Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Agdas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-19, 08:19
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Värmen.....

.....kommer med stormsteg! De närmaste dagarna blir det full aktivitet. Det skall ju bli väldigt varmt, +42 på söndag har de sagt på väderleksrapporten. Mycket är det som måste göras!

Vattenproblemet i byn har under den senaste månaden varit enorm. Jag har varit utan vatten mer än vi haft vatten. Nu måste jag bunkra så att djuren inte blir utan.

Frysen är fylld med med frysta vattenflaskor som får fungera som kylelement till kaninerna och hönsens vatten.

Visst är det skönt med värme men dessa temperaturer är för mycket!

Vi får flytta ner i "källaren" i alla fall under dagarna. Hundar och katter har redan tagit sin tillflykt dit. Jag får nog ställa in kaninerna där också under de varmaste timmarna. Det blir ett väldigt passande på alla djuren så ingen får värmeslag.

Svårt är det också med mat till oss själva tycker jag. Pancakes med glass brukar det bli mycket av när det är så varmt.Fast jag vet att jag skall undvika kalla drycker och glass, de gör ju mer "skada" än nytta. Men jag får dricka ännu mer då! Sallad med mycket rålök för att hålla magsjukan borta.


Tänk att man aldrig blir riktigt nöjd, antingen är vädret för dåligt eller för bra!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-19, 15:09
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Värmen.....

Just så är det: vi turister väntar på värme och sol i Grekland (själv har jag alltid problem med hettan. Därför reser jag på våren eller i juni/september) och NI SOM BOR där, lever i en helt annan verklighet. Jag har blivit så "hypersensibel" nuförtiden, att har jag stor ångest just för djurens skull. Era djur har ju ett gott hem, men inte alla! Hoppas att det går bra hos er och att det inte är så varmt för länge! OCH VATTEN ska ni få också snart och MYCKET men inte så mycket att allt ska svämma över.Vi här i Finland kunde ge lite för er också, för det har regnat nästan varje dag på denna vecka !!

mvh/Eija
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT