Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-10-21, 23:09
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Är det bara jag som tycker ...

Är det bara jag som tycker att det blivit väldig tyst här på Kalimera .... beror kanske på att många istället är ute på face book? Lite trist tycker jag men det kanske bara är jag som tycker så ...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-10-22, 01:22
bob-kåres avatar
bob-kåre bob-kåre är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Edane
Inlägg: 442
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Ingen vidare fart på FB heller, tror nog det beror mer på att säsongen lider mot sitt slut.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-10-22, 04:26
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Det är säkert som Bob-kåre säger. Själv tillhör jag dem som inte alls kan hålla mig borta.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-10-22, 06:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Jag tror också att det är så dvs att många nu förbereder "vintervilan", höststädar och gör fint hemma och försöker överleva mörkret

Framåt slutet av november sätter det fart igen med nästa sommars planeringar och bokningar och då kommer det nog som vanligt, en som jag kallar "gnälltråd", dvs en tråd som av någon anledning spårar ur, en tråd som gör någon ledsen.
Fast DEN hoppas jag håller sig undan i år...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-10-22, 08:39
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Det jag saknar och alltid brukar sakna är att det är så många som inte alls berättar om sina resor efter hemkomsten. Naturligtvis är det upp till var och en men har man frågat innan en del på formet skulle det vara kul att höra lite om hur det blev också. Lite om resmålet, sevärdheter etc

Uppskattade verkligen Mariannes matbilder från förra veckan.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-10-22, 15:49
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Lissi! Vintervila ... kan aldrig riktigt vila mig från Grekland. Ena dagen står det papoutsakia och en flaska Retsina på bordet. Andra dagar njuter jag av grekisk musik tillsammans med ett glas Ouzo. Tittar ofta på kort från olika resor, nu den senaste - Rhodos-Tilos. I kväll blir det inte grekiskt utan stekt sill med löksås, öl och snaps ... kanske tsipouron som stått i kylen några år passar?

Trevlig helg! Lilla sjöborren.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-10-22, 16:06
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Eva.L jag håller med dig! Själv skriver jag gärna om Grekland - men av av någon anledning har jag inte skickat något. När jag kom hem från Naxos i maj skrev jag om hur det var att - som årets första turister - kliva iland på ön. Kanske lägger jag ut det ...

Trevlig helg! Lilla sjöborren.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-10-22, 17:37
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det jag saknar och alltid brukar sakna är att det är så många som inte alls berättar om sina resor efter hemkomsten.
Eva
Ja visst! Det är ju jätteroligt att få föreslå resmål till någon som är ny här och därigenom få dela med sig av sina (visserligen oftast subjektiva) erfarenheter. Ibland också mera utförligt i mailen.
Sen är det spännande när någon bestämt sig för "mitt resmål"! Efter det blir det ofta tyst. Inget bu eller bä. Naturligtvis gäller det inte alla, men som Eva skriver, många.

Försök att njuta av höstmörkret och kylan så gott det går! Snön vi fick här i Stockholm är nu nästan borta!

Lena
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-10-22, 18:25
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Snön är inte borta i Huddinge. Tog en promenad i blixthalka och fullmåne innan solen gick ner. Snön låg kvar i spåret. Riktigt fint.

Resa till påsk och Rhodos inplanerad, känns alldeles för långt bort och varken läser eller skriver så mycket just nu här på Kalimera. Blir mellan varven lite nät-trött. Värmeljus och vila som gäller.

Fast just nu dricker jag grekiskt vin. Vitt för 99:- Maken inhandlade. Vet inte om det rekommenderades här eller i någon tidning. Gott, spritsigt, ungt!

Aina
Svara med citat
  #10  
Gammal 2010-10-23, 10:50
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 242
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Hej Aina! Kan man få veta namnet på vinet. I min lilla stad finns bara Kourtaki, alla andra grekiskska viner måste beställas.

Hälsningar lilla sjöborren.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2010-10-23, 12:57
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Igår kväll kunde man inte det, eftersom jag satt på övervåningen långt ifrån flaskan. Nu läser jag innantill på flaskan: Santorini är väl namnet på vinet, Assyrtiko kanske druvan? Har belönats med silvermedalj och rekommenderades i DN, enligt maken.
Aina
Svara med citat
  #12  
Gammal 2010-10-23, 18:32
Bigos avatar
Bigo Bigo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Huddinge
Inlägg: 20
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Vinet i fråga heter Santorini Assyrtiko (Santo Wines), kommer från Grekland (Santorini), kostar 99:- och har nummer 2338 hos systembolaget.
Själv tycker jag att vinet luktar lite "hembryggt", men smakar helt OK.

/Maken...
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-10-24, 22:50
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Är det bara jag som tycker ...

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Är det bara jag som tycker att det blivit väldig tyst här på Kalimera .... beror kanske på att många istället är ute på face book? Lite trist tycker jag men det kanske bara är jag som tycker så ...
Jag har för mej att en liknande tråd finns som är ett år gammal, kanske även en som är två år gammal och kanske tre år gammal. Det är alltså samma sak varje höst, forumet går ner på lågvarv för en period då alla har rest klart och få har hunnit börja planera nästa års resa.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT