Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Syros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-08-31, 11:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Charter

Jag såg just i vår lokaltidning Barometern,att Ving till sommaren 2014 startar charterresor till Syros och Mykonos. Öarna kan kombineras på samma resa.
För öarnas skull kanske det är bra men jag är glad att inte Tinos är med i programmet

Vilka avgångsorter som blir går inte att se ännu.

Man kan ju hoppas på någon flygplats i södra Sverige så man kanske kan hitta billig flygstol f v b till Tinos

Lissi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-08-31, 12:24
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Charter

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag såg just i vår lokaltidning Barometern,att Ving till sommaren 2014 startar charterresor till Syros och Mykonos. Öarna kan kombineras på samma resa.
För öarnas skull kanske det är bra men jag är glad att inte Tinos är med i programmet

Vilka avgångsorter som blir går inte att se ännu.

Man kan ju hoppas på någon flygplats i södra Sverige så man kanske kan hitta billig flygstol f v b till Tinos

Lissi
Bra - den kombinasjonen fantes for en del år siden fra Norge (og Sverige?)
"Argo" i Kini var en av de trivelige bostedene man kunne velge på Syros
Husker ikke om det var VING den gangen
Vi bodde på Argo, men reiste ikke charter
Forstår kjenner igjen din "egoisme" når det gjelder Tinos
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-31, 13:26
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Charter

På ving.se bekräftas detta och resor kan börja bokas i september skriver de. Detta var en trevlig nyhet, Syros ligger högt på wanted-listan för min del.


/Hasse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-09-02, 09:38
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Charter

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag såg just i vår lokaltidning Barometern,att Ving till sommaren 2014 startar charterresor till Syros och Mykonos.
Det var goda nyheter.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-09-03, 19:19
kize kize är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 490
Standard Sv: Charter

Ser att även Apollo erbjuder Mykonos nästa år. Avresorna är endast fr Stockholm, iallafall med Ving o det är ju troligt att man delar plan. Resorna skall börja säljas i mitten av september. Man får väl hoppas att de säljer enbart flygstolar med, då slår vi nog till.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-09-03, 22:11
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Charter

Tja, man får ju hoppas att det inte är AI-ställen som planeras. Då är nog öarna snart förlorade.

/Netwolf
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-09-04, 09:13
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Charter

Må Gud förbjuda detta! På Mykonos skulle jag inte bli förvånad, men på Syros???
Hoppas de styrande på öarna har lite vett i skallen!

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-09-04, 09:36
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Charter

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Tja, man får ju hoppas att det inte är AI-ställen som planeras. Då är nog öarna snart förlorade.
Vad jag vet finns det ingen AI på Mykonos, och på Syros finns det definitivt inte, och kommer säkert inte finnaa heller. Jag tror att det krävs en internationell flygplats, och det saknas på Syros. Men det finns på Mykonos, så det kan ju dyka upp där.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-09-04, 09:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Charter

Planen kommer väl att landa på Mykonos och sen blir det båt till Syros. Känns bra för då blir det ytterligare ett alternativ till Santorini om man vill landa i cykladerna. Troligen blir det väl ganska småskaligt och då knappast några billiga flygstolar men kul ändå. Syros har jag bara sett från hamnen så dit åker jag gärna.

Är det någon som vet om Ving återupptar resorna till Lesvos från Sverige och Arlanda?

Eva
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-09-04, 10:28
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Charter

Enligt Vings hemsida blir det till att åka via Köpenhamn även 2014.
Å andra sidan har vi i år haft goda förbindelser med Air Berlin via Düsseldorf, München eller Wien direkt till vår älskade ö
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-09-04, 10:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Charter

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Enligt Vings hemsida blir det till att åka via Köpenhamn även 2014.
Å andra sidan har vi i år haft goda förbindelser med Air Berlin via Düsseldorf, München eller Wien direkt till vår älskade ö
Fast kommer man med inrikesflyget först från norrland brukar resan bli så lång när det inte är direktflyg.

Eva
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-09-04, 11:39
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Skala Mistegnon, Lesvos
Inlägg: 410
Standard Sv: Charter

Sant.
Jag vet att jag är lyckligt lottad, som har 20 minuter till Kastrup med bil eller drygt 40 minuter om jag tar buss och tåg.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-09-04, 14:55
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Charter

Resmålen 2014 är redan upplagda på Ving.
Men (än) finns inga resmål till Syros eller Mykonos från varken Arlanda Malmö eller Cph.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-09-04, 15:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Charter

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Resmålen 2014 är redan upplagda på Ving.
Men (än) finns inga resmål till Syros eller Mykonos från varken Arlanda Malmö eller Cph.
Lär ska komma i mitten av sept.

Eva
Svara med citat
  #15  
Gammal 2013-09-04, 15:57
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Charter

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Resmålen 2014 är redan upplagda på Ving.
Men (än) finns inga resmål till Syros eller Mykonos från varken Arlanda Malmö eller Cph.
De små öarna kommer alltid sist....T ex så är Rhodosflygen klara och hotellen där för sommaren 2014, men inte resor till Tilos ännu via Rhodos. Hotellen är inte klara. Man lägger alltid ut de största resmålen först.
Jag kollar varje dag på resor till Tilos sept 2014 och ska boka favoritveckorna så fort de kommer. Då är de billigast!

Lissi
Svara med citat
  #16  
Gammal 2013-09-04, 16:05
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Charter

Citat:
Ursprungligen postat av Claes på Lesvos Visa inlägg
Sant.
Jag vet att jag är lyckligt lottad, som har 20 minuter till Kastrup med bil eller drygt 40 minuter om jag tar buss och tåg.
JA, DET är det enda jag saknar från Lund...att kliva på tåget i Gunnesbo och drygt 30 min senare kliva in i avgångshallen på Kastrup

Lissi
Svara med citat
  #17  
Gammal 2013-09-04, 17:34
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Charter

-08-12 10:11
Nu släpper Ving ännu ett par nyheter till sommaren 2014. Det är den grekiska ön Mykonos,
där Ving kommer att erbjuda boende på sex olika resmål, som blir nytt charterresmål. Dessutom kommer man att kunna resa till det trendiga Mykonos betydligt lugnare grannö - Syros.

- Vi har sett ett ökande Intresse för Grekland och inför den här sommaren var det betydligt fler som tidigt bokade sin Greklandssemester jämfört med året innan. Då känns det extra roligt att kunna erbjuda två nya öar till nästa sommar. Mykonos är en av Greklands populäraste och mest välkända öar och Mykonos stad är otroligt charmerande och uppfyller själva sinnebilden av Grekland, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Mykonos är en liten ö i Egeiska havet. Den mäter bara ca 12 x 5 kilometer och ingår i ögruppen Kykladerna. Ön har ca 10 000 invånare men där är betydligt fler människor under sommaren då turister från hela världen kommer för att njuta av sol och bad på fantastiska stränder, shoppa i modebutikerna, äta gott och roa sig på de trendiga barerna och klubbarna. Ön har något för alla och det sofistikerade nattlivet har länge lockat gaypubliken. Mykonos stad är något alldeles speciellt med sina små snirkliga, labyrintliknande gator, sitt lilla Venedig där de vackra husen med sina träbalkonger trängs längs med vattenkanten.

Runt om på ön finns ett flertal fantastiska stränder. De flesta med riktigt finkornig sand och kristallklart
vatten. Till Ornos Beach, strax utanför Mykonos stad, åker många för att äta på någon av de prisvärda strandrestaurangerna som håller hög kvalitet. Vill man komma bort från civilisationen är det aldrig längre än en kort tur bort. Man kan till exempel hyra bil eller ta en buss eller taxi till några relativt öde
stränder bara 15 minuter bort.

Vings Mykonos
Ving kommer att erbjuda ett tiotal hotell. Dels inne i Mykonos stad men även på fem olika stränder: Ornos beach, Panormos beach, Kalafati beach, Agios Iannis och Platis Gialis. Allt från lite enklare lägenheter till femstjärnig lyx.

Syros
Syros, som ligger en timmes båtresa från Mykonos är en orörd och mycket grekisk ö. Hit hittar bara ett
fåtal turister och de flesta av dem är greker. Här är priserna låga och atmosfären genuin. Ving kommer att erbjuda två mellanklasshotell på Syros.

Syros och Mykonos kommer att kunna kombineras veckovis.

Ving kommer att flyga charter från Stockholm under perioden maj till och med september 2014. Resorna blir bokningsbara i mitten av september.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2013-09-04, 17:35
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Charter

Synd att bara avresa från stockholm
Svara med citat
  #19  
Gammal 2013-09-05, 09:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Charter

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Man kan till exempel hyra bil eller ta en buss eller taxi till några relativt öde stränder bara 15 minuter bort.
Undrar vad de menar med "relativt öde stränder".
Svara med citat
  #20  
Gammal 2013-09-05, 12:38
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Charter

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Undrar vad de menar med "relativt öde stränder".
Hahaha!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT