Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-23, 18:26
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Lördag 23/6

Lördag 23/6


God morgon. När huvudet är dumt får kroppen lida. Jag fick en stor kvist med plommon som var jättegoda av Giannis igår och satte i mig alltihopa, gud vad ont i magen jag fick. Kul att gå på svensk midsommarfest med ont i magen. Det enda jag lyckades få ner var en halv fläskkotlett och en bira. I övrigt satt jag bara och led i magen, däremot var sällskapet trevligt och stämningen god. Summa summarum var det en lyckad fest i svenska flaggans anda.


Det vore bättre om vi hade midsommar som nationaldag i mina tankar. De kalimeror som läser detta får gärna skicka mig gratis-DVD´s från söndagsbilagorna från de svenska kvällstidningarna då utbudet av svenska filmer inom föreningen är lite dåligt, det kostar bara två frimärken och ett kuvert. behöver ni adresse så skicka ett meddelande till mig. Samt att ni gör över hundra människor och barn glada inför hösten och vintern, eller om ni kommer ner så hör av er så kan jag bjuda på en pilsner som tack.


Hade jag haft riktigt bredband i stället för 128Kb/s så hade det inte varit några problem. Det mesta som min granne har kommit upp i är 580Kb/s och han betalar för bredband. På fastlandet går det att få 2-10Mb/s men inte på öarna. Allt jag gör med filmer och böcker är helt på helt ideell basis och eget intresse. Man är väl aldrig så svensk som när man bor utomlands. Det gäller att inte tappa språket både för vuxna och för barn. Jag har några bekanta vars barn bara pratar grekiska och lite engelska. Det tycker jag är synd. Tänk om de en dag skulle vilja fara till Sverige och stanna där. Då blir det svenska för invandrare för deras räkning.


Idag hade vi faktisk 34° i skuggan i trädgården och det stod alldeles stilla ute. Jag måste faktisk erkänna att jag kör min A/C för att kunna tänka och har alla dörrar och fönster stängda. Nu ska det visst komma ner någonting från norr som kanske ger lite svalare luft. Troligen är det här på måndag eller tisdag. Det är lite tidigt i juni att ha de temperaturer vi har just nu. Nicos som jag träffade på festen igår sa att det kommer att bli värre enligt alla meterologer. Det hade han både läst i riksbladet och hört på Tv.


Det är så lugnt och tyst ute för jag tror att folk orkar inte göra något annat än bada och duscha och köra A/C för fullt. Just nu for strömmen igen så nästa pension blir det en stor UPS så det inte kostar massa skivor i onödan. Då kan man i lugn och ro avsluta eller pausa projekt som rullar.


Jag har fuskat med middagen idag. Gick över gatan och köpte Knorr färdig spagetti Bolognese på påse. Orkar inte laga mat men måste äta i alla fall. Restaurang pallar jag inte med plus att det blir dyrt, måste hålla i pengarna så det räcker till allt annat. Nu har jag ”lagat” mat och ska äta. Hejdå från mig.

Uffe
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT