Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-29, 10:18
nikasp nikasp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 2
Standard Party i Vassiliki och andra Lefkas-frågor

Hej,

Jag och två kompisar som är 30+ tänkte vindsurfa en vecka i Vassiliki. Vad säger ni om party på den delen av ön? Är det mer pubar och restauranger bara? Jag har flickvän som

Finns det ok möjligheter att ta taxi till Nidri eller Lefkas stad om man vill göra annat någon kväll. Har inte hittat någon bra karta så man kan uppskatta avstånden och gissa vad taxi kostar. Sån info skulle vara uppskattad.

Jag räknar med dricka öl och drinkar så bilkörning på kvällen är inte aktuellt...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-07-02, 21:42
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 621
Standard Sv: Party i Vassiliki och andra Lefkas-frågor

Citat:
Ursprungligen postat av nikasp
Finns det ok möjligheter att ta taxi till Nidri eller Lefkas stad om man vill göra annat någon kväll. Har inte hittat någon bra karta så man kan uppskatta avstånden och gissa vad taxi kostar. Sån info skulle vara uppskattad.
Det går bussar mellan Vasiliki och Lefkas stad. Den tur vi tog gick dessutom förbi Nidri. Jag minns inte riktigt hur lång tid bussen tog (eftersom jag sov ), men jag skulle tippa på kanske 1-1½ timme till Lefkas stad. Det kostade i alla fall inte många kronor. Bussarna ska gå fyra gånger per dag; kanske går det ännu fler till Nidri.

Ruby
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-07-04, 23:05
maddan maddan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: sthm
Inlägg: 5
Standard Sv: Party i Vassiliki och andra Lefkas-frågor

Vassilliki ligger en ganska bra bit från närmasta ort Nidri.Ca 30 min m bil och runt 15 euro med taxi.till Lefkas stad det dubbla.Sen finns det knappt nåt hålligång heller,då orten är väldigt laid back.Vill ni ha bra surfing men oxå lite kul rekommenderar jag er att bo i runtikring Agios Ioannis som är Lefkas 2:a största surfarbeach.Därigfrån tar det oxå bara ca 5 min in till Lefkas stad som har gott om schyssta resturanger ,barer och även shopping mm.I vassiliki blir det nog trist för tjejen..
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-07-04, 23:37
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Party i Vassiliki och andra Lefkas-frågor

Nu var det ett par år sen jag var i Vassiliki (har skrivit om det i en annan tråd har jag för mej) men det häftigaste i nöjesväg då var väl en engelsk pub med DJ
Hamnen är trevlig med mysiga tavernor och pubar och mindre barer på tvärgatorna dock. Tror nog tjejen ledsnar på shoppingen efter en dag eller två, det är mest surfshops och de vanliga turistaffärerna...
Det är väl Nidri som är "party-stan" på Lefkas annars.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-07-06, 12:57
nikasp nikasp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Party i Vassiliki och andra Lefkas-frågor

Oj, mitt inlägg blev kapat. Tjejen följer inte med så vi är tre snubbar som kommer att vara toktrötta på kvällarna nybörjare/"länge sen"-surfare som vi är. Några barer räcker gott och nån kväll tar vi nog taxi till Lefkas tror jag. Tack för tipsen - fick precis klart med boende och ska betala flygbiljett alldeles snart.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT