Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-03-10, 11:06
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Ryan överger Grekland?

Bistra nyheter. Ryan anser att flygplatsavgifterna är för höga i Grekland och hotar med att börja flyga till Turkiet istället, senare under hösten. Inga tomma hot tror jag. Det var precis anledningen till att Ryan övergav Rygge...

Inte bra, tycker jag..

/Netwolf
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-03-10, 15:49
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Ingen större förlust kanske. Och vem vill åka till Turkiet för den delen?
Fast det är ju klart att mindre konkurrens kan leda till högre priser.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-03-10, 21:07
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Ryan passar säkert vissa med sin stil. Jag har rest med dem några gånger. Men om de flyger eller inte påverkar inget. Föredrar Lufthansa o SAS till Grekland
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-03-11, 12:10
RobEri RobEri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 488
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Jag åkte med Rayan en gång och sedan dess bojkottar jag det här flygbolaget. Jag kommer till destinationen på annat sätt, även om det blir dyrare.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-03-11, 13:00
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
Jag åkte med Rayan en gång och sedan dess bojkottar jag det här flygbolaget. Jag kommer till destinationen på annat sätt, även om det blir dyrare.
Nu måste jag göra tummen upp!

Birgitta.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2018-03-11, 14:47
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 362
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Spizeman Visa inlägg
Ryan passar säkert vissa med sin stil. Jag har rest med dem några gånger. Men om de flyger eller inte påverkar inget. Föredrar Lufthansa o SAS till Grekland

Ulla
Svara med citat
  #7  
Gammal 2018-03-11, 14:48
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 362
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
Jag åkte med Rayan en gång och sedan dess bojkottar jag det här flygbolaget. Jag kommer till destinationen på annat sätt, även om det blir dyrare.

Ulla
Svara med citat
  #8  
Gammal 2018-03-12, 14:04
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ryan anser att flygplatsavgifterna är för höga [/URL]i Grekland och hotar med att börja flyga till Turkiet istället, senare under hösten. Inga tomma hot tror jag.
Brukar inte Ryan komma med hot lite titt som tätt? Grekland är på väg att slå alla rekord när det gäller turism i år, och jag tror inte att det vill tappa sin del av kakan.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2018-03-12, 16:12
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av RobEri Visa inlägg
Jag åkte med Rayan en gång och sedan dess bojkottar jag det här flygbolaget. Jag kommer till destinationen på annat sätt, även om det blir dyrare.


/kimmen
Svara med citat
  #10  
Gammal 2018-03-12, 20:10
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Brukar inte Ryan komma med hot lite titt som tätt? Grekland är på väg att slå alla rekord när det gäller turism i år, och jag tror inte att det vill tappa sin del av kakan.
Jo det känns ganska standard, tycker man hört det förut, och nej verkar ju inte vettigt de skulle vilja tappa, men kan ju vara så det inte lönar sig för dem med sträckorna och är ju alldid bra kunna skylla på något,
Svara med citat
  #11  
Gammal 2018-03-12, 21:26
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Visst, det är många som vägrar åka med Ryan Air men det är ju fortfarande många som åker med dem. Sedan kan vi aldrig komma ifrån att varenda bolag som flyger lite billigare gör att även de övriga bolagen känner av att det finns konkurrenter och måste på något sätt konkurrera om kunderna och ofta finns det inte annat än priset att konkurrera med. Detta gör ju i förlängningen att om lågprisbolaget försvinner så kommer de övriga att kunna ta lite mera betalt om det nu inte råkar kompenseras med att det kommer ett annat lågprisbolag i stället.
Det är alltså negativt även för de som aldrig flugit med Ryan Air om de slutar flyga på en destination.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #12  
Gammal 2018-03-13, 16:22
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 668
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Visst, det är många som vägrar åka med Ryan Air men det är ju fortfarande många som åker med dem. Sedan kan vi aldrig komma ifrån att varenda bolag som flyger lite billigare gör att även de övriga bolagen känner av att det finns konkurrenter och måste på något sätt konkurrera om kunderna och ofta finns det inte annat än priset att konkurrera med. Detta gör ju i förlängningen att om lågprisbolaget försvinner så kommer de övriga att kunna ta lite mera betalt om det nu inte råkar kompenseras med att det kommer ett annat lågprisbolag i stället.
Det är alltså negativt även för de som aldrig flugit med Ryan Air om de slutar flyga på en destination.

Mvh Janérik
Nu tänker jag inte så mycket på om det skulle råka bli någon hundralapp dyrare för mig att resa - jag tänker på att Ryan Air ofta behandlar sina anställda som skit, ibland även kunder...

/kimmen
Svara med citat
  #13  
Gammal 2018-03-13, 22:34
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Nu tänker jag inte så mycket på om det skulle råka bli någon hundralapp dyrare för mig att resa - jag tänker på att Ryan Air ofta behandlar sina anställda som skit, ibland även kunder...

/kimmen
Ja, man har ju läst en del och det låter ju inte alls bra. Fast man får hoppas att flygsäkerheten inte påverkas. Men piloternas arbetstider är väl reglerade i lag.

Sen har ju Ryan aldrig kraschat. Bara det. Deras flygplansflotta är modernast i världen (?). Bara nya flygplan i princip.

Sen är ju benutrymmet, icke fällbara säten (fast kan väl tilltala vissa kalemerianer), menyn under all kritik.

Sen en annan sak, som de är ensamma om. De är alltid i tid.

/Netwolf
Svara med citat
  #14  
Gammal 2018-03-13, 23:11
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Ja, man har ju läst en del och det låter ju inte alls bra. Fast man får hoppas att flygsäkerheten inte påverkas. Men piloternas arbetstider är väl reglerade i lag.

Sen har ju Ryan aldrig kraschat. Bara det. Deras flygplansflotta är modernast i världen (?). Bara nya flygplan i princip.

Sen är ju benutrymmet, icke fällbara säten (fast kan väl tilltala vissa kalemerianer), menyn under all kritik.

Sen en annan sak, som de är ensamma om. De är alltid i tid.

/Netwolf
Plassen til bena/benutrymmet har vært veldig bra på de Ryan Air flyene vi har reist med😊
Svara med citat
  #15  
Gammal 2018-03-14, 10:05
Charleston Charleston är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 238
Standard Sv: Ryan överger Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Nu tänker jag inte så mycket på om det skulle råka bli någon hundralapp dyrare för mig att resa - jag tänker på att Ryan Air ofta behandlar sina anställda som skit, ibland även kunder...
/kimmen

Precis så resonerar jag också!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT