Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Ikaria & Fourni

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2011-05-25, 20:46
evawic evawic är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 51
Standard Sv: Båtar mellan Samos -Ikaria början av juni-11

Tack för tipset!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2011-05-28, 21:38
AndersK AndersK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 742
Standard Sv: Båtar mellan Samos -Ikaria början av juni-11

Har sett att den lilla passagerarbåten Panagia Theotokos med (vad jag fått fram) viss oregelbundenhet trafikerar linjen Samos (Karlovassi) - Ikaria (Agios Kirkios) - Fourni samt någon dag Fourni - Ikaria (A K). Är det måntro på det sättet att den ersätter Samos Spirit under dess gåtfulla "frånvaro"? Vidare - är det någon som vet om Panagia Theotokos "går" dagligen och om den har en någorlunda fast tidtabell under sin rutt?
Vad jag fått fram har båten hitintills gått dagtid och med avgångstid från Samos-Karlovassi på eftermiddagskanten, men....
Som sagt - är det någon som vet mer!?
Anders
som har ca. 3 dagar och 9 timmar kvar till avfärd
Svara med citat
  #23  
Gammal 2011-05-29, 18:52
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Båtar mellan Samos -Ikaria början av juni-11

Håper det ordner seg og at ferien blir superbra... har fulgt linken din da jeg har vært nyskjerrig på det samme.

Reiser til Samos 15.6. og skal ta samme ruten.. og lurer på det samme, men du er vel knapt hjemme før jeg drar så blir vel ingen tips fra deg til meg. Jeg har heldigvis bedre tid på meg... men ser man må planlegge nøye da fergene ikke ser ut til å gå så ofte.
Jeg lander på Samos, tenker meg først Ikaria, så Fourni... håpet på en ferge til Patmos derifra slik at jeg kan komme meg til Kos som jeg reiser hjem fra, men ser ut til at jeg må tilbake til Samos igjen

God tur !
Svara med citat
  #24  
Gammal 2011-05-29, 20:00
AndersK AndersK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 742
Standard Sv: Båtar mellan Samos -Ikaria början av juni-11

Javissst kommer det att ordna sig!
Troligtvis tar vi oss direkt till Karlovassi för att på plats få klarhet i vilka flytetyg som man kan ta sig vidare med. Färdplanen är fortfarande så lös att alla intressanta inslag är välkomna och fullt möjliga att hoppa på.
Väl på plats kommer jag här att meddela vilka avgångsdagar och tider som gäller för färd mot Ikaria och Fourni - utöver de som numera finns på GTP.
Bra att veta är, att Flying Dolphins startar sin sommarrutt ToR Samos (Phytagorion) - Kos den 15 juni. Daglig avgång från Samos kl. 08.00, Patmos 09:15, Lipsi 09:50, Leros 10:25, Kalymnos 11:15 och ankommer Kos 11:45. Dagligen från Kos 14:30, Kalymnos 15:05, Leros 15:55, Lipsi 16:25, Patmos 17:00 och ankommer Samos 18:00. Denna uppgift finns inte på GTP men däremot på www.openseas.gr.
Hitintills har all spaning efter förbindelse mellan Fourni - Patmos varit resultatlösa. Möjligen måste man "backa tillbaka" till Samos för att därifrån ta sig till Kos. Då är - Ia - förbindelsen enligt ovan ett bra alternativ.
Anders
Svara med citat
  #25  
Gammal 2011-05-29, 22:19
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Båtar mellan Samos -Ikaria början av juni-11

Takk for den infoen, den var nyttigt . Ja Fourni - Patmos har jeg heller ikke lyktes å finne noe på. Eneste jeg har kommet over en "eskusjonsbåt" som skulle gå fra Ikaria (A.K) til Patmos onsdager og søndager.... så har vurdert frem og tilbake hvilke av de to øyer (Ikaria & Fourni) jeg skal starte med...
(men uansett er det sikkert for tidlig i sesongen)
Men drar jeg tilbake til Samos så kan jeg få med meg noen dager på Lipsi også på vei til Kos..
Alle øyene er nye for meg, bortsett fra Kos... Jeg reiser alene så har akkurat nå litt blandede føleser... da jeg kjenner tiden løper ifra meg og jeg har planlagt altfor lite.

God tur!

Ia
Svara med citat
  #26  
Gammal 2011-06-01, 22:36
leffenyberg leffenyberg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Ort: Sverige och Grekland
Inlägg: 4
Standard Sv: Båtar mellan Samos -Ikaria början av juni-11

jag det kan jag eftersom jag är halv Grekisk och halv Svensk. jag är föddes i Grekland(Samos). Du kan fråga mig. jag har varit där 20 år, men nu är jag i Sverige
Svara med citat
  #27  
Gammal 2011-06-26, 17:40
evawic evawic är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 51
Standard Sv: Båtar mellan Samos -Ikaria början av juni-11

Vill bara berätta att allt funkade bra för oss på Ikaria. Vi hyrde (förbokade) bil i Ag. Kirikos hos Ikaros biluthyrning som mötte oss med bilen när färjan kom in och körde sen på natten till Armenistis (tog oss 2 tim.). Vi fick en härlig vecka på ön och var mer än nöjda. Kan absolut återvända till Ikaria - en heldagsvandring gav bla mersmak. Tack för all hjälp här på forumet.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT