Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-12-15, 09:42
LindaJohan LindaJohan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Inlägg: 4
Standard Kreta vs. Rhodos slutet av april början av Maj

Hej! Jag tänkte ta med min familj till Grekland i april/maj. Vi brukar åka till Gran Canaria pga solsäkerheten, men jag längtar till Grekland!!! Jag förstår att vädret kan vara lite si och så, men det viktigaste för oss är att man kan sola och bada i poolen mina barn är 1,4 och 6 år och av bekvämlighetsskäl ska vi bo på Sunwing. Min fråga är således... Vad väljer jag? Sunwing Rhodos Kalithea eller Sunwing Makriagalos (Kreta) och kommer man kunna sola /bada pool?
Tusen tack för svar!!!!

Senast redigerad av LindaJohan den 2008-12-15 klockan 09:48.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-12-15, 11:39
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Moelv, Norge
Inlägg: 286
Standard Sv: Kreta vs. Rhodos slutet av april början av Maj

Vi var på Rhodos 1 uke fra 27.april i år. Vårt inntrykk er at det var litt for tidlig å reise til Rhodos. En god del regn og vind, har aldri brukt fleece jakker så mye i Hellas som vi gjorde denne gangen,men vi hadde også fine stunder med sol og varme slik at vi kunne gå på stranda. Det var imidlertid ikke helt klart for å ta imot badegjester der, ingen solsenger og toaletter og salgsboder var ikk åpnet.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-12-15, 12:00
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Kreta vs. Rhodos slutet av april början av Maj

Sunwing Kreta har bättre stränder men ligger längre från större ort. Så det beror ju lite på vad man vill ha utöver själva anläggningen. Vädret kan kanske vara lite osäkert vid denna tid, men södra sidan av Kreta hade jag valt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-12-15, 13:24
LindaJohan LindaJohan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Inlägg: 4
Standard Sv: Kreta vs. Rhodos slutet av april början av Maj

Citat:
Ursprungligen postat av LN Visa inlägg
Sunwing Kreta har bättre stränder men ligger längre från större ort. Så det beror ju lite på vad man vill ha utöver själva anläggningen. Vädret kan kanske vara lite osäkert vid denna tid, men södra sidan av Kreta hade jag valt.
tack för svar! Har du varit på Kreta vid denna tidpunkt? Vi är bara ute efter ett trevligt område och att barnen kan leka i poolen hela dagarn och att man an ligga och "steka " lite i solen .. Usch- svårt.... Vill inte behöva åka till Gran Canaria, men känns som säkrast vad gäller vädret.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-12-15, 13:24
LindaJohan LindaJohan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Inlägg: 4
Standard Sv: Kreta vs. Rhodos slutet av april början av Maj

Citat:
Ursprungligen postat av moelv Visa inlägg
Vi var på Rhodos 1 uke fra 27.april i år. Vårt inntrykk er at det var litt for tidlig å reise til Rhodos. En god del regn og vind, har aldri brukt fleece jakker så mye i Hellas som vi gjorde denne gangen,men vi hadde også fine stunder med sol og varme slik at vi kunne gå på stranda. Det var imidlertid ikke helt klart for å ta imot badegjester der, ingen solsenger og toaletter og salgsboder var ikk åpnet.
Tack så mycket för ditt svar. Känns som att man kanske ska utesluta Rhodos således!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-12-15, 13:41
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kreta vs. Rhodos slutet av april början av Maj

På våren varierar vädret en del i Grekland. Jag har varit med om 8-10 grader i slutet av april och flera dagars regn. Min dotter jobbade ett par säsonger på Kreta och hon säger att det var mycket kallt några dagar i april det året så ni kan behöva riktigt varma kläder och boende med värme. Jag tror inte att barnen kan plaska i poolen hela dagen om den inte är uppvärmd men det kanske den är på Sunwing. Är sol och bad viktigast skulle jag nog välja Gran Canaria trots allt. Var själv i Puerto de Mogan förra året och det var en postiv överraskning. Kanske en ort som passar er om ni tycker att övriga orter är för exploaterade.

Eva
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-12-15, 13:48
LindaJohan LindaJohan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Inlägg: 4
Standard Sv: Kreta vs. Rhodos slutet av april början av Maj

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
På våren varierar vädret en del i Grekland. Jag har varit med om 8-10 grader i slutet av april och flera dagars regn. Min dotter jobbade ett par säsonger på Kreta och hon säger att det var mycket kallt några dagar i april det året så ni kan behöva riktigt varma kläder och boende med värme. Jag tror inte att barnen kan plaska i poolen hela dagen om den inte är uppvärmd men det kanske den är på Sunwing. Är sol och bad viktigast skulle jag nog välja Gran Canaria trots allt. Var själv i Puerto de Mogan förra året och det var en postiv överraskning. Kanske en ort som passar er om ni tycker att övriga orter är för exploaterade.

Eva
Ja du har nog rätt- det är motigt med flyresan till Kanarieöarna dock. Vi var i Mogan över dagen när vi var i argunneguin förra gången och det var ju väldigt nice, men jag hittar inget klockrent barnhotell alternativ där, men ska kolla vidare- tack för tipset!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-12-15, 13:53
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kreta vs. Rhodos slutet av april början av Maj

Vi gick flera gånger till det stora fina hotellet Cordial där bekanta till min dotter bodde. Barnbarnet som då var 8 månader älskade den till 25 grader uppvärmda poolen och den konstgjorda sandstranden. Verkade bo ganska många barnfamiljer där men själva bodde vi på ett lägenhetshotell strax bredvid. Den poolen var också fin men bara uppvärmd till 22 grader så den kändes kall.

Eva
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-12-15, 15:15
anoula
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Kreta vs. Rhodos slutet av april början av Maj

Jag bor på Rhodos från mars/april fram till december och tycker att vädret i april/maj brukar vara soligt och relativt varmt, men vattnet håller inte direkt någon badtemperatur, även om många svenskar badar även så här års.
Dock kan man definitivt ligga på stranden flera timmar varje dag redan från och med slutet av mars.
Det kan vara lite kyligare på kvällarna, men jag tycker att man klarar sig bra med klänning och kofta i april/maj, såvida det inte regnar förstås.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-03-29, 11:14
Neo Neo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 11
Standard

Är Fjärilsdalen värd ett besök i början av maj eller är det för tidigt på året? Tittar man på resebyråernas utflykter dit så börjar de inte förrän i juni.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT