![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Hmmm... Har jag inte sett ett Göteborgs-lag med rosa bortaställ ? , har alltid undrat varför de bytte till det ??? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() /Netwolf - blåvit in i själen! |
|
|||
|
|||
![]()
Enligt flera notiser på Ekathimerinis och Amnas hemsidor på sistone så ser det väldigt positivt ut vad gäller bokningar till Grekland inför sommaren 2013!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Igår handlade "Kappelin i Europa" en del om Grekland och gränsproblematiken. Visades på Svt24 och jag antar att det går att se på Svtplay. Sevärd programserie.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Millionunderslag i turistindustrien skriver VG i dag:
Det nasjonale turistbyrået i Hellas kan være utsatt for et underslag på 90 millioner kroner. - Hvis dette viser seg å bli en stor skandale, vil helvete bryte løs. Jeg tviler ikke på at dette til og med kan gjøre at regjeringen faller, sier professor i politisk historie ved universitetet i Athen Thanos Veremis til The Wall Street Journal. Hele saken kan leses her. |
|
||||
|
||||
![]()
Det stod om det i Ekathimerini några dagar före jul. Enligt tidningen saknas 12 miljoner €. Inte bra, inte bra alls.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det har varit en del artiklar i svenska tidningar också.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...sm_7787276.svd Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Arbetslösheten skenar i Grekland:
Dagens Industri: http://www.di.se/artiklar/2013/1/10/...ar-i-grekland/ Ekathimerini: http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w...01/2013_477705 Ungdomsarbetslöshet på 56%. Inte bra alls! /pawik |
|
|||
|
|||
![]()
I dagens Aftonbladet nätupplagan läste jag om situationen i Aten. Det var ingen rolig läsning för den som älskar Grekland. Vi reser dit i september varje år.
På sajten http://livingingreece.gr/ kan man läsa mer: Polisen går hårt fram i sin jakt på illegala invandrare och verkar att urskillningslöst ge sig på icke-européer och journalister. Turister och inbjudna gästföreläsare på högskolor, många har blivit drabbade, misshandlats, i vissa fall vaknat upp på sjukhus. Och ingen polis blir straffad, trots att händelserna i en del fall inneburit diplomatiska protester. Nu rapporterar man också om en serie brandbomber utanför hus där journalister bor. Vad händer i Grekland? Är landet en rättsstat eller är upplösningen total? Vad kan man göra som turist och gäst i landet? Vad kan reseföretagen göra? Grekland är ju beroende av turisterna inkomster. Bojkotter tror jag inte på annat än i undantagsfall. Men efter att i trettio år regelbundet varit gäst i Grekland frågar jag: var går gränsen? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ja det är ju positivt att Grekland som resmål är fortsatt populärt, trots krisen. Fint också att de gjorde lite reklam för den fina och mysiga ön TILOS här.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Alla
![]() Grekland behöver alla gratisreklam som de kan få nu. I helgen var jag på Ferie 2013 (resemässa i Köpenhamn). För första gången var inte Grekland representerat, inte ens på gratisplatsen för ambassader. Normalt brukar Grekland ha en stor monter och en del öar/delar av fastlandet brukar ha egna montrar. Jag hittade inte nåt.... ![]() //PA ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Dags att lära sig ryska, i allafall om man bor på såna ställen som ryssarna frekventerar.
|
|
|||
|
|||
![]()
Her kommer utdrag fra en artikkel, hvor en av rikingene i Norge, investor Øystein Stray Spetalen, uttaler seg om krisen.
Kilde: NA24.no I Aten overlater arbeidsløse foreldre barna sine på kirketrappa. Vest-Europas befolkninger er rammet det verste økonomiske tilbakeslaget siden depresjonen på 1930-tallet. Eurosonens økonomi ligger an til å krympe også i 2013. Spetalen mener situasjonen er mer dramatisk enn nordmenn flest kan fatte. Og hovedskylden har bankene. Miliardæren mener storbankene holder hele befolkninger – som den greske – som gisler og utøver en «finansiell terror» som rammer ikke bare de fattige og offentlig velferd, men hele samfunnets økonomiske helse. – Det er en gisselsituasjon. Bankene terroriserer hele samfunn. Med råvarespekulasjon driver de matpriser til himmels, eller de setter ulevelig rente på lån stater som Hellas er helt avhengige av. Denne utpressingen rammer befolkningen, og bidrar overhodet ikke til verdiskaping, sier investoren til ManifesTidsskrift ifølge DN. |
|
||||
|
||||
![]()
Nu rapporteras det om att läkemedelsföretagen inte levererar medicin, pga att apotek, sjukhus etc i Grekland har för stora skulder. Var ska detta sluta?
Ni som bor i Grekland. Har det blivit svårt att få tag på medicin, som t ex antibiotika? /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Det är rapporter som funnits ganska länge exmpelvis beträffande visssa dyra cancermediciner. Greker är storkonsumenter av läkemedel och en del av den konsumtionen kanske har minskat. Det jag vet är att ett tak diskuterats och här finns en kort notis om det. http://www.dn.se/ekonomi/grekland-er...or-medicinnota
Eva |
![]() |
|
|