Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-07-19, 22:20
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Hotell Lassi

Det finns ingen kaffebryggare, men väl en tekokare. Jag gjorde en filterhållare av en tom vattenflaska, och så hade jag kaffefilter med mig, så morgonkaffet är räddat!

Backen är jobbig om man måste gå snabbt, men eftersom utsikten är så undebar, så kan man alltid ta en liten paus under fikonträdet och beundra hur solen skiner på vattnet... sedan orkar man upp resten av backen! Inte mördarbacke, men en jobbig backe. Förresten, alla backar är jobbiga när det är över 30 grader varmt!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-07-19, 23:40
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 319
Standard Sv: Hotell Lassi

Tack för snabbt svar och bra tips. Vad fiffigt med flaskan! Då behöver jag inte packa upp bryggkaffet utan vi testar det så slipper vi nescafé.
Om bara några timmar är vi där.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2010-08-07, 21:49
Agnes62 Agnes62 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Inlägg: 11
Standard Sv: Hotell Lassi

Hej!
Jag har varit på många platser och ätit många frukostar i Grekland. Få har varit så bra som på Hotell Lassi år 2008. Kanske hade vi tur men jag instämmer med någon av de övriga som svarat - stort urval och man fick till o med plocka med sig fin färsk frukt!. Den där backen från Lassi - trams! Det är ingen jobbig backe, vi pratar om en hyfsat normalt kuperad väg - liksom här hemma - alla är inte plana. Grejen är den att det är jobbigt att röra sig överhuvudtaget när det är 30 gr varmt, oavsett lutning. Jag skulle gärna åka dit igen och bo på samma fräscha hotell!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT