![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Från början var bildgåtorna ett trevligt inslag i forumet, jag tittade på alla och gissade på vissa. Har också för längesedan lagt in ett par stycken själv. När nu Arne tar upp saken kan jag bara hålla med, noll intresse för min del också och jag har nog inte tittat på en bildgåta på ett halvår. Jag har två skäl till det: -Precis som A säger har utbudet blivit ogreppbart. Det ligger så många gåtor ute att det är omöjligt att hålla isär dem och att intressera sig för "gissandet". Just nu finns det 9 olösta bildgåtor (frågebilder oräknade) varav ett flertal är utlagda av samma medlem. -För att jag ska tycka det är intressant måste bildgåtan innehålla något som är helt unikt för ön/platsen. Det unika får gärna vara svårt men att bara lägga ut en bild på nån intetsägande "grushög" skapar bara ett helt slumpartat gissande på blandade öar som för min del känns meningslöst att följa. Det finns en regel om att en medlem inte ska ha mer än en olöst bildgåta i gång. Borde kanske påminnas om den regeln? Hur vore det med en rekommendation (inte regel) om att avvakta med att överhuvudtaget lägga in nya bildgåtor om det finns fler än två olösta? /Lars |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Förövrigt gillar jag bildgåtorna! |
|
||||
|
||||
![]()
Vad är problemet? Antingen gillar man bildgåtor och då tittar man på dem eller så gillar man dem inte och då struntar man i dem!
Katitzi som gillar bildgåtor ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Håller helt med dig Katitzi! Monica ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Förövrigt tycker jag inte det verkar vara någon brist på intresse för bildgåtor här på forumet...? Simetra ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Senast redigerad av Sunny12 den 2014-03-04 klockan 20:06. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det är absolut inget problem, en del av oss har tappat intresset för bildgåtorna och struntar därmed i dem precis som du föreslår. Mitt inlägg var min åsikt om hur man kanske skulle kunna förbättra företeelsen och därmed få fler intresserade (igen). Nu verkar de flesta tycka det är bra som det är och då är det fine for me, men iom att Arne tog upp ämnet så är det väl ok att ha en åsikt? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Men, vil ikke resultatet da lett kunne bli en større "inflasjon" av Bildegåter ![]() ![]() ![]() Fastlandet er stort, og har veldig m y e som er helt unik, men da trenger Kalimera's medlemmer begynne å reise mere dit for ha mulighet til å løse gåtene ![]() Jo, jeg v e t man kan google, men det synes ikke j e g er en helt "fair" måte å løse gåter på, synes det er triveligst når noen kjenner seg igjen ![]() Det jeg vil fram til er at en s t o r prosent av gåtene ville løses enda mye raskere enn i dag, rekker vi å gjette ![]() F O R de fleste øyene, mellomstore og små som vi her i Forumet elsker å besøke, har vel begrenset antall "helt unikt" , selvsagt kan det med "unikt" defineres. - jeg tenker meg/noen eksempler,: litt overdrevnet ![]() Tinos : Kirken, Dueslag, fin marmor og evt kurvfletting Naxos : Portara'n Tilos . Klosteret Nisyros : Vulkanen Sikinos : Tempelet/kirken Nafplio : Borgene og Fortet - og Athen : AKROPOLIS, for å gjøre overdrivelsen komplett ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag ÄLSKAR bildgåtorna, lätta eller svåra - kvittar!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lena PG |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Lissi - som ger ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() //Kikh |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, eller som att alla bildgåtor från Kreta skulle vara från Knossos!
![]() ![]() Katitzi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
- ja, og kanskje enda flere/mere
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Spännande att läsa att några vet så mycket om bildgåtor samtidigt som man under lång tid inte tittat på alla förfärande och intetsägande bildgåtor som påstås sänka forumets totala kvalité. Förekommer tjuvkikande?
![]() ![]() Dessutom förfäras det över att antalet bildgåtor när de vid ett och samma tillfälle överstiger 9 stycken olösta och därigenom blir oöverskådliga. Men hallå! Bättre hade det varit att det funnits fler bildgåtor! Troligtvis hade fler hittat sin "godtagbara" bildgåta. För övrigt; ett forum utan ramar för diskussionen är häftigt! Att reglera är ett otyg, liksom att reglera en uppflammande diskussion under kafferast på jobbet. Vem får för sig något så korkat? Alla förstår "spelet", får en adrenalinkick och kanske något nytt att tänka på. //Anders |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=AGGE;326505]Anders: Där fick du in en veritabel fullträff! Exakt min mening!
![]() Håller med, det finns alltid någon (några) " Vän av ordning" som ska tala om för andra hur det ska vara! ![]() ![]() Katitzi ![]() Senast redigerad av Katitzi den 2014-03-06 klockan 10:16. |
![]() |
|
|