Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Kefalonia

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-07-24, 13:46
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 688
Standard Sv: Zakynthos eller Kefalonia?

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Roc Visa inlägg
Har åkt till Zante ett par år nu men blivit sugen på grannön. Två saker oroar mig dock.

1. Det sägs att Kefalonia är en av greklands dyraste öar. Stämmer?

2. Någon skrev här i tråden att det är mer Nattliv i Argassi än i Lassi. Har bott i Argassi några gånger och noterat att nattlivet där är i princip lika med noll. Betyder detta att Lassi bara har tavernor?
Hej!
1.Enligt en färsk uppgift jag fick för ca 3v sen så skall Kefalonia enligt en utredning vara den 3:e dyraste ön i Grekland. Toppar listan gör Mykonos och Santorini. (Inte direkt otippat)

2.Jag känner inte till nattlivet i Argassi, men i Lassi består nattlivet mest av div underhållning på några taveror samt några barer.
Vill man ha lite mer drag får man bege sig till Argostoli som ju ligger på gångavstånd (el taxi för en billig penning). Jag kom nyss hem från ön och det var en hel del liv runt torget efter midnatt, spec på helgerna.
**
Skillnaden mellan Zakynthos och Kefalonia är väl rent krasst att Zakynthos är mer en ungdoms-ö, medans Kefalonia är en familje-ö. Ang Zakynthos så läste jag att snittåldern i Laganas under högsäsong var typ 23år (grovt uppskattat naturligtvis). Det var en kille som jobbat ett antal somrar i Laganas som skrev detta. Nu finns det ju naturligtvis andra platser att bo på oxå :-)
Samma jämförelse fick jag oxå av en medelålders herre (född på Kefalonia) på biluthyrningsfirman i Lassi (CBR), alltså: Zakynthos- ungdoms-ö/Kefalonia- familje-ö

Hälsningar C@nny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT