Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-03-31, 12:07
Alphashooter Alphashooter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 30
Standard Äntligen bokat

Det satt långt inne i år att sy ihop och spika sommarsemestern men det gick till slut så vi äntligen kunde boka. Ska bli så skönt att komma ner igen och få bo vid stranden på Lenio hos Pandelis, Stavros och Costas.
Det är bara åttonde gånger vi åker dit så vi är rena "newbies" på Skiathos men det känns lite som att "komma hem" varje gång. Älskar byn och hamnen på kvällarna och att gå till flygplatsen och kolla flygplanen.









Senast redigerad av Alphashooter den 2015-03-31 klockan 12:40.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-03-31, 15:25
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 735
Standard Sv: Äntligen bokat

Men HU! Är inte den första bilden ett fotomontage??? Det ser ju helt otroligt ut!!! Fast grattis så mycket till bokningen!!! Visst är det härligt när det är klart!

MVH zakka
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-03-31, 15:37
Alphashooter Alphashooter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 30
Standard Sv: Äntligen bokat

Hehe....Nej, det är inget montage.
Första gången är det lite läskigt för det känns som planen kommer rakt emot en när man står i linje med mitten av landningsbanan och dom dundrar förbi i 250km/h 10m över huvudet med vrålande motorer. Lika coolt är det när dom startar och man står 50m bakom planen i draget som blir när dom ger full gas för start. Jag kan känna värmen och doften av flygfotogen och bränt gummi när jag ser bilderna. Säkert lite nördvarning men där är alltid mer eller mindre folk vid flygplatsen för att kolla.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-03-31, 15:43
Disse76s avatar
Disse76 Disse76 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2014
Ort: Bålsta
Inlägg: 297
Standard Sv: Äntligen bokat

Tillbringade också lite tid vid flygplatsen när vi var på Skiathos, Riktigt riktigt häftigt är det!

Hoppas ni får en skön semester!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-03-31, 17:16
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Äntligen bokat

Ska till Skiathos för första gången i september! Det låter ju lovande att ni varit där åtta gånger. Då kan vi ju inte gjort ett helt fel val i alla fall!
Vi ska bo på Villa Nina, inte så långt från erat boende vad jag förstår. När åker ni?

Katitzi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-03-31, 17:58
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Äntligen bokat

Citat:
Ursprungligen postat av zakka Visa inlägg
Men HU! Är inte den första bilden ett fotomontage??? Det ser ju helt otroligt ut!!!
Kolla YouTube. Där finns ett flertal filmer från start o landning
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-03-31, 20:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Äntligen bokat

Citat:
Ursprungligen postat av Alphashooter Visa inlägg
Säkert lite nördvarning men där är alltid mer eller mindre folk vid flygplatsen för att kolla.
Jag brukar också vara där, eller på Taverna Mylos, och kolla när planen startar och landar. Det är så häftigt!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-04-05, 18:46
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Äntligen bokat

Åker ner för 15 året i rad...ALLA luncher intages på Lenio...Pandelis,Stavros och Costas har blivit riktigt goda vänner! Vi reser ner 30 Maj och stannar två veckor.Bor på Mario som vi gjort dom senaste åren,förr bodde vi alltid på Lenio...det finns väl ingen bättre utsikt?? Ha det gott,när reser ni??
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-04-06, 13:48
Alphashooter Alphashooter är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 30
Standard Sv: Äntligen bokat

Vi åker ner den 4:e Juli.
Har bott på Mario en gång för några år sedan. Bra hotell och hustomten, Christos är trevlig. Tyvärr hade vi "husdjur" på rummet. Det bodde en råtta under vaskskåpet på vårt rum. Värden satte ut flera fällor men den ville inte fastna, den tog bara betet. En kväll när vi kom hem satt den i hörnet längst bort från vasken. Jag blockerade flyktvägen till vasken så råttan sprang och gömde sig under sängarna medan min fru ringde värden. Han kom i 190 på sin moped. Beväpnad med handskar och kvast gjorde vi gemensam sak av det hela. Jag lyfte snabbt upp sängen på högkant, Christos föste in råttan mot väggen och krossade den med kvasten, satan vad den skrek. Det var rätt äckligt men sen fick vi lugn och ro i rummet. Vi skojar fortfarande om det när vi springer på Christos där nere
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT