![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Alla personliga kommentarer här är väl knappast mer sanning än de länkar som är presenterade i den här tråden..
![]() Jag håller med Charleston i det han säger om att såga en åsikt om den kommer från ett visst parti! Inte för att det är "mitt parti" men det har ingen betydelse i sammanhanget. Jag tycker för övrigt att länken jag la ut pekar mer rättvist på var skulden till krisen har sin grund än på den "lille greken"! Yanna - som inte skulle lägga sig i ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() Jag har hatat politik sedan jag var liten, fick höra på när min föräldrar hade sina diskusioner med andra, som hade andra politiska åsikter...det var en mycket otrevlig upplevelse..som har följt mig genom livet....och jag tycket att det finns likheter i denna tråd....Därför tycker jag... Sluta Nu...o kom med nått roligt istället..LÄGG AV ![]() ![]() Grekiska folket...TÄNK på att finns greker som läser vad som skrivs här...Vågar man ha kalimeratröjan på sig under nästa resa??? Låt oss enas om att vi alla här på forumet är medlemmar för att vi ÄLSKAR GREKLAND....eller ??? bopia ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Från en gul partist. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
De flesta argument, synpunkter och "råd" ang den gekiska krisen är väl redan ventilerade vid det här laget och jag håller med om att det finns annat att skriva om, men självklart JUST FÖR att vi alla älskar Grekland så finns ju ett behov att diskutera landet vi alla älskar. Om inte annat för att krisen och strejkerna på olika sätt påverkar vårt turistande där. Vi som inte har semesterbostäder i Grekland eller som lever där permanent måste ju faktiskt bekymra oss lite om, när vi lämpligast ska åka och hur vi ska planera så att semestern blir bra....
Många av oss ändrar sina planer lite.... ..vi t ex har avbokat hotellet över julen i Aten, inte för att vi tror att vi blir nedslagna eller att där är demonstrationer , för de kan man hålla sig borta från, utan det är mer KÄNSLAN av att där kanske är förstört eller att våra favoritställen nära Syntagma kanske inte finns längre....lite av glädjen har försvunnit helt enkelt. Vi ska i stället bo i hyrd lägenhet i Nafplion en vecka och ha bil att åka runt i omgivningarna med. En helt annan semester än tänkt, säkert med fantastiska upplevelser då vi älskar Nafplion,men ändå en direkt följd av läget i Grekland just nu. Tanken på Nafplion i stället för Aten fanns inte för några veckor sen. Bestämmer man sig inte förrän veckan innan finns ju inte samma möjligheter att hitta boende eller bil och hotellet kanske vill ha avbokningsavgift. Så visst är vi alla påverkade..... Vi är nog inte många som helt överger Grekland, alla har vi vänner och bekanta där sen tidigare resor. Lissi - som har två Greklandsresor kvar i år. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vidhåller min åsikt, och den är att i en representativ demokrati har man som väljare ett ansvar för vem man röstar på. Röstar man på personer man inte ens själv tycker är kompetenta, så kan man sedan inte svära sig helt fri från ansvar. Räddningsplankan är att man fyra år senare kan straffa inkompetenta politiker genom att inte rösta på dem...
![]() Tycker man att man själv är klokare än nuvarande politiker är det ju bara att hoppa in i hetluften själv... ![]() ![]() l l l l Edit: MEN... för att återgå till trådskaparens fråga; Citat:
![]() /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2011-07-04 klockan 19:01. Anledning: Tillägg... |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Härligt, Agda! Så talar någon som har sett lite mer än stränder och tavernor och som bryr sig på riktigt, när nya sidor av verkligheten dyker upp. Tack!
|
|
||||
|
||||
![]()
Det görs det ju i massor av andra trådar...
![]() Citat:
![]() ![]() /kimmen |
|
|||
|
|||
![]()
Bopia. Du får ursäkta, men du har ju också en åsikt och vill att alla nu ska sluta diskutera, för vi tycker inte som du?
Vad exakt är det som är så kränkande? |
|
|||
|
|||
![]()
"Vad exakt är det som är så kränkande?" Att bli störd i sitt rosa skimmer. Att bli påmind om att man bara är ytligt engagerad och bara så länge det är trevligt på ytan.
Frågan är inte ställd till mig, jag vet. Possssssitivitetsgisslet används även här alltså, i en såpass allvarlig situation... Skrämmande! Vad är DET för "kärlek", att förneka realiteterna för att de är obekväma?? När den man älskar blöder, vända ryggen till och vara "positiv"?? När ska vi få slippa höra denna förenklande dumfloskel i - tydligen - alla sammanhang? |
|
||||
|
||||
![]()
Tack.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Positivitetstänkandet är naturligtvis bra ibland men kan också vara en riktigt dålig lägga locket på mentalitet som inte är bra för någon utom möjligen för den som kom med det. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Voila!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag kan inte annat än att hålla med, blå dunster och "fred på jorden" tar inte bort någon skuld. Har man "roffat" åt sig under många år av andras pengar så ska man inte lipa när det är payback time. Jag förstår att det är olika mängd grekerna har tagit del av beroende på kategori av människor. Men de som säger att privatanställda inte har fått del av detta borde tänka efter lite till: Vilka pengar betalade den statligt anställda eller politikern sitt husbygge, handlade i affären, i butiken mm, mm som kom den privatanställda indirekt tillgodo?
|
|
|||
|
|||
![]()
(må man kappe hodet av hverandre om man har ulikt syn?
![]() ![]() Nei, kjenner meg slett ikke ikke sveket/sviktet av det greske folket, det ville være absurd. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ska ju själv dit i sommar. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det är väl som man säger till barnen på jobbet och som man sa till sina egna barn: "Jag tycker väldigt mycket om Dig, men jag älskar för den skull inte allt Du GÖR" Lissi - som åker 3 ggr i år. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Så sant så!