är inte som de jag blivit bortskämda med. Jag vill gärna ha tavernor, barer etc längs den. Fick dessvärre ingen rikig "hamnpromenadskänsla" där även om folk strosade där och det låg en och annan båt...
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-06-20, 17:50
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Venia studio i Lassi

Citat:
Ursprungligen postat av cajsa Visa inlägg
Visst är har Argostoli en slags hamnpromenad, men den är inte som de jag blivit bortskämda med. Jag vill gärna ha tavernor, barer etc längs den. Fick dessvärre ingen rikig "hamnpromenadskänsla" där även om folk strosade där och det låg en och annan båt...
Då får jag rekomendera hamnpromenaden i Sami där finns tavernor ända vid kajkanten. För min del är hamnpromenaden i Argostoli bland de bättre som jag har använt, men smaken är ju olika

PANAKAKIS
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-06-20, 19:08
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Venia studio i Lassi

Citat:
Ursprungligen postat av Panakakis Visa inlägg
För oss som gillar Skiathos så mycket var Kefalonia en positiv överraskning. Många stränder och inte alls lika mycket folk som på Skiathos. Dock saknade jag en hamnpromenad. Och Lassi kändes väl sådär... Men ön är rätt stor, med en moppe orkade vi inte ta oss runt hela, men vi kom till östra sidan samt Myrtos. Jag kommer absolut att besöka Kefalonia igen.

Blev lite fundersam att Kefalonia saknar hamnpromenad. Ska inte den i Argostoli räknas dit



Har många vackra kvällar promenerat på Argostolis hamnpromenad och kommer snart att göra det igen.

PANAKAKIS [/quote]


*************
Hej Panakakis!

Håller med om det ....
Knappt 2v kvar innan man får ströva fram på det fina promenadstråket .
//Conny
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-06-20, 22:07
lasslax lasslax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 19
Standard Sv: Venia studio i Lassi

Citat:
Ursprungligen postat av Panakakis Visa inlägg
Jag tog fram ett allternativ där jag brukar hyra bil Pan Gosmio har fungerat bra varje år. En Citroeng C1 för 2 + 2 personrer den 9 - 23 juli 14 dagar 379 euro eller 27 euro/dyngn som ni hämta och lämnar på flygplatsen och då sliper taxi eller transferkostnader. Hyr ni kortare tid så ökar dyngspriset.

Tennisbanor har jag inte set i Lassi men det finns i Argostoli vid sportcenter som finns 400 meter söder om busstationen.

PANAKAKIS
Hej Panakakis,

det var jättesnällt att du pratade med den firman. Emellertid är jag absolut säker på att ja inte vill köra bil de första 9-10 dagarna, utan bara de sista 5-6 dagar. Att LÄMNA på flygplatsen vid hemfärd är faktiskt något jag också tänkte på att det vore praktiskt. Om det inte är till jättebesvär, kunde du kolla med bilfirman hur de ställer sig till att hyra ut en C1 eller en typ Reanault Clio eller i dess storlek MED A/C (det är viktigt!) till oss?

Jag går gärna över till privata meddelanden om att fortsätta i ämnet, om det går bra för din del.

Hälsningar

/ L
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-06-20, 22:09
lasslax lasslax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 19
Standard Sv: Venia studio i Lassi

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg

Hej Panakakis!

Håller med om det ....
Knappt 2v kvar innan man får ströva fram på det fina promenadstråket .
//Conny

Lallalare där....

:-))))
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT