Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-03-02, 22:17
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Behövlig semester!

Efter 3bilolycker(inga var mitt fel)och en tsunami tycker min mamma som är på långsemester på Cypern att jag ska komma dit en vecka.Så jag flyger ner 14mars och stannar 1vecka,ska bli skönt med lite ledigt och bara tänka på mig själv.Vädret kanske inte är det bästa,men en bra bok och bara slappa räcker gott.Har någon varit på Cypern och kan rekomendera något roligt att göra kanske?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-03-03, 11:33
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Behövlig semester!

Det finns massor att se på Cypern. Hyr en bil en dag och åk till Paphos, en liten fiskeby där det går pelikaner på gatorna . Afrodites klippa är ju en sån där "måste varit där grej" också. Cypern är en väldigt vacker ö bara man kommer utanför de värsta turiststråken som Aya Napa. Hoppas du får en skön vecka!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-03-03, 16:48
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Behövlig semester!

Jag har varit på Cypern flera ggr och att hyra en bil ett par dagar är väl värt pengarna.Landskapet är otroligt på våren. Paphos, Nicosia, Larnaca är fina städer! Att besöka den antika teatern i Korion rekommenderasDen enda ort jag inte gillar är Agya Napa som är som ett enda stort tivoli....När jag var där första gången i början på 80-talet var det en trevlig fiskeby! Cypern på våren är otroligt vackert!!!!! Sista gången jag var där var påsken 2001. Att vara med och fira grekisk påsk var en upplevelse.

Ha en fin vecka
Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-03-03, 16:58
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Behövlig semester!

Paphos med alla arkelogiska utgrävningar är verkligen sevärt. Massor av spännande kungagravar. Var där för 15 år sedan och jag kan fortfarande njuta av utsikten över fälten från hotellet där vi bodde i ett par veckor.

Trodosbergen kan också vara ganska spännande. Fig Tree Bay minns jag som två paradisvikar men en taverna i varje men det var riktigt länge sen, redan 1981 om jag inte minns fel, så det lär ju ha hänt en del sen dess.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT