Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-06-24, 21:47
morx2 morx2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 6
Standard Ö-luff, start Kos

8 juli landar jag med mina tonåringar på Kos mitt i natten. Vår planerade rutt går: 8-11/7 Kos - 11-14/7 Astypalea - 14-18/7 Tilos och slutligen 18-22/7 Kos igen. Dodekaneserna är helt nytt för oss (tidigare:Kreta, Santorini, Koufunissi, Donoussa, Paros, Antiparos, Naxos, Ios, Mykonos, Korfu, Thessaloniki och Aten). Vi är mkt vana öluffare som tar vägarna förbi charter karusellen. Nu är båttidtabellerna tyvärr så att vi har många dagar på Kos. Iofs mkt bra för sandstränderna är toppen där. Klapperstenarna på Tilos verkar ju fina men tonåringarna vill ha sand. Jag vill gärna veta om det går att hitta boende på Kos (de andra öarna är fixade) utanför charterkarusellen? Vi behöver varken pool eller strandstolar. Var hittar vi det? Finns det överhuvudtaget "roomare" på Kos? Ja, ja, jag vet att jag borde vara under rubriken KOS - men där är det ingen action ;-) Vilken ort ska vi söka på för att hitta det mysiga, ö-luffar-aktiga, lugna Kos?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-06-25, 15:30
kirtor kirtor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 766
Standard Sv: Ö-luff, start Kos

Mastichari på Kos er en hyggelig liten landsby. Det er 5-6 minutter med taxi fra flyplassen. Det er mange små hoteller der. Sikkert ikke vanskelig å få rom. Kyma har nettsider og det ellers er det mange hoteller og pensjonater der som også har nettsider. Det er også en flott laaaang sandstrand der. Prøv dette.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-07-07, 13:22
morx2 morx2 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 6
Standard Sv: Ö-luff, start Kos

Tack för tipset! Ringde stället och de hade stängt denna säsong men jag fick ett tips av henne som jag bokade .
Nu bär det av ikväll och imorgon blir det grekisk yoghurt till frukost! Härligt!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT