![]() |
|
||||
|
||||
![]()
*spinnoff från Pernillas tråd varför en del inte gillar Zakynthos*
Pernillas tråd anknyter till nåt jag funderat över länge. Varför blir det känsligt att säga nåt negativt om en ö? Varför blir det så viktigt för öns supportrar att säga att "då har du inte sett hela ön"? Jag skulle inte bry mig ett smack om ifall nån inte gillar de öar som jag fallit för. Det är väl ingen katastrof att vi är olika, har olika smak och att vi ser öar på olika sätt. Tvärtom tycker jag att det är bra. Och var en måste få ha rätt att tycka något om en ö, även om h*n bara sett öns värsta turistort. Det är ju trots allt där många turister hamnar och då måste man få säga att man inte gillade ön - även om man inte varit runt varenda kvadratdecimeter. Det kan ju faktiskt vara en kvalité att man inte måste leta ihjäl sig för att hitta "sitt Grekland" på en ö. Hoppas att vi kan ha en diskussion om det här utan att gå i taket, jag har längre uppriktigt undrat varför en del blir så lojala med "sin" ö att ingen annan får kritisera den. Och då menar jag inte bara här på forumet utan även när man pratar Grekland med folk utanför Kalimera. |
|
|