Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-08-16, 20:49
awa awa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 4
Standard wifi på Rhodos

Rhodos stad har gratis wifi på olika platser. Är det någon som känner till hur det fungerar.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-08-16, 23:04
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: wifi på Rhodos

Ja. Jag stänger alltid av datatrafiken på min telefon i Grekland och så får man en kod att slå in när telefonen hittar wi-fi-signalen på det stället man sitter på. Är man teknisk idiot brukar personalen hjälpa till att knappa in. Och sen, varje gång du är på den baren eller restaurangen eller det hotellet känner din telefon av signalen. Så du behöver bara knappa in en gång. Sen surfar du helt gratis
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-08-17, 07:57
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: wifi på Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av awa Visa inlägg
Rhodos stad har gratis wifi på olika platser. Är det någon som känner till hur det fungerar.
Du kanske menar "öppna nätverk", då behövs inget lösenord och man ser heller inget lås på "signal-iconen" bara att koppla upp sig = anslut!
Tänk bara på att dessa är oskyddade så man bör ju inte göra bankärenden el. likn. genom dessa. / Simetra
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-08-17, 08:38
awa awa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 4
Standard Sv: wifi på Rhodos

Tack för svar! Ja det är "öppna nätverk" jag menar. Jag kommer inte att göra bankärende och liknande. Tänkte mest läsa svensk tidning och använda fb.
awa
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-08-17, 08:45
awa awa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 4
Standard Sv: wifi på Rhodos

Fajotta, tack för ditt svar! Jodå jag kommer att använda mig av gratiswifi på barer också. Tänkte nog mest på att det finns uppkoppling på lite olika ställen, i närheten av akvariet exempelvis och på en massa andra ställen också. Men de kanske inte fungerar så bra. Tänker gå runt och testa. (Och ja, teknisk idiot kan nog också stämma, kvinna i 70-årsåldern säger ju allt. Haha.
awa
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-08-17, 14:43
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: wifi på Rhodos

Man behöver väl inte vara "teknisk idiot"för att vara kvinna i 70 års åldern!!!
Cia snart 71
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-08-17, 15:01
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: wifi på Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av awa Visa inlägg
Rhodos stad har gratis wifi på olika platser. Är det någon som känner till hur det fungerar.
Tänker du alltså på ett kommunalt wifi som finns lite varstans? Det finns i Kamares på Sifnos, där satt jag på kyrktrappan och surfade

Annars är det bara att gå till vilken restaurang eller bar som helst med skylten wifi eller internet. Det finns troligen även på ditt hotell.

Oavsett var du är så slår du på wifin i mobilen och ser om den söker upp något nätverk. Sitter du på Taverna Fagito så letar den upp ett nätverk som heter Fagito i din mobil. Sedan ber du personalen om lösenordet.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-08-17, 16:47
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: wifi på Rhodos

Nej! Man behöver verkligen inte vara oteknisk för att man är lite äldre än kidsen jag är ganska teknisk men var glad över hjälpen eftersom det var långa krångliga lösenord ibland. I alla fall har det fungerat perfekt att surfa på Samos dit jag brukar åka, och det är toppen att kolla av nyheter med mera lite då och då utan att det kostar ett öre. De flesta ställena där har gratis wi-fi och det är ju väldigt fin service!!! Hoppas du får en härlig resa
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-08-17, 16:49
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: wifi på Rhodos

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Du kanske menar "öppna nätverk", då behövs inget lösenord och man ser heller inget lås på "signal-iconen" bara att koppla upp sig = anslut!
Tänk bara på att dessa är oskyddade så man bör ju inte göra bankärenden el. likn. genom dessa. / Simetra
HOTSPOTS - Publika åtkomstpunkter, så heter det visst! / Simetra
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-08-17, 20:50
awa awa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 4
Standard Sv: wifi på Rhodos

Tack för all information! Jag åker till Rhodos i september och hoppas kunna läsa svenska nyheter och gå ut på fb.
/awa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT