Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #121  
Gammal 2011-04-29, 10:50
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Ja, Arne är en riktig skojare!


Jag tycker många har haft otur med sin påskresa till Grekland i år. Kallt, blåsigt, regn och hagel är inte det som vi önskar oss när vi reser på semester. Men man gör ju det bästa av situationen och jag gläder mig över att de flesta är nöjda och glada ändå! Det är ju alltid härligt att kunna koppla av från vardagens många plikter.

Jag tyckte det var väldigt synd att ni inte kom ut och såg själva ön Tinos, men bara var i staden som inte är det bästa med Tinos enligt mig. På Tinos bör man ha tillgång till ett fordon, vägarna är bra och trafiken nästan obefintlig. Om det gick en buss till Pirgos var det synd att ni inte tog den utflykten, men bussförbindelserna på Tinos är inte imponerande. Kanske värt att överväga en taxi för att se något av ön...
Välkomna hem till en underbar vår!
Jo Arne är en skojare, men förlåten då han och Birgitta lämnade en liter retsina i vår kyl vid ankomsten

Jo vad gäller vädret ÄR vi olika.....Jag upplever MER av Tinos vid dåligt väder än vid fint då jag tar mig för mycket mer saker att göra. Annars blir det mest att bara vara vid stranden om än i skugga. Nu efteråt ångrar Claes och jag att vi inte redan första dagen tog fotvandringen runt Exomburgho....DÅ var det perfekt vandringsväder....sen blev det regn och blåst...
Vi hade bil i 5 dagar för 100 euro totalt+ bensin då förstås 17,69€ (!!!) per liter, det ni!
Att vara på Tinos utan att ha åkt runt i byarna är synd....Då HAR man inte sett denna fantastiska ö. Vi åkte runt alla dagar varav 4 var regniga och vi har nu varit i alla byar vi har namn på på vår karta utom EN (Vi måste ju ha något kvar!) Vilka mysiga ställen/Kafenéion man ser inifrån när man inte kan sitta ute....Så mycket trevligt prat det blir med alla möjliga människor som också kurar undan väder och vind.
Själv blir jag mer och mer övertygad om att det är mysigast i Grekland verkligt off-season, men vi är alla så olika vad gäller detta. Sol och bad har vi så fint hemma på sommaren, vi som bor vid kusten.

Visst finns det ett Grekland för alla!

Lissi
Svara med citat
  #122  
Gammal 2011-04-29, 11:22
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

Nu blev det väl ändå lite väl dyr bensin
Svara med citat
  #123  
Gammal 2011-04-29, 14:47
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

1,69-1,79€ naturligtvis!!
Svara med citat
  #124  
Gammal 2011-04-30, 11:57
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Hemma igen.

Valborgsmässoafton 30 April.

Den nattliga resan med Norwegian klockan 23.00 från Athen fungerade perfekt. Planet var ej alls fullt och därav kunde vi ockupera varsin trestolsrad för bekvämt sittande.

Ankomst Arlanda 01.55. Eftersom vi fick checka in bagaget direkt från Athen till Umeå kunde vi genast promenera ned till Rest and Fly att intaga vårt förbokade rum (Garderob). Men så skönt att få sträcka ut sig i en god bädd att genast somna och sova fram till 07.15, då ilsken signal från mobilens väckare dånade igång.

En liten frukost på inrikesserveringen just utanför R&F innan vi gick upp en trappa att invänta flighten med Norwegian till Umeå 08.35. Förbeställd Taxi tog oss från flyget och hem till huset. Vi kom innanför dörren just vid tiotiden på fredagens morgon.

Hela planeringen för denna treveckorsresa har fungerat precis perfekt.

Ja, så var det Lissis fråga om hur mycket tid vi lägger ner på snabbdagboken under grekresorna. Låt oss inledningsvis konstatera att vi alls ej ser tidsåtgången som någon belastning. Tvärtom, det är för oss ett nöje att dela med oss av våra öden och äventyr i snabbdagboken. Att därtill så många dagligen går in och läser dagboken styrker oss i uppfattningen att det är uppskattat med dagsrapporter från övärlden.

Arne är kobrasnabb vid tangentbordet och använder aldrig manus. En god tumregel är att det per dag åtgår två ggr 15 minuter till skrivandet. Lägg sedan därtill tiden för att dra in bilderna i galleriet, kanske lika lång tid. Säg en timme per dag i snitt.

Så finnes det ytterligare ett starkt skäl till att vi skriver snabbdagboken. Eftersom vi är väldigt varma anhängare av Kalimerawebben och densamma använt och använder för informationsutbyte inför grekresorna, anser vi det som en förmån , att som en liten erkänsla till webbredaktören få medverka till att hemsidan och forumet hålls levande.

Arne och Birgitta
Svara med citat
  #125  
Gammal 2011-04-30, 12:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

Så härligt att ni är välbehållna hemma igen!
Missuppfatta mig inte, det är jättekul att läsa er dagbok och jag har följt alla och kommer att följa alla kommande också! Jag var bara lite nyfiken jämfört med hur lång tid jag tar på mig vid datorn.
Ni tillför jättemycket till Kalimera och ger massor av bra info! Att det sen inte tar för mycket av er semestertid känns bra!
Bara en en knapp månad till nästa äventyr!! Det ser vi fram emot

Lissi
Svara med citat
  #126  
Gammal 2011-04-30, 15:26
Maria/Mickes avatar
Maria/Micke Maria/Micke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 131
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

Vill bara Tacka för trevlig läsning. Följer er varje dag på er resa och vi ser fram emot nästa tur. Framförallt längtar vi till vår egen luff i Juli med ett premiär besök på Tinos.
Svara med citat
  #127  
Gammal 2011-04-30, 15:43
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Bandhagen
Inlägg: 769
Standard Sv: Hemma igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Valborgsmässoafton 30 April.
Ja, så var det Lissis fråga om hur mycket tid vi lägger ner på snabbdagboken under grekresorna. Låt oss inledningsvis konstatera att vi alls ej ser tidsåtgången som någon belastning. Tvärtom, det är för oss ett nöje att dela med oss av våra öden och äventyr i snabbdagboken. Att därtill så många dagligen går in och läser dagboken styrker oss i uppfattningen att det är uppskattat med dagsrapporter från övärlden.
Snälla rara sluta aldrig - det är så härligt att läsa om era resor!

Glad Valborg!

Lena
Svara med citat
  #128  
Gammal 2011-04-30, 16:24
Aase Aase är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lerum
Inlägg: 350
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

Även jag går in varje dag och läser era rapporter. För mig känns det som jag får "följa med" på ännu en resa (som dessutom är gratis hahaha).
Tack för trevlig läsning och hoppas ni får en underbar maj hemma innan ni ånyo drar ut på era irrfärder

Åse
Svara med citat
  #129  
Gammal 2011-05-01, 11:26
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

Hjärtligt tack för denna gången !

Även jag lovordar er snabbdagbok, och ser verkligen fram emot nästa, som påbörjas endast två dagar efter jag kommit hem från Kreta .
Tänk det blir ju 6 veckor tillsammans på ön .

Abi, som tackar än en gång!
Svara med citat
  #130  
Gammal 2011-05-02, 09:09
RANs avatar
RAN RAN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 527
Standard Sv: Snabbdagbok Aprilresan 2011

Måndag morgon och VAD jag saknar er snabbdagbok . Men som tur är så ska ni ju snart ut på en ny resa .

RAN
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT