Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2007-03-05, 22:07
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Men visst har det där hänt förut? Att nån "transportör" strandsatte en massa folk nånstans och då räddade en annan hem dem för att få goodwill. Jag känner igen det.

Och jag tycker att det är skitbra, bara folk kommer hem. Det är ju inte vare sig olagligt eller omoraliskt att skaffa nya kunder när man samtidigt hjälper dem på kuppen.
Svara med citat
  #62  
Gammal 2007-03-06, 12:31
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Men visst har det där hänt förut? Att nån "transportör" strandsatte en massa folk nånstans och då räddade en annan hem dem för att få goodwill. Jag känner igen det.
Det var ju så när Expressresor kursande om jag minns rätt. Vi hade i alla fall just landat i sverige efter en charterresa med dem när de kursade.

Agda
Svara med citat
  #63  
Gammal 2007-03-06, 13:03
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Nu har jag gjort vad jag har kunnat i mina försök att få tillbaks lite pengar i alla fall. Har precis faxat i väg kvitton och en anmälan av fodran till advokatfirman som är konkursförvaltare.Vi får se om det ger något . Känns bra att ha försökt på alla sätt jag kan i alla fall. Nu är det bara att avvakta och hoppas att vi får till en restresa i juni. Önskar alla andra också lycka till!!

Mia
Svara med citat
  #64  
Gammal 2007-03-06, 13:38
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Citat:
Ursprungligen postat av MIAS Visa inlägg
Nu är det bara att avvakta och hoppas att vi får till en restresa i juni. Önskar alla andra också lycka till!!
Jättemycket lycka till till dig med!!

Jag har också skickat iväg min fordran i konkursboet och ska fylla i köpreklamationen till kortkreditbolaget. Bara att hoppas nu som sagt.
Tänk om man får ersättning från BÅDA håll PLUS en ny resa från den eventuelle bolagsköparen
Det vore ju rena lottovinsten det

...fast kanske inte så realistiskt
Svara med citat
  #65  
Gammal 2007-03-06, 18:29
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: FlyMe i konkurs

FlyMe-hopp – och avhopp


Det finns hopp om att FlyMe ska kunna leva vidare - i någon form.

Konkursförvaltaren för FlyMe, Rickard Ström, uppger att han har flera intressenter som vill ta över FlyMe och hoppas kunna komma till en överenskommelse med någon av dessa inom kort.

Samtidigt drabbas FlyMe av ännu ett avhopp. Det är Thommy Nilsson, tidigare VD i klädkedjan JCs som tog plats i FlyMe´s styrelse för bara ett par veckor sedan, som nu kastar in handduken.

Som huvudskäl för att han lämnar styrelsen anger Nilsson, att FlyMe nu granskas av Ekobrottsmyndigheten.

"Det är klart att jag inte kan sitta kvar i en styrelse som fått en sådan misstanke emot sig", säger Thommy Nilsson till E24.

Enligt vad Thommy Nilsson uppger för N24 så är det den norske huvudägaren i moderbolaget FlyMe Europe AB, Christen Ager-Hansen, och dennes bolag Cognition som bär skulden till att FlyMe Sweden tvingades försättas i konkurs.

Thommy Nilsson menar, att om Cognition fullgjort sitt garantiåtagande så hade emissionen kunnat stängas och bolaget kunnat leva vidare.


Källa: Flygrevyn

Arne
Svara med citat
  #66  
Gammal 2007-03-06, 18:50
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Även FlyNirdic erbjuder lite plåster på såren i form av en värdecheck på 100 kr/enkelresa till Luleåresenärer som hade bokat med FM: http://www.flynordic.com/?guid=36c8f...e4b2ab&p=4&l=8
Svara med citat
  #67  
Gammal 2007-03-07, 18:13
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Förbryllande ”deponering” av FlyMe-ägare


Det finns som bekant ageranden av FlyMe-ledningen och FlyMe´s ägare, som man kan sätta frågetecken kring.

Här är ett som hittills inte uppmärksammats.

Så t ex finner den som läser moderbolaget FlyMe Europe ABs tredje kvartalsrapport från förra året, att 40 Mkr då redan "deponerats" för det "eventuella förvärvet av 50 procent i bolaget River Don Ltd".

Dessa pengar användes av allt att döma för att köpa in sig i River Don Ltd, bara ett drygt dygn innan konkursen av FlyMe Sweden.

Man kan fråga sig varför pengar "deponerades"? Hade det inte räckt med att man, vilket är det vanliga, hade "reserverat" medlen för detta köp?

En affärsjurist säger till Flygtorget @irmail att han aldrig har hört talas om att pengar just "deponerats" på detta sätt.

Men facit i handen kan man alltså konstatera:

40 Mkr kronor "deponerades" redan under hösten förra året någonstans för det föreslagna köpet av River Don LtD. Möjligen deponerades pengarna där köpet var avsett att ske, i Storbritannien, i så fall alltså utomlands.

Den 28 februari, alltså i onsdags i förra veckan, höll FlyMe Europe AB extra bolagsstämma i Göteborg. Vid denna stämma beslutades, enligt pressmeddelande från FlyMe Europe AB, följande:

"På stämman beslutades i enlighet med styrelsens förslag om godkännande av bolagets pågående förvärv av aktier i River Don Ltd samt joint venture för långdistansflyg."

De dittills deponerade pengarna fördes då sannolikt direkt över till säljaren.

Enligt uppgift till Flygtorget @irmail uppgav styrelsemedlemmar vid bolagsstämman för aktieägarna, att avtalet angående köpet av River Don var så utformat att pengarna inte skulle kunna betalas tillbaka - även om stämman beslutade att säga nej till köpet!

De 40 miljonerna var således s a s uppslukade redan då de "deponerats".

Ja, så kom konkursen av FlyMe Sweden, alltså hela den verksamma delen av vad FlyMe Europe äger.

Nog måste styrelsen i FlyMe Europe redan då ha känt till att sannolikheten var stor för, att man skulle komma att begära FlyMe Sweden i konkurs? I själva verket tvivlar säkert ens få på, att man i själva verket då redan hade bestämt sig.

Nog ser det ut som om bolaget utan substans, d v s FlyMe Europe, på så sätt såg till att försäkra sig om att man i vart fall hade 40 Mkr kvar.

Nu är förstås FlyMe Europe AB en egen s k juridsk person. Men utan verksamhet, med bara ett slags bolagsskal kvar, riskerade man att någon skulle begära också moderbolaget FlyMe Europe i konkurs.

Vad hade då hänt? Jo, då hade det funnits 40 Mkr för konkursförvaltaren att direkt hämta från denna "deposition".

Flygtorget @irmail frågar Fredrik Skanselid, (bilden) FlyMe´s tidigare VD som hoppade av i protest mot hur de nya ägarna agerade, vad han anser om de 40 Mkr som "deponerades".

"Detta var det enskilt största skälet till att jag och Jörgen (Carlsson, ekonomichef på FlyMe) lämnade bolaget", säger Fredrik Skanselid. "Det handlade om så mycket pengar och till en sådan affär att vi ansåg att företagets hela existens potentiellt äventyrades. Och vi ser ju hur det gick."


Anders Hasselbohm

FOTNOT: Så här står det under rubriken "Delårsrapport FlyMe avseende januari till september 2002":

"Depositioner hos leverantörer uppgår till MSEK 12,7, och har därmed ökat med MSEK 1,6 under rapportperioden. Under tredje kvartalet har MSEK 40 deponerats hänförliga till det eventuella förvärvet av 50 procent i bolaget River Don Ltd. Totalt har finansiella anläggningstillgångar ökat med MSEK 41,6."


Källa: Flygrevyn

Arne
Svara med citat
  #68  
Gammal 2007-03-08, 09:14
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: FlyMe i konkurs /ev. ersättning?!

Läste precis på Aftonbladets sida -se nedan. Att det är bara betalningar gjorda med kreditkort som kan ersättas pga en extra försäkring som finns kopplat till denna typ av kort. Vi som betalt med betalkort kan inte räkna med att få något.
// Helén

"60 miljoner pantsatta
För de kunder som betalt sina resor med kreditkort finns 60 miljoner kronor pantsatta för återbetalning. Men de kunder som betalt kontant eller med betalkort kan inte räkna med att få några pengar tillbaka."

Hämtat från Aftonbladet.se i artikeln om inställd skolresa

Senast redigerad av Hellen den 2007-03-08 klockan 09:18. Anledning: Tillägg
Svara med citat
  #69  
Gammal 2007-03-08, 09:48
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: FlyMe i konkurs /ev. ersättning?!

Jag tror att AB har blandat ihop begreppen lite i artikeln. Jag har försökt sätta mig in i möjligheterna att få pengarna tillbaka och om jag har förstått rätt så finns det tre möjligheter:

- de som har betalt resan med kreditkort kan vända sig till kreditkortsbolaget (det gör man via sin bank) och kanske få igen pengarna från en försäkring som bolaget har och som är knuten till kortet

- de som har betalat resan med betalkort kan vända sig till sin bank och informera om att man inte anser sig betalningsskyldig eftersom resan inställts och då kanske få tillbaka pengarna från banken

- alla kan vända sig till konkursboet och begära att få pengarna tillbaka från de pengar som eventuellt finns där och som ska fördelas bland de som har fordringar i FlyMe. (Summan 60 miljoner har jag läst på olika ställen men har inte sett konkursförvaltaren bekräfta det, så den uppgiften tar jag med en nypa salt.) Här står det hur man gör (och att de fick in flera tusen krav från resenärer bara under de fyra första dagarna).

Lite plåster på såren får man om man utnyttjar något av de erbjudanden som andra resebolag gett om ersättningsbiljetter med varierande rabatt.

Slutligen finns möjligheten kvar att det blir en försäljning av FlyMe och att köparen i så fall tar på sig åtagandena mot de kunder som hade köpt biljetter. Det tolkar jag som att man i så fall kommer att köra åtminstone vissa av de inställda avgångarna och att de gamla biljetterna då gäller.
Svara med citat
  #70  
Gammal 2007-03-08, 09:59
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: FlyMe i konkurs /ev. ersättning?!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Jag tror att AB har blandat ihop begreppen lite i artikeln.
Precis som du skrev i ditt inlägg Elisabet hade jag också läst mig till innan. Blev å andra sidan inte ett dugg förvånad då jag läste AB, där de gjorde skillnad på kort och kort. Skillnaden hade jag inte uppfattat tidigare.
Jag har, som alla andra, vänt mig till bank och konkursförvaltare och nu kan man ju inte göra mer än vänta och se...
// Helén
Svara med citat
  #71  
Gammal 2007-03-08, 11:53
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Räkna med att Sterling är mycket intresserade av att få över Flyme's flygrättigheter, Slots (=avgångstider) och passagerare.
Redan nu flyger de inrikes 3-4 gånger per dag till Göteborg/Malmö från Arlanda terminal 4. Det gjorde de defintivt inte tidigare.
Man kan väl ändå inte räkna med att de tar över alla de skyldigheter som Flyme hade gentemot bokade passagerare. Sterling har sin rätt att, efter ett eventuellt köp, välja sina egna destinationer och hur de vill hjälpa drabbade Flymeresenärer.
Sterling har under många år försökt att komma in på svensk inrikesmarknad, men med rådande konkurrens har man bidat sin tid. Den tiden kanske har kommit nu och Sterling med sitt rykte och sin erfarenhet kanske har större chanser att lyckas än många andra lycksökare på arenan.
Svara med citat
  #72  
Gammal 2007-03-08, 12:24
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
där de gjorde skillnad på kort och kort. Skillnaden hade jag inte uppfattat tidigare.
Det har nog beskrivit som samma sak i de flesta artiklar eftersom man vänder sig till banken i båda fallen. Antagligen har inte alla journalister heller förstått att de skriver om olika saker.

Citat:
Jag har, som alla andra, vänt mig till bank och konkursförvaltare och nu kan man ju inte göra mer än vänta och se...
Precis. Jag hoppas verkligen för din skull och alla andras som har förlorat stora belopp att pengar betalas tillbaka. Om det blir något över till kunderna från konkursboet får man hoppas att de rangordnar de som förlorat mest högst (eller ännu hellre: mest i förhållande till behov hur nu det skulle kunna värderas... )

Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee Visa inlägg
Man kan väl ändå inte räkna med att de tar över alla de skyldigheter som Flyme hade gentemot bokade passagerare. Sterling har sin rätt att, efter ett eventuellt köp, välja sina egna destinationer och hur de vill hjälpa drabbade Flymeresenärer.
Nej vi som kunder kan inte räkna med det, men om det blir en eventuell affär så gör ju konkursförvaltaren och köparen upp om villkoren och enligt vad konkursförvaltaren gick ut med häromdagen så är just åtagandet mot kunder som har biljetter till flyg som är inställda pga konkursen, en av de saker man diskuterar.
Han sa också att det förs diskussioner med flera intresserade köpare. Att Sterling är en av dem antar jag och precis som du säger har de ju byggt upp ett gott rykte och ett till synes stabilt företag, så det vore säkert en bra lösning.
Svara med citat
  #73  
Gammal 2007-03-08, 13:25
Agda Agda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Mariestad
Inlägg: 703
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Sterling har ju tidigare varit inblandad i FlyMe men drog sig ur, just nu kommer jag inte riktigt ihåg orsaken.

Agda
Svara med citat
  #74  
Gammal 2007-03-08, 15:03
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 286
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Läste nu på konkursförvaltarens hemsida att "information om möjligheten till utdelning" till alla som har krav i konkursen kommer att skickas ut i juni från Göteborgs tingsrätt.Det blir att vänta då alltså . Förväntade mig inte så mycket annat, men man hoppades ju på lite snabbare svar... Men det är väl inte meningen med konkurser att allt ska flyta på bra för alla drabbade. Det brukar ju inte göra det .

Mia
Svara med citat
  #75  
Gammal 2007-03-08, 15:22
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Ur SydSvenskan idag:

Fly Me-kunder kan få tillbaka pengar
Av Cecilia Johansson
Senast uppdaterad 7 mars 2007 21:13
4 kommentarer

Det finns stort hopp för Fly Me-kunder att få tillbaka sina pengar. De 60 miljoner kronor som den kortinlösande banken haft i pant är öronmärkta för kundreklamationer. Räcker inte de får banken punga upp med resten.

- Har man en korrekt reklamation får man sina pengar tillbaka, säger Johan Lagerström, presschef på Handelsbanken.

Med hjälp av konsumentkreditlagen har kunder som betalt Fly Me-biljetter med kort möjlighet att reklamera köpet till sin bank eller kortföretag. Eftersom varan inte levereras, det vill säga flyget ställts in, kan man hävda att man inte är skyldig att betala.
– Oavsett vilket kort man har bör man reklamera. Samma regler gäller för alla. Sedan kan bankerna vara olika generösa i sin bedömning, säger Annika Hernodh, chef för Konsumenternas bank- och finansbyrå.


Arkivfoto: Torbjörn Carlson 2007

De fyra storbanker som Sydsvenskan talat med anser att Fly Me-kunder som betalat med kort har goda chanser att få tillbaka sina pengar. Men reklamationerna bedöms i varje enskilt fall.

Om en reklamation bedöms som korrekt får kundens bank eller kortföretag i sin tur kräva pengarna av Handelsbanken som fungerat som inlösenbank för Fly Me:s kortförsäljning, det vill säga ansvarat för att slussa biljettpengarna mellan kundernas och Fly Me:s konton.

Handelsbanken sitter sedan länge på 60 miljoner kronor i pant för att sköta det arbetet.
– Det handlar alltså inte om biljettpengar utan det är pengar som vi sedan tidigare krävt av Fly Me för att ha inlösenavtalet. De pengarna finns nu hos oss och är öronmärkta för den här typen av händelser. De kommer inte att användas till annat än reklamationer. Och om de inte räcker får vi stå för resten. Vi kommer att göra rätt för oss till sista kronan, säger Johan Lagerström.

Reklamationsblanketter finns i de flesta fall på respektive banks eller kortföretags hemsida.


Peter
Svara med citat
  #76  
Gammal 2007-03-09, 22:20
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: FlyMe i konkurs

FlyMe Europe om konkursen i FlyMe Swede


Pressmeddelande
Fly Me Europe den 9 mars 2007
Uttalande från styrelsen och VD för Fly Me Europe AB med anledning av dotterbolagets Fly Me Sweden AB:s konkurs
Styrelsen och VD beklagar djupt de konsekvenser och problem som uppkommit och uppkommer för dotterbolaget Fly Me Sweden AB:s tidigare kunder, anställda, samarbetspartners m fl med anledning av konkursen i Fly Me Sweden AB.
Den huvudsakliga anledningen till bolagets konkurs är att ett flygbolag till skillnad från andra bolag för flygsäkerhetens skull alltid är beroende av tillräcklig likviditet.
Vid midnatt torsdagen den 1 mars 2007 nödgades styrelsen i Fly Me Europe AB konstatera att man inte från garanten Cognition AS erhållit begärda konkreta bevis för att de utlovade MSEK 33,7 satts in på eller var under överföring till bolagets bankkonto. Styrelsen bekräftade detta för Fly Me Sweden AB. Detta blev ett för flygsäkerheten oacceptabelt faktum i förening med att FlyMe’s kortinlösande bank under torsdag eftermiddag hade spärrat Fly Me Sweden AB:s samtliga likvidkonton. Därför tvingades styrelsen i samråd med flygansvarig Accountable manager vidta de åtgärder som framgår av den pressrelease som distribuerades ut strax efter midnatt, d v s på det nya dygnet den 2 mars 2007.
Som framgår av denna pressrelease var åtgärderna att upphöra med all flygverksamhet och biljettförsäljning, samt att påföljande morgon lämna in ansökan om att dotterbolaget Fly Me Sweden AB skulle försättas i konkurs.
Styrelsen i Fly Me Europe AB hade under torsdagseftermiddagen den 1 mars 2007 fått nya försäkringar från emissionsgaranten Cognition AS och företrädare från huvudaktieägaren om att de förstått vikten av att under natten till den 2 mars kunna framlägga bevis till styrelsen på att det utestående beloppet i emissionen, MSEK 33,7, hade överförts före klockan 11 den 2 mars 2007. Dessa försäkrade återigen att betalning skulle komma men kunde ännu ej uppvisa objektivt konstaterbara bevis för att emissionslikviden om MSEK 33,7 hade skickats.
Ända fram till midnatt försäkrade emissionsgaranten Cognition AS styrelsen om att tidsfristen skulle kunna hållas, men objektivt konstaterbara bevis för detta kunde inte uppvisas vilket styrelsen för Fly Me Europe AB meddelade styrelsen för Fly Me Sweden AB.
Styrelsen för Fly Me Europe AB anser att den uteblivna betalningen om MSEK 33,7 och åtgärden från Fly Me Sweden ABs kortinlösande bank att hålla de sedan tidigare spärrade medlen om drygt MSEK 60 på bolagets konton spärrade i förening med den kortinlösande bankens besked kring midnatt den 1 mars att inte acceptera FlyMe’s begäran om förlängning på kortinlösenavtalet och att ej heller friställa likvid för flygoperationen, är orsaken till att Fly Me Sweden AB hamnat i en situation där inget annat alternativ fanns än att avbryta verksamheten med konkurs som följd. Det är djupt beklagligt att ett bolag som genom hårt arbete från sina många kompetenta och ambitiösa medarbetare just positionerat sig för framgång, tvingats stängas under dessa förhållanden.
Styrelsen för Fly Me Europe AB har fattat beslut om att upprätta kontrollbalansräkning så snart det är praktiskt möjligt för att därefter kalla aktieägarna till bolagsstämma för beslut om bl a nedskrivning av aktierna i Fly Me Europe AB efter dotterbolagets konkurs och övriga frågor som kan bli aktuella i anledning av dotterbolagets konkurs.
Styrelsen i Fly Me Europe AB har även vidtagit indrivningsåtgärder för att driva in den uteblivna emissionslikviden MSEK 33,7 samt arbetar nu bl a för att färdigställa kontrollbalansräkning, omarbetad bokslutskommuniké samt publicering av klargöranden från Fly Me Europe AB i bl a frågor som diskuteras i media avseende bl a bolagets investeringar och garantiavgifter i samband med emissioner.

Källa : Flygrevyn

Arne
Svara med citat
  #77  
Gammal 2007-03-10, 09:46
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Hej alla Kalimeror !
Mitt första inlägg på Kalimera, har länge varit passiv konsument på detta forum.
Först en kort presentation. Har varit på "riktig" Ö-luff 3 gånger, vilket sker med alltför glesa intervaller, första gången 1986 och första ön blev då Sifnos som har en speciell plats i Greklands-hjärtat. Sedan 2 gånger med fru och barn 2001 och 2005. Dessutom ett antal charterresor till olika ställen. Har väl totalt varit på ca 15-talet öar utan att ha räknat så noga.
I sommar är det dags igen, denna gång ihop med goda vänner men utan barn.

Nu till saken; Vi hade bokat FlyMe Göteborg - Rhodos i juni/juli för att resa i Dodekaneserna. Ett perfekt upplägg till en riktigt billig peng, men som sagt det sk-t sig. Efter en snabb konferens i resesällskapet bokades nya biljetter med Sterling, samma datum men nu Köpenhamn-Aten. Även denna resa till en hyfsad peng delvis tack vare Sterlings "FlyMe-rabatt". Vi prioriterade att komma iväg och därför denna snabba nybokning, om vi får tillbaks några pengar från FlyMe-äventyret får bli en senare fråga, har betalt med kreditkort så chansen finns väl.

Jag vill nu komma med ett litet tips till er som står utan biljetter. En "hobby" jag har är att leta mig fram genom lågprisflygets labyrinter till olika resmål främst i Europa. Idag kom jag på att Norwegian kan vara ett alternativ för oss västsvenskar att ta sig till Grekland. Oslo är ju inte så långt bort. Därifrån går direktflyg till Kreta, Rhodos och Kos, och det gick att hitta riktigt överkomliga biljetter under hela säsongen. Det går också att krångla sig till Aten från Stockholm, Oslo och Köpenhamn vilket kräver flygplansbyte i Warsawa, men billigt kan det nog bli den vägen.
Gå till http://www.norwegian.no/sw23898.asp en riktigt bra hemsida som ger fin överblick över när lågprisavgångarna finns.

Oj, första inlägget blev långt. Hoppas det är ok.

Laero
Svara med citat
  #78  
Gammal 2007-03-12, 11:25
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: FlyMe i konkurs

Fant denne artikkelen på en nettavis i dag. Det er kvalmt!
(Ikke bare det, jeg har gått på samme skole som han som omtales )

Lever i luksus - skylder 60 mill.
Hovedeieren til konkursrammede Fly Me lever i luksus med kreditorene på slep.

Han skylder 60 millioner svenske kroner, jages av kreditorer og granskes av det svenske økokrim. Men Fly Me-eier Christen Ager-Hanssen lever i luksus til tross for den store gjelden, melder den svenske avisen Aftonbladet.

Rundt 60.000 reisende, 15.000 aksjeeiere og 220 ansatte fikk sjokk da flyselskapet gikk konkurs i forrige uke. Om de hadde visst hvem hovedeieren var, ville de kanskje ikke blitt så overrasket.

Ager-Hanssen skylder 20 millioner svenske kroner i skatt til den svenske stat. I tillegg skylder han ytterligere 40 millioner til andre kreditorer. Til tross for dette lever han i luksusbolig og kjører luksusbiler.

Kilde http://www.na24.no/naeringsliv/article929284.ece
Svara med citat
  #79  
Gammal 2007-03-12, 15:06
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Pengar tillbaka- Fly Me

Fick besked från banken att pengarna gått tillbaka till vårt konto.
Kontaktpersonen trodde dessutom att vi hade goda förutsättningar att få behålla dem.
Det skall ju tillsättas en utredning, som inte lär vara klar i första taget.
// Helén
Svara med citat
  #80  
Gammal 2007-03-12, 17:23
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Pengar tillbaka- Fly Me

GRATTIS Hellen! Verkligen roligt att höra!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT