![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Är det någon som redan nu vet om det nya museet har öppnat eller möjligen kan öppna till sommaren?
Erik Ambassadour of Ikaria |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det beror på vad du menar med nya? För i sommras inför OS 2004 var museet uppiffat en del och man hade fått åter en del saker dock ej de viktigaste delar / statyer från England, men hoppet finns fortfarande ![]() ![]() Hälsningar Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Med nya menar jag det nya som skulle varit färdigt till OS, men inte blev det. Med det nya menar jag inte det gamla som jag besökte i somras, som finns på Acroplis utan som ska ligga i Makrigianni, vid gatan Makrigiani nära t-banestationen Acropoli.
Apropå, någon: sjunger inte Dalaras om Makrigianni någonstans? Mellan det gamla och nya museet är det ca 250 meter fågelvägen, jag har flugit denna sträcka. Med all respekt Erik Ambassadour of Ikaria |
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=Erik Stenholm]Med nya menar jag det nya som skulle varit färdigt till OS, men inte blev det. Med det nya menar jag inte det gamla som jag besökte i somras, som finns på Acroplis utan som ska ligga i Makrigianni, vid gatan Makrigiani nära t-banestationen Acropoli.
Är du riktigt angelägen så kontakta www.gnto.gr jag har kollat deras sajt, men bara sett info. om planer på att färdigsställa ett nytt museum. Går ju att skicka mail så får du förhoppningsvis svar innan sommaren. Mellan det gamla och nya museet är det ca 250 meter fågelvägen, jag har flugit denna sträcka. Vad flög du med då ? Hang-glider ? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag kollade via det Grekiska Kulturministeriets sida och fann då info om att det nya muséet ska vara klart senare delen av 2006. //Zanét |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
TACK! Erik Ambassadour of Ikaria |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() //Birgitta |