Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-02-16, 10:57
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard rhodos i april

Vi har bokat tvåveckorsluff i juni och det skall bli underbart.
Sedan satt jag lite och tittade på flyg till Rhodos när jag kom en briljant idé.
Varför inte ta med mamma och tillbringa en vårvecka på rhodos. Eftersom jag är lärare var jag tvungen att boka in mig på påsklovet, dvs 8-15/4.
Nu till min fråga;
Är det något öppet så tidigt?
Om man skulle vilja besöka någon grannö (Nisyros, Symi el. Tilos) är det helt öde där då?
Jag förstår att det kanske inte är så lätt att svara men jag vet att det finns massor av människor som har en massa kunskap om detta.
tackar
Åse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-02-18, 16:52
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: rhodos i april

Hej igen
Är det ingen som vet något om Rhodos och intilliggande öar i april? Vet inte om vi skall satsa på att stanna hela veckan på Rhodos eller om vi skall försöka chansa på t.ex. Symi el. Nisyros.
Är det HELT dött på t.ex. Nisyros? Det kanske inte finns något öppet och då kan man ju lika gärna hoppa över det.
Är det någon som bott där, varit där eller känner någon som bott där den tiden och som vet?

Åse
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-02-19, 13:21
Tinituss avatar
Tinitus Tinitus är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: surahammar
Inlägg: 5
Standard Sv: rhodos i april

Hej Hej
jag har varit på rhodos i april och det är inte mycket som är öppet då... allt har inte kommit igång än. det är heller inte varmt i havet än. så bada är bara för modiga.. men det beror på vad man är ute efter. det var väldigt lugnt och skönt. har aldrig varit på ngn av de andra öarna under den tiden. men kan tänka mig att det är samma sak.. och de är ju mindre oxå.. ha de
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-02-19, 14:27