![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Första besöket i Grekland var en två veckors charterresa till Chania 1994, sedan dröjde det till 1999 innan vi började båtluffa, vilket vi gör för femte gången i år.
![]() // Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Korfu (Dassia), när jag var 16 år. Minns inte riktigt hur vi hamnade där.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Chania på Kreta da jeg var 9-10 år, sånn midt på 80-tallet. Så fulgte Karpathos i 2002, Zakynthos i 2003 og nå blir det Milos og Sifnos i August i år.
|
|
|||
|
|||
![]()
Aten juli 1988 då jag var 12 år.... min allra första utlandsresa... Tyckte det var hemskt... alldeles för varmt, avskydde värmen (över 40 grader), solen och storstadsbullret, flirtiga grekiska män (gillade inte killar riktigt än)... hade inte heller riktigt förstått tjusningen med att resa då
![]() Senast redigerad av Elianne den 2006-07-13 klockan 20:17. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Min första resa gick till Rhodos. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
//PO -rehab still in progress ![]() För den som undrar var Leros känt för sina erkänt ruskiga dårhus/förvaring av politiska juntafångar. Samtliga nu stängda eller renoverade. Senast redigerad av PO den 2006-02-01 klockan 22:33. Anledning: Förklaring |
|
|||
|
|||
![]()
Rhodos -84 var första resan..med "tjocka släkten" och tre småbarn...så semester var det väl knappast...mest jour vid barnpoolen!
![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Lesvos maj 1994!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
OS i Aten 2004, det var grejer det!
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
EGINA 1996
![]() Lotta |
|
|||
|
|||
![]()
Kreta 2002
|
|
|||
|
|||
![]()
Kul där va jag me då...åkte midsommarafton och va på Kos i två härliga veckor med party och sol...
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Rhodos den 20 oktober 1987!
|
|
||||
|
||||
![]()
Till Rhodos 1979.
Ann-Kristin. |
|
||||
|
||||
![]()
Rhodos 1979, min då 8-årige son och jag var där på våren. Ginsten blommade och doftade. Vi var bl.a. i fjärilsdalen. En gång tog vi fel buss och fick hjälp att komma hem igen av en äldre kvinna, som inte talade annat än grekiska, men på något sätt kunde vi kommunicera ändå.
Mina angenäma minnen från den resan grundlade en stor kärlek till Grekland. Titti. |
|
||||
|
||||
![]()
Kos 1981.
Vad gör jag här, tänkte jag redan innan jag landade och såg det gulbrända landskapet från flyget(juli). Det var min första charterresa, innan åkte jag på alla andra sätt utomlands, såsom först och främst tågluffare. Första kvällen, på Kos, blev det inte bättre. Unga pojkar på cyklar som "störde" mig. Nästa dag Asklepeion och jag var frälst. Idag bor bor jag på/i Kos. Britt-Marie |
|
||||
|
||||
![]()
På 70-talet var det tågluffning som gällde om man ville ta sig någonstans, för väldigt många i alla fall. Första resan till Grekland gjordes därmed med tåg från Salzburg. vi hade inte så noga reda på tiderna så vi missade ett tågdygn efter en för snabb titt i tabellen. Det blev både hungrigt och törstigt. Målet var i alla fall Aten. Därifrån tog vi oss till Peleponessos och där blev målet Kalamata, av någon anledning, vi kom antagligen inte längre. den första ön jag var på var Paros, också det en 70-tals öluff, det var tider det..
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() Men min första Greklandskärlek var Kreta för ca 20 år sedan och dit återvänder jag gärna, men inte varje år. //Gunilla |
|
|||
|
|||
![]()
Santorini -88, superkul!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
På åttitallet til Rhodos med en kjæreste, jeg husker øya bedre enn jeg husker ham...
![]() |
![]() |
|
|