Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2024-01-05, 00:27
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Jag letar å jag letar

Ja nu sitt..ligger man här i soffan och bara längtar efter att få trycka på bokaknappen.
Priserna hoppar upp o ner med nån hundralapp.
Ving har bästa priserna och Tui har bästa avgångarna. Airtours, som var min favorit, har gjort bort sig efter försäljningen och Apollo har åxå snofsiga priser.
Har hittat en resa ikväll..med ett pris som isf är det högsta vi någonsin betalat men det lägsta just nu. Bokar jag så ger jag mig 17 på att den har sänkts med nån tusenlapp imorgon!
Lite press..våra resekompisar har redan bokat. Bra pris från Köpenhamn.
Vart och när?! Jo naturligtvis till Kreta i maj
/ Kajja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2024-01-05, 10:14
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 326
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Jobba på Kajja💪
Ja,airtours vart en flopp
Å Apollo har höjt priset
Eftersom jag bara kollat
Samos så vann TUI lätt
den här gången med ett
mycket bra pris.Tackar🙂

Pia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2024-01-05, 16:20
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg
Ja nu sitt..ligger man här i soffan och bara längtar efter att få trycka på bokaknappen.
Priserna hoppar upp o ner med nån hundralapp.
Ving har bästa priserna och Tui har bästa avgångarna. Airtours, som var min favorit, har gjort bort sig efter försäljningen och Apollo har åxå snofsiga priser.
Har hittat en resa ikväll..med ett pris som isf är det högsta vi någonsin betalat men det lägsta just nu. Bokar jag så ger jag mig 17 på att den har sänkts med nån tusenlapp imorgon!
Lite press..våra resekompisar har redan bokat. Bra pris från Köpenhamn.
Vart och när?! Jo naturligtvis till Kreta i maj
/ Kajja
Hej Kajja!

Grattis!

Men vad menar de med att Airtours har gjort bort sig? De har gått ihop med ett annat web-baserat bolag som heter Sunweb.
Kollar jag priser på Samos 2 veckor i juli, ex.vis Hotel Kokkari Beach, så ligger Tui ett par tusen högre i pris än Airtours.
Jag håller med om att utbudet i ex.vis Votsalakia på Samos har blivit mycket sämre, då de bara verkar ha behållt Sunwebs gamla hotell. De har oxå lagt in en saftig handpenning på resorna, men man får ju se till totalpriset här.

//Conny
Svara med citat
  #4  
Gammal 2024-01-05, 16:36
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 326
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Jag åker flygstol och där har både
airtours å Apollo blivit över 1000 kr
dyrare mot vad vi betalat förut,i sept.
Resväskan vill Apollo ha 500 kr för
betalade 280 i oktober.

Pia
Svara med citat
  #5  
Gammal 2024-01-05, 20:22
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Hej C@nny👋!
Du kanske sa grattis till piam för jag hade inget att gratuleras till
Alltså Sunweb..det klingar Suntrip, Sällskapresan🥳🍺
Samos har jag ingen koll på när det gäller priser. Det är Kreta som gäller.
Till hösten är det rätt bra prisnivå hos flera aktörer. Kanske ska boka det först.
Då reser vi själva och kan hamna var som helst i Grekland.
Periodpaus i JVM..då kan man kalimera lite en stund
/ Kajja
Svara med citat
  #6  
Gammal 2024-01-06, 09:25
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Citat:
Ursprungligen postat av C@nny Visa inlägg
Men vad menar de med att Airtours har gjort bort sig? De har gått ihop med ett annat web-baserat bolag som heter Sunweb.
Kollar jag priser på Samos 2 veckor i juli, ex.vis Hotel Kokkari Beach, så ligger Tui ett par tusen högre i pris än Airtours.
Jag håller med om att utbudet i ex.vis Votsalakia på Samos har blivit mycket sämre, då de bara verkar ha behållt Sunwebs gamla hotell. De har oxå lagt in en saftig handpenning på resorna, men man får ju se till totalpriset här.

//Conny
Vi åkte med Airtours till Skopelos i höstas. I år finns "vårt" hotell inte med men ett annat som jag vet legat i samma prisklass. Detta hotell är nu nästan 6000 kr dyrare jämfört med förra året, 2 veckor för två personer.
När jag kollade först så tyckte jag att de hade jättebra pris, tills jag upptäckte att priset var per person, inte för hela sällskapet som det har varit tidigare

Maria
Svara med citat
  #7  
Gammal 2024-01-06, 11:10
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Ni har inte funderat på åka reguljärt? Priserna med flyget är lite högre nu överlag men går hitta rimliga resor med Aegean via Athen tex, för boenden tycker jag priserna faktikt är klart lägre för 24" jämfört med 22" när vi åkte sist (Peloponessos) så man blir ju lite frågande för varför hotell ska ökat för charter (om situationen inte är annorlunda ute på öar iofs vid direktbokning)
Svara med citat
  #8  
Gammal 2024-01-06, 17:47
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 741
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Sen många år tillbaka tittar jag aldrig på charterbolagens pris på flygstolar.
Jag anlitar Aegean, SAS eller Norwegian. jag försöker även boka långt i förväg, då brukar priserna vara vettiga.

Resan till Aten två veckor i april-maj kostade 2100 kronor t.o.r. Åker med SAS och Aegean. Bagage ingår.
Idag har jag bokat resa med SAS till kampanjpris 1904 kronor i juni t.o.r. Bagage ingår. Naturligtvis ska jag åka vidare till Amorgos/Naxos bägge gångerna.

Naturligtvis måste man vara disponibel för att få bra priser, alltså vara pensionär. Samt att man ska vara vaken och kolla efter bra priser.

Birgitta


Svara med citat
  #9  
Gammal 2024-01-06, 19:12
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Birgitta, du är verkligen "fena" på det där med resebokningar.....
Snälla, upplys en okunnig (lat ? ) person som alltid tagit "the easy way" och åkt charter.
Bokar du direkt hos flygbolagen eller via tex Flygresor.se och liknande agenter??
Catlady, som är nyfiken eftersom friheten blir mycket större om man inte begränsas av charterbolag....
Svara med citat
  #10  
Gammal 2024-01-06, 21:22
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 750
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Japp..nu tryckte vi på knappen Kom undan med en dryga tusenlapp mer än i höstas när vi bokade flygstolar o hotell själva. Slutsumman med väskor och transfer blev strax över 11 tusen.
Ett litet fint boende genom TUI, Aphelia, i Agia Marina. Kanonbra flygtider. Ner 07
20 och hem 13.15 tror jag det var. Söndag till söndag.
Vitavespan kommer att följa oss genom hela veckan och vi anländer nästan samtidigt som våra resekompisar. Känns så bra!!
Det skålar vi på! Jamas🥂
/ Kajja
Svara med citat
  #11  
Gammal 2024-01-06, 22:31
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Grattis, Kajja, och skål!!
Hoppas ni får en härlig vecka (eftersom det är Kreta så är jag övertygad om att det blir bra!)
Catlady
Svara med citat
  #12  
Gammal 2024-01-06, 22:53
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Hittade flygstol med Norwegian från Arlanda till Rhodos den 11/5 för 2100 kronor pp, inkl. resväskor. Sen blir det fem, sex veckor på Tilos.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2024-01-07, 01:15
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Och GRATTIS till dig med, Sjöborren!!
Låter underbart med 5-6 veckor på Tilos!! (Är jag avis, javisst självklart!! ) Får ju vänta mycket längre...
Catlady
Svara med citat
  #14  
Gammal 2024-01-07, 03:01
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Tilos,sååå underbart!
//
KR
Svara med citat
  #15  
Gammal 2024-01-07, 06:33
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 892
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Grattis till bokningen både Kajja och Sjöborren!

/ Anne
Svara med citat
  #16  
Gammal 2024-01-07, 11:18
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Lyllos ni som bokat. Grattis till fina klipp!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2024-01-07, 12:30
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Grattis till er som fått till det med bra resor!

Det här med att boka si eller så har vi ju ventilerat en hel del genom åren. Men förutsättningarna och priserna förändras ju med tiden, och kanske även våra bokningsvanor.

För vår del är det ganska länge sedan som vi alltmera började att i första hand söka direkt hos flygbolagen. Vi tyckte att det ofta gav en del fördelar jämfört med chartern. Dels större frihet att välja resmål. En del resmål som vi ville till fanns inte tillgängligt med charter. Dessutom var det ju alltid större frihet i att välja både resdagar och tid på dygnet för flighterna. Vad gäller bäst pris tycker jag att det varierade. Ibland var flygstolar i chartern billigast och ibland reguljärbolagen.

Ytterligare en faktor som talade till reguljärflygets fördel för mig var att jag alltid tyckt att det är väldigt kul att själv ha knep och knåp med att hitta flyg, anslutningsflyg, färjor och boende.

Birgittas bokningar till Aten med SAS / Aegean låter ju för mig väldigt prisvärt. Nu är det länge sedan jag kunde resa så jag har dålig koll på nuvarande priser. Men visst är det väl kanonpriser! Grattis!

Masse
Svara med citat
  #18  
Gammal 2024-01-07, 17:41
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
Birgitta, du är verkligen "fena" på det där med resebokningar.....
Snälla, upplys en okunnig (lat ? ) person som alltid tagit "the easy way" och åkt charter.
Bokar du direkt hos flygbolagen eller via tex Flygresor.se och liknande agenter??
Catlady, som är nyfiken eftersom friheten blir mycket större om man inte begränsas av charterbolag....
Om man vill flyga utan mellanlandning till Aten från Arlanda så finns (mig veterligen) endast de tre bolagen Birgitta nämner, SAS, Aegean och Norwegian. Då finns ingen anledning att använda sig av typ Flygresor.se. Enkelt att kolla runt bland dessa tre. Man kan ju då också leta flygstol ner med ett bolag och hem med ett annat för att få bästa pris och bästa flygtiderna.

Maria
Svara med citat
  #19  
Gammal 2024-01-07, 18:50
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 190
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Tack för tips!!
Verkar ju lite fånigt kanske i dessa "digitala" tider men är man ovan så är man......
Catlady, som aldrig blivit riktigt "vän" med dessa "verktyg" .......
Svara med citat
  #20  
Gammal 2024-01-07, 22:24
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Jag letar å jag letar

Citat:
Ursprungligen postat av MariaJ Visa inlägg
Om man vill flyga utan mellanlandning till Aten från Arlanda så finns (mig veterligen) endast de tre bolagen Birgitta nämner, SAS, Aegean och Norwegian. Då finns ingen anledning att använda sig av typ Flygresor.se. Enkelt att kolla runt bland dessa tre. Man kan ju då också leta flygstol ner med ett bolag och hem med ett annat för att få bästa pris och bästa flygtiderna.

Maria
Just så tycker jag också!

Masse
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT