Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-23, 18:11
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Amatörradio på Rhodos


Funderar på att ta med min lilla handapparat (IC-E90)på nästa resa, har haft kontakt med SSA och fått information vad som gäller osv. men jag undrar bara om det är någon ide att ta med den, om det finns många stationer att prata med osv.

Irene
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-25, 12:08
Monikaki Monikaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Skara
Inlägg: 11
Standard Sv: Amatörradio på Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg

Funderar på att ta med min lilla handapparat (IC-E90)på nästa resa, har haft kontakt med SSA och fått information vad som gäller osv. men jag undrar bara om det är någon ide att ta med den, om det finns många stationer att prata med osv.

Irene
gå in på www.E-Radio.gr så fins det olika radio stationer. Utöver dessa fins det massor med lokala radiostationer när man är på plats.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-01-25, 12:08
Monikaki Monikaki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Skara
Inlägg: 11
Standard Sv: Amatörradio på Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av IRSA Visa inlägg

Funderar på att ta med min lilla handapparat (IC-E90)på nästa resa, har haft kontakt med SSA och fått information vad som gäller osv. men jag undrar bara om det är någon ide att ta med den, om det finns många stationer att prata med osv.

Irene
gå in på www.E-Radio.gr så fins det olika radio stationer. Utöver dessa fins det massor med lokala radiostationer när man är på plats.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-01-25, 12:27
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Amatörradio på Rhodos

Det handlar såvitt jag förstår om sändaramatörer och icke radiostationer!!

Jodå det finns en organisation i Grekland som har sin motsvarighet i SSA här i Sverige. (Sveriges sändar-amatörer)

Länk http://www.raag.org/index_en.html

Arne (Med gammal A-licens)

Min gamla utrustning lämpar sig dock icke för medförande till Grekland enär densamma väger cirka 40 kilo och är volymiös....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-01-25, 14:50
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Amatörradio på Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Det handlar såvitt jag förstår om sändaramatörer och icke radiostationer!!

Jodå det finns en organisation i Grekland som har sin motsvarighet i SSA här i Sverige. (Sveriges sändar-amatörer)

Länk http://www.raag.org/index_en.html

Arne (Med gammal A-licens)

Min gamla utrustning lämpar sig dock icke för medförande till Grekland enär densamma väger cirka 40 kilo och är volymiös....
Tack så mycket för svaret Arne. Kul att det finns någon mer amatör på forumet. Jag har fått det tipset av SSA ang. länken du skickade. Min handapparat är ju lite mindre att ta med än din stora klump Men jag undrar om det finns många amatörer o "tjöta" med på plats.

Till Monikaki:
Det är inte lätt för dig att veta vad jag menade, det förstår nog bara dom som som vet vad amatörradio är. Jag lyssnade faktiskt en del på grekisk radio i somras när jag var på Rhodos, det gick utmärkt att få in flera olika stationer med min mobiltelefon vid poolkanten
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT